Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Trnavská fabrika PSA si posilňuje elektrickú nohu

Trnavská automobilka Groupe PSA Slovakia zapúšťa hlbšie korene v elektromobilite. Materský francúzsky koncern jej zveruje montáž batériových packov pre svoje hybridné a elektrické vozidlá. Potvrdzuje tak, že so slovenským závodom, v ktorom vyrába autá od roku 2006, počíta aj do budúcnosti. Trnava má čerstvé skúsenosti s výrobou plnoelektrických áut s nulovými emisiami CO2. Na jar začali z liniek fabriky schádzať historicky prvé vozidlá značky Peugeot s elektrickou motorizáciou e-208. Montáž elektromobilu je súčasťou výrobného programu novej generácie „dvestoosmičky“, ktorá sa dostane na trh v druhej polovici roka.

03.07.2019, 05:04 | Marek Legéň | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Ohlásený projekt

Vyhlásenie, že PSA umiestňuje výrobu batériových jednotiek do Trnavy, prišlo z francúzskeho závodu na výrobu motorov v Trémery. Agentúra Reuters pri ňom cituje viceprezidenta koncernu a riaditeľa pre priemyselnú výrobu Yanna Vincenta. Vysokopostavený manažér predpokladá, že firma časom zareaguje na rastúci dopyt po elektrických vozidlách a montáž packov rozšíri aj do ďalších závodov. Po trnavskej prevádzke by mali batérie zakotviť aj v španielskom meste Vigo.

Montáž batériových packov priamo v areáli trnavskej fabriky zefektívni logistiku súvisiacu s výrobou elektromobilu e-208. Už menej to platí v prípade ďalšieho elektrického auta z portfólia PSA, ktorým je Opel Corsa-e. Podľa portálu Electrive.com je vzdialenosť medzi montážnym závodom Corsy v Zaragoze vo východnom Španielsku a „batériovou“ prevádzkou vo Vigu na pobreží Atlantiku viac ako osemsto kilometrov.

Posilnenie elektrickej nohy trnavskej automobilky neprichádza ako blesk z jasného neba. Slovenské úrady dostali projekt na posúdenie vplyvov na životné prostredie ešte vlani. Podľa neho sa majú batériové packy montovať do vozidiel vyrábaných v Trnave, v pláne je tiež export do iných fabrík. V dokumente sa počíta s ročnou výrobou šesťstotisíc až jeden milión modulov s montážou v existujúcej hale. V súvislosti s projektom sa očakávalo prijatie šesťdesiatich zamestnancov.

Neprehliadnite

Z motorov zišlo

Ešte pred pár rokmi sa zdalo, že trnavská automobilka naberá v plánoch PSA iný kurz. Pôvodne sa pripravovala na výrobu motorov a prijatie päťsto zamestnancov. Keď však materská PSA kúpila nemeckú automobilku Opel od amerického koncernu General Motors, tento zámer padol. K trom motorárňam PSA umiestneným vo Francúzsku pribudli po akvizícii ďalšie štyri, pričom tri z nich sa nachádzajú v susedných krajinách – v Poľsku, Maďarsku a Rakúsku.

Pre trnavský závod sa okolnosti vyvinuli aj tak priaznivo, hoci nenaberie päťsto ľudí. Sektor automotive masívne investuje do elektromobility, a ak by slovenské automobilky nenaskočili na tento vlak, časom by sa dostali na vedľajšiu koľaj.

Plnoelektrické autá na Slovensku doposiaľ vyrábal len bratislavský Volkswagen (VW) Slovakia. Ide o model malého vozidla Volkswagen e-up!, okrem neho produkuje hybridné verzie prémiových SUV. Žilinská Kia vyrába facelift modelu Sportage s mild-hybridným dieselovým motorom.

Produkcii batériových modulov sa zatiaľ nevenuje žiadna zo slovenských automobiliek. Črtá sa v

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Diskusia (0 reakcií)