Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

WebSupport bez Trubana: Nový dánsky vlastník chce, aby kupoval a rástol

Začiatkom jari sa ítečková firma WebSupport sťahovala do nových priestorov. Z rodinného domu v blízkosti vysokoškolských internátov v bratislavskej Mlynskej doline sa presunula do moderného kancelárskeho komplexu v centre hlavného mesta. No okrem lepších priestorov na prácu a chill-out zažívajú vo WebSupporte oveľa väčšie zmeny.

16.06.2019, 19:00 | Jozef Andacký | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Z majetkovej štruktúry firmy, zhodou okolností zhruba v tom istom čase, odišli jej zakladatelia okolo Michala Trubana, ktorý podnikateľskú misiu vymenil za politiku. WebSupport sa stal súčasťou švédskej webhostingovej skupiny Loopia.

A jej vlastník, dánska investičná spoločnosť Axcel, preň nachystal stratégiu výrazného rastu. Ak sa vydarí, relatívne malá slovenská firma – z pohľadu tržieb, nie marketingového výtlaku – by sa mohla posunúť na európsku úroveň.

KPMG
Relevans Law firm

Naznačovali hodnotu firmy

Aj keď WebSupport (zatiaľ) nemá ekonomickú silu iných slovenských top tech značiek, ako je Sygic, Pixel Federation a Eset, možno ho považovať za príklad podnikateľského úspechu.

Projekt, ktorý M. Truban založil s Pavlom Stanom ešte počas strednej školy bez toho, aby vedeli, čo je to eseročka, sa vypracoval na jedného z lídrov slovenského webhostingu (zjednodušene, poskytovanie priestoru na serveroch pripojených do internetu).

Okrem toho po pol druha dekáde existencie má na konte najviac registrovaných internetových domén s koncovkou .sk. Tržby firmy každoročne rastú, vlani presiahli štyri a pol milióna eur a ich rentabilita sa v posledných troch rokoch pohybuje od osem po takmer dvanásť percent.

Neprehliadnite

Dá sa preto veriť, že Axcel, ktorý stopercentný podiel vo WebSupporte kúpil vo februári tohto roka, nebol jediný ani prvý záujemca. „Ponuky sme dostávali pravidelne. Od 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy Fúzie a akvizície, Loopia, Michal Truban, WebSupport