Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Strieborná ekonomika: Ako sa zarába na senioroch

Mala by to byť zlatá baňa a vývoj na Slovensku tomu nasvedčuje. Strieborná ekonomika, teda tovary a služby pre seniorov, by mala v roku 2025 prispieť takmer tretinou HDP Európskej únie. Preto je vnímaná ako jeden z najperspektívnejších segmentov a súkromný kapitál sa sem tlačí dokonca aj pod podmienkou, že musí pôsobiť ako nezisková organizácia.

13.05.2019, 05:10 | Eva Mihočková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 5

Hoci vládna garnitúra Smeru dlhodobo pestuje predstavu o slovenských dôchodcoch ako o najchudobnejšej časti spoločnosti, nie je to tak. Nedostávajú síce také dôchodky ako seniori v západnej Európe, stále však majú garantovaný príjem a predovšetkým ekonomicky aktívne deti, ktoré často výrazne prispievajú na starostlivosť o svojich rodičov.

Podľa údajov Štatistického úradu SR je ekonomická úroveň dôchodcov porovnateľná so zamestnancami. Čistý peňažný príjem na jedného člena rodiny, kde je hlavou dôchodca, predstavoval v roku 2017 sumu 5 005 eur. Ak rodinu živí zamestnanec, je to len o 667 eur viac. Seniorov však na rozdiel od zamestnancov prudko pribúda. Trend sa bude v budúcnosti zrýchľovať.

Tretina európskeho HDP

V prestarnutej Európe mala v roku 2015 strieborná ekonomika hodnotu viac ako 3,7 bilióna eur a predstavuje tretiu najväčšiu ekonomiku sveta. Konštatuje to štúdia, ktorú pre Európsku komisiu vypracovali spoločnosti Technopolis a Oxford Economics. Vyhliadky do budúcnosti sú ešte väčšie. Strieborná ekonomika, ktorá je definovaná ako tovary a služby pre ľudí vo vekovej kategórii 50 rokov a viac, by do roku 2025 mala dosiahnuť objem až 5,7 bilióna eur. Jej celkový kumulovaný príspevok bude ešte o niečo vyšší a mal by predstavovať takmer tretinu HDP Európskej únie.

Neprehliadnite

Perspektívny biznis

Založiť svoj biznisový plán na potrebách starých ľudí sa oplatí. „Podľa doterajších skúseností tento segment rozhodne perspektívny je,“ hovorí pre TREND Adela Čorejová, konateľka výdajne zdravotníckych pomôcok Barlando a internetového obchodu ProSeniorShop.

Vysvetľuje, že veľká časť ich klientov nie sú dôchodcovia o paličke: „Treba si uvedomiť, že cieľovou skupinou sú hlavne ľudia v produktívnom veku, ktorí sa snažia svojim rodičom zjednodušiť a uľahčiť život. Ako im rodičia starnú, na svoje každodenné fungovanie potrebujú množstvo rôznych podporných pomôcok, ktoré im ich deti kupujú.“

Najčastejšie sú to

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Rubrika Téma