Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako pracujú a zarábajú slovenskí instagrameri

Povedať o sebe, že ste instagramer alebo influencer, je dnes už takmer nadávka. Prípadne aspoň zdroj vtipov. Pre mnohých ľudí sú to len „tie deti“, ktoré si do akejsi mobilnej aplikácie pridávajú fotky raňajok a prechádzok po nákupných centrách. Vlastne nič poriadne nerobia. A ešte im za to niekto zaplatí? No sodoma a gomora. Je to však trocha skreslený obraz.

20.05.2019, 05:10 | Marián Biel | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Svoje robí aj generačná priepasť. Štatisticky je Instagram najmä územie tých neskôr narodených, ktorým už pomaly nerozumie ani „facebooková generácia“. Tak či onak, Instagram používa čoraz viac ľudí, a tak sa logicky stáva pracovným nástrojom pre tvorcov obsahu a marketingovým nástrojom pre firmy (nielen z oblasti módy či kozmetiky). Instagramovú rôznorodosť a schopnosť pretvoriť čudný koníček na niečo, čo zarába, dokazujú aj piati slovenskí instagrameri, s ktorými sa TREND zhováral. Modelka, youtuberka, moderátor, foodbloger a digitálny poet. A k tomu jeden pes.

Milión fanúšikov a anonymita

Nejde o instagramovú hitparádu. Instagramerov sme nevybrali na základe počtu ich fanúšikov. Hoci Lucia Javorčeková, 29-ročná modelka, dídžejka a influencerka z Bratislavy, je s 1,2 milióna followerov najsledovanejšia slovenská žena na tejto sociálnej sieti. Celkovo ju predbehol len cyklistický fenomén Peter Sagan. Dostať sa cez miliónovú métu – ak od začiatku nie ste mediálne známa osobnosť – nie je triviálne.

Aj 23-ročná Lucia Hrušková, alias LucyPug, patrí do top desiatky slovenských osobností Instagramu. Má na ňom viac ako sedemstotisíc fanúšikov. Aby to nestačilo, pred troma rokmi jej priateľ daroval domáceho maznáčika. Jej mopslík Lili Pug dostal (z recesie) instagramové konto – a s viac ako 210 tisíc sledovateľmi je azda najväčšou zvieracou hviezdou slovenského Instagramu.

Neprehliadnite

Moderátor Matej Cifra, známy pod pseudonymom Sajfa, je trochu iný príklad. Ukazuje, ako sa môže meno stať značkou aj pomocou sociálnej siete. Daniel Feranec, alias Čoje, zasa pôsobí v oblasti, ktorá je s Instagramom spätá už od jeho začiatkov. Ako foodbloger hovorí o svojich skúsenostiach s jedlom. Hoci to nie je jeho práca na plný úväzok, vďaka Instagramu sa môže tomuto koníčku venovať v oveľa väčšom rozsahu.

No a pre Čistú dušu je Instagram priestor, ktorý používa na osobnú terapiu. Paradoxne, nie formou fotografií, ktoré sú pre Instagram typické, ale prostredníctvom krátkych textov a básní. Čistá duša má desaťtisíce fanúšikov, hoci ostáva v úplnej anonymite, podobne ako členovia kapely Daft Punk či streetartista Banksy. Aj s nami komunikovala len elektronickou formou a tak, že sa z vyjadrení nedá určiť, či ide o ženu alebo muža.

„Anonymita ma priťahovala odvždy. Spočiatku to nemalo hlbší význam, lebo mi nenapadlo, že o moju tvorbu či identitu niekto prejaví záujem,“ píše instagramer(ka). Dnes to už vníma tak, že je v tom čosi viac. Označuje sa za introvertnú osobnosť, čo pomáha tvoriť slobodne, najmä v citlivých témach, ktoré sa týkajú intimity a spoločenského diania. „Zároveň je to podľa mňa pekný dôkaz toho, že vôbec nezáleží na tom, či je niekto žena alebo muž. Zrazu nezáleží na rase, veku, pôvode, spoločenskom postavení alebo vizuálnej kráse,“ dodáva.

Zdroj: Maňo Štrauch

Zrod instagramera

Ako vzniká instagramer s potenciálom oslovovať státisíce ľudí? Kedy a prečo

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Téma

Tagy Instagram