Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lekár ako benefit. Firmy čoraz viac riešia zdravie zamestnancov

Tretinu až polovicu dňa strávia ekonomicky aktívni ľudia v zamestnaní. Na ich zdravie prirodzene vplýva aj práca a prostredie, v ktorom ju vykonávajú. Ak chcú firmy zdravých, produktívnych a motivovaných zamestnancov, mali by na to myslieť a v rámci benefitných programov investovať do prevencie. V opačnom prípade sa môžu dočkať len krátkodobých úspechov a vyhorených zamestnancov.

30.06.2019, 05:00 | Mária Hunková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 4

Dbať o svoje zdravie majú v prvom rade samotní ľudia, no viesť by ich k tomu mal aj štát a zdravotné poisťovne, ktoré majú manažovať zdravotnú starostlivosť o svojich klientov. Národné preventívne programy sú však zamerané na včasné odhalenie závažných ochorení.

Preventívne programy poisťovní cielené priamo na pracujúcich sú skôr jednorazové aktivity. Napríklad im preplácajú kúpele alebo pre nich organizujú takzvané dni zdravia, počas ktorých na pracoviskách robia osvetové prednášky, zdravotné testy, merania či tréningy.

Neprehliadnite

Vo väčšej miere a hlavne súvisle sa o zdravie svojich zamestnancov starajú prevažne zamestnávatelia. Niekedy ich do toho tlačí štát, ako napríklad pri zavedení rekreačných poukazov. Od januára tohto roka musia spoločnosti, ktoré majú 50 a viac ľudí, poskytnúť príspevok na rekreáciu veľkej časti svojich pracovníkov, ktorí o to požiadajú. Aj keď úmyslom bolo podporiť cestovný ruch, nedá sa uprieť, že benefity získajú pracujúci. Náklady zase zamestnávatelia, ročne ide celkovo o desiatky miliónov eur.

Najčastejšie benefity

Potrebu starať sa o zdravie svojich zamestnancov si však spoločnosti uvedomujú aj samy. Vidno to na ponuke firemných benefitov, ktoré sa čoraz viac zameriavajú na zdravý životný štýl a podporu zdravia.

„Všeobecne platí, že zamestnávatelia aj vďaka súčasnej situácii, keď si každý chce udržať lojálnosť svojich ľudí, investujú viac práve do benefitov. Hoci v minulosti sa tými zdravotnými až tak nezaoberali, dnes je to inak. Najčastejšie poskytovaným benefitom z oblasti zdravia sú určite takzvané sick days,“ priblížila hovorkyňa spoločnosti Profesia Nikola Richterová. Profesia prevádzkuje portál pracovných ponúk Profesia.sk.

Tento benefit má k dispozícii

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Rubrika Ekonomika

Tagy firmy, prevencia