Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Tesca: Na Slovensku sme nikdy nemali problémy

Odchod britského reťazca Tesco zo Slovenska, o ktorom sa pred časom špekulovalo, nie je témou dňa.

11.06.2019, 19:00 | Marek Legéň | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 20

Po tom, ako sa firma otriasla z účtovného škandálu a ozdravila biznis na domácom trhu, pokračuje investíciami do zlepšenia podnikania v strednej Európe. O pozícii a stratégii Tesca v regióne sa TREND zhováral s jeho šéfom pre stredoeurópsky trh Mattom Simisterom.

V súvislosti s problémami Tesca v minulosti sa špekulovalo, že odídete zo Slovenska. Je táto úvaha reálna?

Tesco malo v roku 2014 problémy najmä v biznise v Spojenom kráľovstve, ktorým otriasol účtovný škandál. Proces ozdravenia podnikania na domácom trhu, ktorý je najväčšou súčasťou skupiny, je zavŕšený. Po pár rokoch sa vytvorila moja pozícia v strednej Európe a ďalších kolegov v Ázii, aby sme sa sústredili na podnikanie v týchto regiónoch. Na Slovensku sme nikdy nemali problémy, biznis je dlhodobo silný.

Aké postavenie má stredná Európa z pohľadu celkového biznisu spoločnosti Tesco?

Pred dvomi rokmi negenerovala dostatok peňazí. Pracovali sme s nižšou prevádzkovou maržou, najhoršie na tom bolo Poľsko. Aktuálne sa nám podarilo zlepšiť ziskovosť v strednej Európe na viac udržateľnú úroveň.

Neprehliadnite

Zostane Tesco určite v najbližších rokoch v strednej Európe?

Áno.

Ak by ste sa stiahli z regiónu, malo by zmysel opustiť len niektoré trhy?

Chceme byť v strednej Európe hráčom, ktorý konsoliduje trh, nie takým, ktorý sa stane súčasťou konsolidácie. V každej krajine máme odlišný biznis. Sme lídrami na Slovensku i v Maďarsku, máme silnú pozíciu v Česku. V týchto krajinách je naše podnikanie zdravé. V Poľsku sa nám podarilo vymaniť zo strát, no stále potrebujeme pokračovať v reštrukturalizácii biznisu.

Poľský trh vás teda brzdí.

Vlani sme predali šesťdesiatšesť obchodov v strednej Európe, z toho šesťdesiatdva v Poľsku. No v druhej polovici uplynulého roka sme dosiahli zisk už aj na poľskom trhu a prvý raz sa nám podarilo dostať do čiernych čísel vo všetkých krajinách, kde podnikáme.

V uplynulých rokoch ste zoštíhlili vedenie a zjednotili manažment pre stredoeurópske trhy. Ako funguje tento model?

Nepovedal by som, že máme centralizovaný model riadenia, je vyvážený. Aj pre slovenský trh máme vlastný manažérsky tím, ktorý komunikuje s domácimi dodávateľmi i s vládou. Niektoré veci však robíme na európskej úrovni. Napríklad keď nakupujeme produkty vlastnej značky, dokážeme dosiahnuť lepšie ceny.

Matt SimisterZdroj: Milan David

Predaje obchodov a zužovanie plôch

Na Slovensku ste sa zbavili piatich starších nehnuteľností v Košiciach, Žiline, Prešove, Nitre a Bratislave, v ktorých sa nachádzali obchodné domy. Budete predávať ďalšie aktíva?

Nemáme

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 20

Rubrika Podnikanie

Tagy Tesco, TREND na Instagrame