Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Historici: Totalita je bližšie, ako si myslíte

25.05.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (49 reakcií) Pravidlá diskusie

23.05.2019 | bozsky

Ano, totalita je uz tu.

Facebook, Alphabet, mimovladky, media a dalsi vytvaraju profily ludi, ktori nemaju "tie spravne nazory" a potom im rusia konta, vydieraju platobne portaly, aby im rusili konta (Paypal, Stripe, Patreon, ...) a vydieraju aj banky a platobne institucie ako VISA, MasterCard a Chase Bank!!! A policia sa k nim pridava.

A vsetko len preto, ze liberalni fasisti nemaju radi nikoho s inym nazorom. Vidiet to je krasne aj v Bratislave, kde tito fasisti hulakali na Kollara. Vidiet to je najviac v ramci Europy v UK, kde utocia mliecnymi koktailami na UKIP kandidatov do EU parlamentu, policia odvracia oci, nechce utocnikov zatykat, no ked jeden z tychto mediami a spol oznaceny povie VTIP, sudy sa idu po*rat!

TOTALITA LIBERALNYCH SLUSNOFASISTOV JE TU.

27.05.2019 | Hrdlorez

Fuha, nevedel som ze takto vytreti ludia citaju Trend. Myslel som, ze ide o domenu pre povznesenejsiu a vzdelanejsiu cast populacie.

25.05.2019 | Martiman

Už sme prežili najrôznejšie izmy. Ale výmena domácej populácie za cudziu... to bude koniec.

25.05.2019 | @@@

"Ak štandardné politické strany urýchlene nepredstavia funkčný plán na opravu toho, čo tu nefunguje – justície, školstva, zdravotníctva –, tak sa to nemusí skončiť dobre."

takže problem je len v tom ? :D :D D to som nevedel takže štači všade na svete toto opraviť a už žiadny migranti nikde nikdy nebudu .... alebo to ma hačik ?...čo by k.rva na to povedal ježiš ?? :D :D :D :D

a oni si myslia že vidia ked je problem :D :D :D

25.05.2019 | bozsky

Stahujte!!!! Youtube cenzuruje pravdu o migrantoch!!! Toto je totalita.

https://www.youtube...

25.05.2019 | milan_k

rovnaky tah na totalitu politickej korektnosti a novych ludskych prav maju progresivisti (zeleni, pirati, progresivni - ti vsetci su jedno), drukuje im v tom socialna demokracia ktora v europe stratila obsah aj ciele a nove nevie definovat, a pravica ktora by mala ostrejsie kazat o osobnej zodpovednosti a tvorbe hodnot nejako pospava a prenechava priestor extremistom

25.05.2019 | Truhlik999

Ja myslim, ze progresivci chcu vytvoriť nejaky front vhodnych strán.

Nebolo nieco take ak ta sociku?

26.05.2019 | martin33

Presne tak, "progresivna" ideologia je len opakovanim historie:
"Nadšená zväzáčka čo chcela byť herečkou, nakoniec rozsievala smrť na javisku života. Bola hlúpa, ale v prípade justičných vrážd to nie je poľahčujúca okolnosť."
https://www.aktuali...

Je zaujimave, ako niektore pasaze zo zivotopisu tejto justicnej vrahyne "sadnu" aj na sucanych "progresivcov":
"... sa narodila v roku 1921 do meštiackej rodiny a jej životným snom bola herecká kariéra. Už počas druhej svetovej vojny sa pohybovala v okruhu ľavicových hercov, ktorí po oslobodení založili Divadlo mladých pionierov.
V hrách o Leninovi či sovietskych partizánoch prežívala svoje budovateľské nadšenie pre lepšiu, komunistickú spoločnosť. Uverila, že po Mníchovskej zrade je pre Československo jedinou nádejou Sovietsky zväz. Fakt, že Stalin bol na začiatku vojny spojencom Hitlera ignorovala, alebo o ňom vôbec nevedela."

25.05.2019 | shaggy

"Totalita je bližšie, než si myslíme."
Som rád, že mainstreamové médium pomenovalo EÚ pravým menom.

25.05.2019 | Ivan Velčický

No čudní historici. Prednášajú o nástupe nacizmu a komunizmu a pritom útočia na jednu konkrétnu stranu. Pritom ako to robia porušujú, pravidlá a zákony šíria politiku do škôl a deti zastrašujú. Takýto historici tu už behali a v práve v časoch nástupu režimov na ktoré dotyční páni upozorňujú. Ja sa pamätám len na socializmus ako nám súdruhovia vštepovali jednotný názor, cenzúra, zákaz prejavu iných názorov na verejnosti a dotyční páni si nevšimli. že podobné praktiky sa realizujú aj dnes a to v časoch keď kotlebova strana si k moci ani nepričuchla. Takže páni historici kde v hodnotení robíte chybu :

25.05.2019 | Emasculate

Hehe skrabal s touto odpovedou nepocital:

Ľ. M.: Nám študenti hovoria iné veci. Mnohí majú pocit, že im médiá vtláčajú pohľad na okrajové témy a venujú neprimeranú pozornosť právam LGBT komunity či ochrane Rómov pred rasizmom. Hľadajú odpovede na to, prečo ich babka čakala osem hodín u lekára, prečo neboli potrestaní daňoví podvodníci, prečo nám niekto tvrdí, že Rómovia nie sú problém, keď dobre poznám život pri rómskej osade. A keď povedia, prestaňte už s týmito témami, tak ich označia za fašistov.

26.05.2019 | Bjorni

Ano. pretoze studenti maju rodicov ktori si minuly rezim pametaju. Aj to dobre aj to zle. A porovnavaju.
Tento rezim je tu uz 30 rokov. To je ako ked ludia porovnavali komunizmus v 1978!
A to uz su doby co realne zazilo mnozstvo ludi.

26.05.2019 | Tomáš Nejedlý

Pane, na rozdiel od Vás sa "škrabal" pod svoje texty nehanbí podpísať. Nepočítal s odpoveďou? Ďakujem, že ste priznali svoje predsudky voči objektivite Trendu.

26.05.2019 | Emasculate

Ale no tak, treba si uznat ze chlapik vas tou odpovedou odrovnal. A tych par viet je odpovedou na cely vas ideologicky a tendencny rozhovor s podsuvanymi a manipulativnymi otazkami.

Davam bod za vobec odpublikovanie rozhovoru, napriek tomu ze ta odpoved fakticky zrusila jeho agitacny ciel. Ak by som bol ideologicky aktivista a niekto moju snahu takto odpovedou deklasuje a rozvrati mnou diktovany podtext celeho rozhovoru, nezverejnil by som to, to priznavam, lebo to je strielanie si do kolena.

26.05.2019 | @@@

media vždy trapili veci ktore väčšinu ludi netrapi a zaroven plati že media netrapia veci ktore väčšinu ludi trapi :D :D :D

27.05.2019 | bozsky

A kedy bude konecne clanok o fasistickych praktikach Alphabet, Facebook, Twitter, mimovladok, medii a spol? Kde porusuju zakony, aby mohli tlacit propagandu a znackovat ludi? Take SPLC, ktore "radi" vyssie spomenutym s boji proti "dezinformaciam" uz muselo vyplatit miliony dolarov, lebo nespravne oznacilo ludi za fasistov a podobne. Alebo tie stamilionove zaloby na Washington Post a dalsie media, ktore VEDOME KLAMALI o bielych krestanskych teenageroch podporujucich Trumpa. Alebo cela ta fraska o napojeni Trumpa na Rusku, uz ste sa za to ospravedlnili, ze ste roky klamali citatelov?
Alebo podme blizsie na Slovensko - objavili sa podozrenia, ze Penta moze byt za vrazdou Kuciaka, lebo Kuciakovi sa Kocner vyhrazal po navsteve Hascaka, ktory si ho zavolal na kobercek kvoli pripravovanemu clanku o MECOMe, ktory je desiatky milionov v strate skoro kazdy rok. Toto tiez treba zamlcat, ze?

Objektivita Trendu je ako Colombova manzelka. Nikto ju nevidel.

27.05.2019 | Tomáš Nejedlý

Vďaka za reakciu. Napríklad: https://www.etrend.... https://www.etrend.... https://www.etrend.... https://www.etrend....

27.05.2019 | bozsky

Zaujimave, ze clovek ma za sefa potencialneho vraha jedneho z kolegov a vobec mu to nevadi. A tie clanky su take "hryzkanie".

Co tak sa obut do temy MECOM? Za ostatnych 10 rokov strata 140mega!!!!!!!!!!!!! To je pre ekonomicky dennik OK? Ci je embargo na tuto firmu po vystrahe?

https://www.finstat...

A ostatne spominane a z globalneho hladiska podstatne temy? Lebo vela tych "fasistov" oznacuju firmy, ktore keby sme tu mali americky pravny system, by davno vyplacali obrovske odskodne.

27.05.2019 | bozsky

Zrazu nejako ticho :-D :-D :-D :-D

27.05.2019 | Tomáš Nejedlý

Ďakujem. Vy Trend z niečoho obviníte, ja urobím rešerš a nájdem vám konkrétne príklady, ktoré ukazujú, že vaše obvinenia sú falošné. Vy si miesto sebareflexie vymyslíte iné obvinenia. Takto to môže ísť donekonečna, vy sa bavíte a ja mám robotu navyše. Žiaľ, na tento spôsob diskusie nemám čas, aj keď záver, ku ktorému by sme sa možno dostali by mohol byť zaujímavý :) Pekný deň.

27.05.2019 | Pip-boy

Čudujem sa, že sa s vami vôbec baví, ste typický agresívny progresívny trkvas. Jo jasne, a všetci, čo s vami nesúhlasia, sú fašisti.

27.05.2019 | Pip-boy

...nehľadiac na to, že 95% ľudí to Kotlebovi hodí z trucu a len preto, aby vytočili ľudí ako vy. Ako sa vám žije s vedomím, že bez vás by bol Kotleba len bezvýznamný lokálny pošuk?

27.05.2019 | bozsky

Ano, ja som Trend obvinil z 5 veci a ty si si vybral 1, ostatne odignoroval a hras to tu na vitaza. Ziadne ine obvinenie tu nebolo, stale ocakavam odpovede na vsetky otazky/"obvinenia" polozene v prvom mojom prispevku. Takze ano, ziadna objektivita v Trende nejestvuje.

26.05.2019 | LPB

Na kandelábre nie. Ale všetky pijavice, príživníci a zlodeji z parlamentu, vlády, ministerstiev... na galeje! Obyčajný človek maká, aby uživil rodinu a ešte máme živiť takých ako je Kočner a Bašternák? Ubytovania a strava zadarmo. Ešte sú aj chránení. Ako vzácna zver. Na cestách majú prednosť...

26.05.2019 | Antikapitalista

Aha... a vysvetľovali ste to tým „študentom“ tak, že až dostali chuť strieľať všetkých inak zmýšľajúcich, že?

Nie kotlebovci zakazovali odoberať tlačoviny, ktoré sa im nepáčili, ale robili to práve nazúrivejší kotlebobijci.

26.05.2019 | shaggy

Nechápem, veď tí, o ktorých hovoríš, sú z tvojho "tábora", pán antikapitalista.
Alebo si myslíš, že komunistická PS taká nie je?

27.05.2019 | chr

Poprosil by som , aby o vplyve komunizmu na človeka diskutovali len ľudia čo tieto časy aj realne zažili. Diskusiu o fašizme môžeme rovno vynechať , pretože o vplyve hitlera na europu vieme toho dostatočne , aby sme to jednoznačne odsúdili. Inak to nemá zmysel . Neočakávam objektivitu od všetkých , pretože frustrácia zo súčasného stavu je veľká. Ale dopredu sa posunieme len priznaním si osobných zlyhaní . Inak ostaneme v štádiu , keď zlodeji kričia " chyťte zlodeja. A naša spoločnosť sa neposunie ďalej ani o krok . S článkom sa nedá robiť nič , len súhlasiť.

Tomášovi Nejedlému dávam +++

27.05.2019 | dedojaro

novodobí slniečkari s vymytím mozgom sa snažia o super štat alaUSA a potom bude totalita realnou zložkou...

27.05.2019 | HromBlesk

A aká je alternatíva?? Ruská bieda?? Čínska neúcta k životu?? Europa je dobré miesto na žitie. Každý na SLovensko odniekadial prišiel, a často ho aj obohatil. ked si mám vybrať Západ alebo Východ tak je pre väčšinu krajiny aj pre diskutujúcich čo tu broja proti EU a slobode, jasná volba. Ak nie ..nech sa páči páni chodte do žiť do Ruska...a žite ruský spôsob života.
Liberalizmus nás učí rešpektovať druhého. Náckovia vidia iba seba..na to čo o je zlé nemajú hranice, proti komu bojujú ??..raz LGBT, raz modrookí ludia, raz ciernokí ludia, podla toho kto s nimi nekikiríka toho očiernia. Náckovia sú hrozba a musíme ich rozpoznávať poukazovať na nich v tomto včasnom štádiu. Sú to v podstate pokrytci, radi by si udržali to v čom žijú, výhody dnešného stavu, ale žiť tam čo je ich vzor sa im nechce ísť.

27.05.2019 | dedojaro

ano ale tá EU sa mení a smeruje k vytvorenie super štátu a potom už tá sloboda a dalšie bude v iných pravidlách a to iné ako si to ludia želali a to je začiatok novej totality ...

27.05.2019 | HromBlesk

co nám vadí na superštáte??? Más pocit v USA že im federá zasahuje do života??? ak chcu tak si jeden štát urobí trest smrti...a druhý nie..jeden povolí marišku a druhé nie...bavme a o tom čo je spoločné a čo je individuálne. CO urcite potrebujeme je spoločná zahr politika, armáda a pricípy tolerancie rešpektu úcty k životu, princíp zásluhovosti,...a či vzíza niekto boha jehovu či dalajlámu je mi jedno

27.05.2019 | Hrdlorez

Nehaj ich, nema vyznam ani reagovat na tu bandu dementov co sa tu stretla. Mali by si ich povinne skusit zivot v rusku, cine a ja neviem v akej riti, ktoru tak uznavaju...

27.05.2019 | rarasok

V pohode. Pokial si vy pojdete skusit zivot kdesi v Afganistane, Pakistane a podobnom stane, ktore sa nam tu pokusate vybudovat s nadsenim v ociach.

27.05.2019 | dedojaro

autor sa zlakol prieskumu a to prečo je výsledok taký nerieši,prečo si nenastaví vlastné zrkadlo a prečo veril tým ktorí to spôsobili a on to neriešil,prečo nechce prijat že mladí ludia to vidia inak...

27.05.2019 | dedojaro

no apropo prečo sa Briti rozhodli odíst ,asi pochopili na čo sa mení EU a kam smeruje..

27.05.2019 | HromBlesk

rozhodli a odísť preto, lebo im niekto tvrdo klamal, lebo Rusia zasahovali klamstvami do volieb. Dnes Farrrage jasne priznal ..klamal som. Ked sa ho pýtali kde sú týhc 400 mil EUR ktoré vraj doplácali na EU.... ty sa tešíš že dostaneme menej pomoci z EU skrz odchod Britov???

27.05.2019 | Palmar

Nemožnosť povedať alebo napísať názor, ktorý je v rozpore s multi-kulti nie je totalita?

27.05.2019 | IvanPe

A ci vsetko zahrnate pod pojem: Nazor?
Otvoreny a vedomi suhlas s tym, ze si Slovensky stat objednal vrazdu svojich obcanov, co je mimochodom to iste ako ked si Kocner objedna vrazdu nepohodlneho novinara?
Je to nazor, alebo suhlas?
A ak je to nazor, co z neho vyplyva pre napr aj vase okolie?

27.05.2019 | beauty

Ale sa tu zišlo v diskusii "extrémistov" a "fašistov" . Aby nedošlo k omylu, tak nazýva mainstream ľudí so zdravým rozumom, ktorí im odmietajú žrať ich idiotiny.

27.05.2019 | HlasNaHlas

Zdieľam obavy autora článku. Čo robiť? Demokratické systémy vrátane slovenského by
1. sa mali rozpamätať na to, ako nenápadne sa začala národná socializácia Nemecka ako aj boľševická socializácia Ruska - obe vyšli zo zlej ekonomickej situácie v krajinách.
2. nemali zabudnúť na to, že totalisti berú moc postupne najprv falošným otváraním populárnych tém, v ktorých (aj na Slovensku) vyniknú ako obrancovia chudobných, bojovníci proti potratom, zástancovia kresťanov, a predovšetkým ako bojovníci na obranu národa - národ je najväčšia skupina, ktorá sa vie ľahko identifikovať a vymedziť proti každému, od koho sa môže cítiť ohrozená - v dnešnom prípade od to imigrantov a USA (pritom ani imigranta ani Američana bežný Slovák naživo osobne nevidel), ale neskôr, keď získajú moc, zmenia rétoriku a legislatívu, odstránia demokraciu a prispôsobia aj ozbrojené zložky štátu natoľko, že terorom štátnej moci ovládnu masy ľudí. Tie pod hrozbou smrti nesmú prejaviť nesúhlas s novými praktikami ani novou ideológiou.

27.05.2019 | HlasNaHlas

3. sa nemali báť priradiť konanie extrémistov k zločinom definovaným podľa terminológie trestného práva a razantne zasiahnuť na obranu demokracie bez ohľadu na to, že niekto začne vykrikovať, že policajti sú neľudskí, keď niekoho stlčú obuškami alebo zavrú do väzenia. Netreba pripomínať, že títo ľudia nemú mať možnosť ovplyvňovať iných väzňov svojou ideológiou.
4. sa nemali báť občanom vysvetľovať, že je dobré, keď Rómovia dostanú podporu a predovšetkým rómske deti prostriedky na prevýchovu, aby mohli začať viesť normálny život, teda zarábať si na živobytie prácou. Pretože ten, kto pracuje (beloch) hoci aj za minimálnu mzdu, je na tom lepšie, ako nepracujúci Róm, ktorý prepíja peniaze z podpory. A do neho treba zainvestovať sociálnu starostlivosť, aby začal pracovať, dával pozitívny príklad svojim deťom a aby vychoval normálnu nasledujúcu generáciu.

27.05.2019 | HlasNaHlas

fašizmus

27.05.2019 | HlasNaHlas

vypisuje mi to zakázané reťazce a ja teraz práce hľadám, ktorý to je. fungujej to ako náš štát

27.05.2019 | HlasNaHlas

5. Ministerstvá - školstva, kultúra, RTVS

27.05.2019 | HlasNaHlas

5. Ministerstvá - školstvo, kultúra, RTVS by mali vytvárať vých.o.v.n.o-vzdelávacie kultúrne projekty (nielen na výročie SNP alebo skončenia 2. svetovej vojny) ktoré budú budovať historické znalosti obyvateľstva o tom, čo je to fašizmus, čo je to komunizmus, rasizmus, totalitné režimy, aký vplyv majú tieto systémy na život ľudí. Lebo keď čítam o tom že fejsbúk je fašistický keď ruší kontá, alebo že EÚ je fašistická, keď nedovoľuje trollom narúšať jej integritu, je mi jasné, že podaktorí ľudia nevedia, čo to naozaj fašizmus je a nechcem, aby sa to dozvedeli zo svojich vlastných skúsenosti niekde v koncentračnom tábore. Učiť sa treba teraz a z histórie, aby sa zlé veci neopakovali.
6. nech sa vám to bude zdať akokoľvek čudné, či pokrytecké, farizejské atď. štát na Slovensku, ale aj v Európe by mal podporovať kresťanstvo, pretože v súčasnosti (aj vždy bolo a bude) je to náboženstvo, ktoré vychováva človeka k opravdivej láske k blížnemu a vedie ľudí k mieru, blahobytu a spravodlivosti. Dáva človeku jasne vidieť, čo je zlo (neposlušnosť a neviera v Boha a Ježiša Krista ako Autora morálnych zásad a Iniciátora či Stvoriteľa všetkého, nerešpektovanie správnej rodičovskej výchovy, ďalej vražda (aj potrat, aj eutanázia), krádež, smilstvo ako aj gejovské a lesbické praktizovanie sexu, závisť, nenávisť, hrabivosť, krivé svedectvo, resp. klamstvo), a čo je dobro pre človeka (láska, služba inému), z ktorého plynie ozajstná radosť zo života. Myslím, že už toto je dobrý dôvod na to, aby si každý mohol aspoň trochu čítať bibliu. Ak sa s kresťanstvom spájajú v histórii zlé veci, tieto sú vždy dielom konkrétnych ľudí, ktorí sa duchu kresťanstva spreneverili.
7. toto by asi nemal byť posledný bod - vytvárať systém, štát, ktorý funguje po všetkých stránkach (spravodlivostnej, finančnej, časovej, namáhavostnej) ku spokojnosti všetkých jeho obyvateľov. Najmä aby nenapomáhal produkovaniu nezamestnaných a bezdomovcov na jednej strane a bezprácnych milionárov - zlodejov na druhej.

27.05.2019 | HlasNaHlas

takže zlý reťazec je podľa servera etrendu
v.ý.c.h.o.v.n.o.

27.05.2019 | IvanPe

Lebo na Slovensku obsahuje h.o.v.n.o.

27.05.2019 | HlasNaHlas

Takže celé ešte raz s v.ý.c.h.o.v.n.o. :
Zdieľam obavy autora článku. Čo robiť? Demokratické systémy vrátane slovenského by
1. sa mali rozpamätať na to, ako nenápadne sa začala národná socializácia Nemecka ako aj boľševická socializácia Ruska - obe vyšli zo zlej ekonomickej situácie v krajinách.
2. nemali zabudnúť na to, že totalisti berú moc postupne najprv falošným otváraním populárnych tém, v ktorých (aj na Slovensku) vyniknú ako obrancovia chudobných, bojovníci proti potratom, zástancovia kresťanov, a predovšetkým ako bojovníci na obranu národa - národ je najväčšia skupina, ktorá sa vie ľahko identifikovať a vymedziť proti každému, od koho sa môže cítiť ohrozená - v dnešnom prípade od to imigrantov a USA (pritom ani imigranta ani Američana bežný Slovák naživo osobne nevidel), ale neskôr, keď získajú moc, zmenia rétoriku a legislatívu, odstránia demokraciu a prispôsobia aj ozbrojené zložky štátu natoľko, že terorom štátnej moci ovládnu masy ľudí. Tie pod hrozbou smrti nesmú prejaviť nesúhlas s novými praktikami ani novou ideológiou.
3. sa nemali báť priradiť konanie extrémistov k zločinom definovaným podľa terminológie trestného práva a razantne zasiahnuť na obranu demokracie bez ohľadu na to, že niekto začne vykrikovať, že policajti sú neľudskí, keď niekoho stlčú obuškami alebo zavrú do väzenia. Netreba pripomínať, že títo ľudia nemú mať možnosť ovplyvňovať iných väzňov svojou ideológiou.
4. sa nemali báť občanom vysvetľovať, že je dobré, keď Rómovia dostanú podporu a predovšetkým rómske deti prostriedky na prevýchovu, aby mohli začať viesť normálny život, teda zarábať si na živobytie prácou. Pretože ten, kto pracuje (beloch) hoci aj za minimálnu mzdu, je na tom lepšie, ako nepracujúci Róm, ktorý prepíja peniaze z podpory. A do neho treba zainvestovať sociálnu starostlivosť, aby začal pracovať, dával pozitívny príklad svojim deťom a aby vychoval normálnu nasledujúcu generáciu.
5. Ministerstvá - školstvo, kultúra, RTVS by mali vytvárať v.ý.c.h.o.v.n.o-vzdelávacie kultúrne projekty (nielen na výročie SNP alebo skončenia 2. svetovej vojny) ktoré budú budovať historické znalosti obyvateľstva o tom, čo je to fašizmus, čo je to komunizmus, rasizmus, totalitné režimy, aký vplyv majú tieto systémy na život ľudí. Lebo keď čítam o tom že fejsbúk je fašistický keď ruší kontá, alebo že EÚ je fašistická, keď nedovoľuje trollom narúšať jej integritu, je mi jasné, že podaktorí ľudia nevedia, čo to naozaj fašizmus je a nechcem, aby sa to dozvedeli zo svojich vlastných skúsenosti niekde v koncentračnom tábore. Učiť sa treba teraz a z histórie, aby sa zlé veci neopakovali.
6. nech sa vám to bude zdať akokoľvek čudné, či pokrytecké, farizejské atď. štát na Slovensku, ale aj v Európe by mal podporovať kresťanstvo, pretože v súčasnosti (aj vždy bolo a bude) je to náboženstvo, ktoré vychováva človeka k opravdivej láske k blížnemu a vedie ľudí k mieru, blahobytu a spravodlivosti. Dáva človeku jasne vidieť, čo je zlo (neposlušnosť a neviera v Boha a Ježiša Krista ako Autora morálnych zásad a Iniciátora či Stvoriteľa všetkého, nerešpektovanie správnej rodičovskej výchovy, ďalej vražda (aj potrat, aj eutanázia), krádež, smilstvo ako aj gejovské a lesbické praktizovanie sexu, závisť, nenávisť, hrabivosť, krivé svedectvo, resp. klamstvo), a čo je dobro pre človeka (láska, služba inému), z ktorého plynie ozajstná radosť zo života. Myslím, že už toto je dobrý dôvod na to, aby si každý mohol aspoň trochu čítať bibliu. Ak sa s kresťanstvom spájajú v histórii zlé veci, tieto sú vždy dielom konkrétnych ľudí, ktorí sa duchu kresťanstva spreneverili.
7. toto by asi nemal byť posledný bod - vytvárať systém, štát, ktorý funguje po všetkých stránkach (spravodlivostnej, finančnej, časovej, namáhavostnej) ku spokojnosti všetkých jeho obyvateľov. Najmä aby nenapomáhal produkovaniu nezamestnaných a bezdomovcov na jednej strane a bezprácnych milionárov - zlodejov na druhej.

27.05.2019 | bohuskoknm

HromBlesk musím s Tebou iba súhlasiť, veď som prvých 25 rokov života prežil v komančizme tak viem o čom je život.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.