Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pre pivovary je festival o marketingu, nie o biznise

08.07.2019, 05:01 | Peter Kapitán | © 2019 News and Media Holding

Najviditeľnejším partnerom každého letného hudobného festivalu je spravidla pivovar.

  • Tlačiť
  • 4

Žiaden veľký hudobný festival na Slovensku sa nezaobíde bez silného partnera. Najčastejšie ide o pivovary, telekomunikačné firmy či banky. Ich značka sa zvyčajne premietne aj do názvu festivalu. Pohoda mala zopár rokov prívlastok Bažant.

Kým niektoré podujatia nemajú problém so žiadnym partnerom, šéf Pohody Michal Kaščák hovorí, že na sponzorov majú prísne kritériá. „Neprijmeme peniaze od firiem mečiarovských privatizérov ani od takých, ktoré by chceli niečo v rozpore s hodnotami nášho festivalu.“

Tento rok rokovali i s firmou, ktorá chcela špeciálne výhody pre vybranú skupinu ľudí, napríklad vlastné rady v gastroprevádzkach či pri výčapoch. Na niektorých festivaloch existujú VIP sektory pod pódiom, ktoré však podľa M. Kaščáka zabíjajú pravú koncertnú atmosféru.

Na druhej strane je pragmatizmus. V roku 2018 napríklad medzi partnerov českého festivalu Colours of Ostrava patrila skupina Agrofert kontroverzného českého premiéra Andreja Babiša. „Ľudia si neuvedomujú, že partneri im preplácajú časť vstupenky,“ uviedla vtedy pre Český rozhlas organizátorka akcie Zlata Holoušová.

Neprehliadnite

Kupujú si lásku

Silná firma na festivale nie je výhodná len pre zákazníkov. Mohlo by sa zdať, že energetické spoločnosti alebo automobilky nemôžu mať z komerčnej stránky šancu na úspech. Je totiž ťažko predstaviteľné, že človek ohúrený zážitkami z letného festivalu si po príchode domov kúpi nové auto alebo sa prihlási na odber energií od iného dodávateľa.

„Takíto partneri môžu na podujatí pripraviť zaujímavé i zábavné aktivity, ktoré ľudia absolvujú dobrovoľne. Tak blízko sa k nim značka nedostane počas celého roka. Úspešnosť sa síce meria ťažko, ale byť na očiach a pripomínať sa zaujímavou formou má význam. Keď príde čas na rozhodnutie, ktorého operátora alebo automobilku si vybrať, takáto kampaň zohrá úlohu,“ hovorí marketingový expert z agentúry Triad Ján Papáč.

Náklady na podujatie sú pre veľkých sponzorov na úrovni desaťtisícov eur 

Na tento spôsob prezentácie značky vplýva i zrýchľovanie komunikácie a zmena jej pravidiel. Silný vplyv na formovanie verejnej mienky majú sociálne siete, ktoré sa počas leta zaplnia fotkami z rôznych festivalov. Pre firmy je veľmi dôležité, aby do tejto komunikácie prenikli a stali sa súčasťou pozitívnych emócií zverejňovaných na sieťach.

„Spájať sa s

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.