Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Umenie manažovať ľudí na diaľku. Virtuálne tímy fungujú, ale treba pravidlá

Slovenská firma, ktorá pôsobí aj v zahraničí, tam nemusí vždy otvárať samostatnú pobočku. Niekedy si vystačí s menším tímom spolupracovníkov, ktorí poznajú miestny trh.

30.06.2019, 10:00 | Palo Hlubina | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Ako však takéto skupinky ľudí po svete manažovať, aby boli stále súčasťou tímu? Na túto tému sme sa pozhovárali s Vladimírou Neuschlovou, konzultantkou v oblasti vedenia ľudí a podnikovej kultúry.

Sú dôležité aj osobné stretnutia s pracovníkmi v zahraničí, aby sa dalo hovoriť, že tvoria jeden tím, alebo stačí, keď s nimi slovenskí manažéri udržiavajú videokontakt?

Vedenie ľudí na diaľku, takzvaných virtuálnych tímov, dnes už nie je nič výnimočné. Video- a audiotechnológie firmám výrazne uľahčili život. Spomalili však budovanie dôvery, ktorá je základom dobrých vzťahov a nadpriemerných výsledkov. Pri vedení virtuálnych tímov je preto dôležité – pokiaľ je to možné – zabezpečiť pravidelný osobný kontakt. Minimálne raz ročne, ideálne štyrikrát do roka. Pritom by bolo dobré čo najviac hovoriť o témach mimo práce, nielen o nej samotnej. Tabuľky a grafy možno predebatovať aj telefonicky, ale to, či človek zažíva ťažké obdobie, a preto jeho výkon nejaký čas ide dole vodou, sa dá zistiť zväčša až osobne. Nadriadený buduje dôveru tým, že sa o svojho zamestnanca úprimne zaujíma a pozerá sa mu do očí. Virtuálne tímy potrebujú pravidelný, ideálne vizuálny kontakt napríklad cez Skype alebo Zoom. Ak má firma tím predajcov po celej Európe, mali by sa pravidelne takto rozprávať nielen s nadriadeným, ale aj s ostatnými pobočkami. Treba nastaviť jasnú štruktúru virtuálnych stretnutí: kto sa bude s kým a o čom rozprávať a ako často. Stretnutia musia mať agendu a do príprav by sa mali zapájať všetci.

Neprehliadnite

V medzinárodných tímoch býva vnímanie sveta rozdielne. Ako ich spojiť do funkčného celku?

Vnímanie rôznych udalostí

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + Made in Slovakia

Súvisiace články

Ako sa dostať s biznisom do sveta

Ako sa dostať s biznisom do sveta

Zo skúseností firiem, ktoré tento krok dokázali urobiť: ak niečo funguje v jednej krajine, neznamená to, že to bude fungovať aj u susedov

Ako oživiť mŕtve miesta v hlavnom meste

Vrchol falošnej solidarity Smeru

Otepľovanie sa zrýchľuje. Čaká nás klíma ako na severe Chorvátska

Finančná gramotnosť je problém. Lubyová ponúka čudné riešenie

Diskusia (0 reakcií)