Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Samsung presúva výrobu do Maďarska, región to zatiaľ necíti

Operátor Zoltán Pápai pracoval v galantskej továrni na televízory Samsung šestnásť rokov. Koncom apríla skončil. Nadriadený pri páse mu jeho otáznu budúcnosť v závode naznačil dva týždne pred tým, ako prišla pozvánka na personálne oddelenie.

23.05.2019, 19:08 | Tomáš Nejedlý | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 26

„Dostal som ponuku, že buď odídem hneď v ten deň na dohodu a s odstupným nad rámec zákona, alebo bez odstupného o dva mesiace. Jedna možnosť bola horšia ako druhá, tak som vzal to odstupné,“ povedal pre TREND čerstvý päťdesiatnik.

Nejde o jeho pravé meno, oslovený človek po rozhovore požiadal o zachovanie anonymity. Pápai patril medzi prvých, ktorí si v závode našli prácu už v roku 2003. Fabrika sa neskôr stala najväčšou prevádzkou kórejského investora v Európe. Dnes ňou už nie je.

Obmedzenie výroby

Samsung Electronics Slovakia vlani oslávil sto miliónov vyexpedovaných výrobkov. V čase najväčšieho rozmachu pracovalo v jeho galantskej a voderadskej fabrike takmer šesťtisíc ľudí. Dnes firma vyrába už len v Galante, pracuje tam čosi vyše tisícpäťsto zamestnancov. Za ostatné dva roky sa firma rozlúčila s dvetisíc pracovníkmi a znižovanie stavov pokračuje.

„Personálne oddelenie redukuje nedobrovoľne sedem až desať ľudí týždenne, ďalší odchádzajú prirodzenou fluktuáciou. Na linkách je už len 280 operátorov, tento rok pôjdu len na štyri linky,“ povedal TRENDU zdroj, ktorý je oboznámený so situáciou v podniku.

Neprehliadnite

Čo sa deje? „Televízorový priemysel prechádza každoročne výraznými technologickými a dizajnovými zmenami, ktoré sú niekedy viditeľné aj v kratších časových úsekoch. Z týchto dôvodov aj my musíme adekvátne prispôsobovať svoje výrobné zariadenia aktuálnym potrebám, aby sme si vedeli zachovať vedúce postavenie na trhu,“ vysvetľuje hovorca spoločnosti Samsung Electronics Slovakia Ján Nemašik.

Podnikanie v elektrotechnickom segmente sa podľa neho vyznačuje výraznou sezónnosťou, znížený dopyt po televízoroch na európskom trhu firme aktuálne nepraje. „Preto sa musíme v prvom rade zamerať na zvýšenie efektívnosti svojej podnikateľskej činnosti,“ dodáva.

Najslabšie výsledky

V preklade to znamená, že firma

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 26

Rubrika Podnikanie

Tagy Samsung