Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nákladnú autodopravu čaká revolúcia. Čo sa stane s klasickými kamiónmi?

28.05.2019 | Viktória Valachovičová

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

28.05.2019 | PaloK

Kriste Ježiši. A v pomere k hmotnosti prepraveného tovaru patria úžiťkové vozidlá kam? Ha? A autobusy v pomere k počtu prepravených osôb patria kam? Minulý rok tu bol článok o tom, že aj staré smradľavé fučiace autobusy MHD majú množztvo emisií v pomere k počtu prepravených osôb menšie ako moderné turbokachle. Ani tie najmodernejšie biturbo traktory na prevoz tlstých bavorských zadkov nie sú ekologickejšie ako staré autobusy.

To budú Trnváci pyšní, keď Európska Socialistická Únia zavedie novú skratku TT, TroleyTir.

28.05.2019 | Truhlik999

nie som si uplne isty.
Niekde som zachytil celkom vierohodny rozpis a vysledok bol, ze MHD nie je ekologickejsia ako osobne auto.

28.05.2019 | Martinoid

Trolejbus, elektricka niesu ekologickejsie ako auto?

28.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Hej hej. Nevieme elektrifikovat 100km zeleznice, postavit dialnicu, ale zrazu vsade natahame troleje.
To je take hipsterske.

28.05.2019 | _martin_

Fajn, vrch by bol. Na spodku vyzujte gumy a postavte to na dlllhý železný pás. Znovu-objavili ste vlak. Gratulujeme.

28.05.2019 | zakaznik

Tá železnica je tak úžasne efektívna, že ani len štátna Slovenská pošta ju už nevyužíva.

Podobné to bude aj s trolejkamiónmi. Akurát, že progresívni socialisti nás prinútia túto hovadinu využívať.

28.05.2019 | maribor

Co ja viem. Chodim vlakom skoro kazdy den a je to daleko najefektivnejsi sposob dopravy. Neviem, co s tym ma Slovenska posta.

28.05.2019 | shaggy

Hej? A chodíš trasy, ako kamióny, napr. Senec - Nitra?

28.05.2019 | maribor

Nie, nejazdim vlakom na Slovensku.

28.05.2019 | _martin_

My nehovoríme o trase Senec - Nitra. Ale aj keby, myslíš, že nákladný vlak z Nitry by sa do Senca nedostal ?

28.05.2019 | Brano L.

To je zaujimave, že v takom Švajčiarsku môžeš železnicou posielať aj špešninu, vlakom sa dopravujú aj potraviny a dokonca celé kamióny. Kde soudruzi z SSR (Slovenská socialistická republika) udelali chybu?

28.05.2019 | Brano L.

Tak trochu ekológia pre ekológiu. Každý nadáva na EÚ, ale ten problém je hlbší. Skôr je to o tom, že ľudia vo vyspelých krajinách si vykupujú svoje svedomie, resp. si osvojili určitý svetonázor na základe feelingu a pocitov. Rovnako v USA ako v Európe.
Obrovský nadpis o tom, že nákladná doprava produkuje 20% emisií za dopravu ako celok. A teraz nasleduje otázka, aký podiel má doprava na celkových emisiách? to sme v článku nedozvedeli. Lebo to by sme zistili, že je to niekde na úrovni 12% (ak si dobre pamätám). Potom 20% znamená 2,4%. A toľko kriku pre 2,4%?

28.05.2019 | maribor

Nooo, jeden clanok mi nepride ako tolky krik :)

Podla mna je fajn sa zaoberat aj 2.4% :)

28.05.2019 | mánička

Minulý týždeň mali v Lidli obyčajnú cibuľu - krajina pôvodu Nový Zéland.
Možno by pomohlo nevoziť zbytočne cez pol zemegule tie najobyčajnejšie veci....

28.05.2019 | LPB

+
a zemiaky z Izraela. Lenže to by museli napríklad zrušiť Frantíkom dotácie na krumple (celoročne nonstop v Kauflande i Lidli). A to je veľmi, veeeľmi komplikované.

28.05.2019 | krang

A ked si to povie kazdy stat tak mame zachvilku tretiu svetovu. Uzasne riesenie.

28.05.2019 | ivansk

nechápem ako to dokážu vypestovať, doviezť a ešte na tom zarobiť. výrobná cena musí byť vdaka dotáciám v mínuse aby sa to oplatilo, čučoriedky z Peru, cesnak z Číny, maliny z Maroka, kuracina z Brazílie..

28.05.2019 | schnek

Asi tam máte nejaké nezrovnalosti:

1. Pletiete hrušky s jablkami - porovnávate LNG a naftu, pričom pri jednom uvádzate hmotnostnú jednotku a pri druhom objemovú :
Ak by ste to porovnali v hmotnostných jednotkách, tak LNG = 24,2 kg/100 km vs. nafta 27,68 * 0,85 ( stredná hodnota - objemová hmotnosť nafty sa pohybuje od 0,81 - 0,88 kg/l ) = 23,53 kg/100 km
Pri objemovom porovnaní je rozdiel ešte väčší - LNG 24,2 kg / 0,45 (stredná hodnota - objemová hmotnosť LNG sa pohybuje od 0,41 - 0,5 kg/l ) = 53,78 l/100 km vs. nafta = 27,68 l/100 km
Ani pri jednom porovnaní nie je úspora paliva 13 %, ako sa uvádza v článku, jediná úspora je finančná.

2. V článku uvádzate že 65 míľ/hod je približne 40 km/hod namiesto cca 105 km/hod

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.