Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Kellys: Nechceme vyrábať e-bajky, ktoré sa podobajú na ťavy

Podnikateľský nápad Petra Divinca zo spoločnosti Kellys Bicycles priniesol sám život. Za socializmu pracoval v piešťanskej Tesle a bol frustrovaný. Firma bola najväčším zamestnávateľom v regióne, ale bola zle riadená. „Pocit beznádejnosti mladého človeka bol taký silný, že keď padol komunizmus, tak boli všetci podnikatelia. My sme s bratom Braňom otvorili požičovňu bicyklov,“ spomína P. Divinec. V biznise ostali a vlani v závode vo Veľkom Orvišti vyrobili 105-tisíc bajkov. P. Divinec bol finalistom najnovšieho ročníka súťaže EY Podnikateľ roka.

08.05.2019, 12:00 | Jozef Tvardzík | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 5

Ale späť k začiatkom. Požičovňu s päťdesiatimi bicyklami značky Liberta si bratia Divincovci otvorili v piešťanskom kempe. V lete vždy praskal vo švíkoch, chodili tam rodiny so stanmi na celé týždne. Keď sa skončilo leto, začali sa im ozývať miestni, že chcú bicykle kúpiť. Onedlho už predávali bajky na trhoviskách a cez inzeráty, neskôr k nim pribudli vlastné predajne.

Po čase bratia zistili, že ak chcú byť úspešní, musia urobiť niečo extra. Výhoda distribučnej siete nestačí, preto vhupli do vývoja vlastných modelov. Komponenty na bicykle síce dovážajú z Číny, ale návrhy rámov, špecifikácie bicyklov a montáž robia vo Veľkom Orvišti neďaleko Piešťan.

Pod ich firmu kedysi patrili značky Mama, Alpina alebo Lincoln. Okolo roku 2000 zistili, že množstvo vlastných značiek, ktoré cielia na odlišného zákazníka, je komplikované marketingovo manažovať. „Rozhodli sme sa, že sa sústredíme na jednu značku. Vybrali sme tú, ktorá v našom portfóliu zahŕňala najdrahšie bicykle. A to bola Kellys,“ vysvetľuje P. Divinec.

Neprehliadnite

Kellys BicyclesZdroj: Maňo Štrauch

Vlastné konštrukčné riešenie

Najnovšie sa Kellys snaží presadiť na trhu elektrobicyklov, ku ktorým bol P. Divinec dlho skeptický. Dôvod bol skôr vizuálny. E-bajky sa mu nepáčili: „Externá batéria bola vonku, bola veľmi neforemná a vyzerala ako ruksak.“ No s vývojom batérií, so zmenšovaním ich rozmerov a zvyšovaním kapacity sa otvoril priestor na vývoj vlastného elektrobicykla.

Kellys preto zvýšila konštrukčné kapacity a otvorila ďalšiu montážnu linku v Nových Zámkoch, kde má aj logistické centrum.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Rubrika Podnikanie

Tagy bicykle, EY Podnikateľ roka, Kellys, Peter Divinec