Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ivan Mikloš: Chýbajú lídri, ktorí by išli proti prúdu

10.07.2019 | Ronald Ižip

Diskusia (82 reakcií) Pravidlá diskusie

10.07.2019 | vc

Ak aj podla IM narasta rozdiel v prerozdelovani bohatstva alebo inac povedane k stagnacii strednej triedy, chcel by som vediet ako podla IM sa da takemuto vyvoju zabranit. Bez krviprelievania.

10.07.2019 | Bjorni

Ja som to pochopil, ze to vysvetlil v clanku.
Odpoved na otazku VC je - reformami.

Po prvé, zdravé, udržateľné verejné financie, ale takým spôsobom, aby to nezhoršovalo podnikateľské prostredie. Potrebujete verejné financie s nízkym deficitom, ale aj nízku mieru prerozdeľovania, aby ste nemali príliš vysoké dane.

Po druhé, zdravé podnikateľské prostredie z hľadiska deregulácie, vynútiteľnosti práva.

Po tretie, potrebujete efektívnu verejnú správu, aby sa za čo najmenšie množstvo verejných zdrojov poskytovali kvalitné verejné služby.

Po štvrté, kvalitné vzdelanie, vedu, výskum, inovácie. Problém je, že ak chce byť krajina naozaj úspešná, potrebuje zmeny a reformy vo všetkých štyroch oblastiach. Pretože ak ich aj urobíte v prvých troch, ale nebudete mať vzdelanú pracovnú silu, ktorá by nebola schopná v ekonomike ťahanej inováciami fungovať, tak to nebude nič platné.

-----------
Ale ma to tiez svoje ALE. A to ako spravit citlivo reformy voci zranitelnej casti obyvatelstva.
Akoze ked 168 000 ludi na namestiach stacilo na rosambo vo vlade...


V sprave to spomenulo aj OECD tento rok.
Oni navrhli aby odstranili stag. miezd, znizovat danovo odvodove zatazenie prace. Tento vypadok prijmu sanovat zefektivnenim stat. spravy + viac zdanovat majetok.




10.07.2019 | @@@

len ani jedno z toho mikloš nerobil ...urobil reformy na ktorych sa nabalili bohaty a ostatny na to doplatili najmä chudobny lebo ti žiadnu rezervu naviac nemali a tak mnohi boli za jeho vlady totalne v p.či a jeho hajlik kanik sa im ešte vysmieval do oči

11.07.2019 | Bjorni

Ja som patril medzi chudobnych, vdaka reformam a tomu, ze som dokazal vyuzit ich potencial v ekonomike, som sa dokazal postavit na vlasne nohy svojou pracou.
Pre mna a ludi co poznam, boli reformy prinosom.

Suhlasim ale aj s tym, ze nie kazdy mal schopnosti a kusok stastia aby sa mu darilo podobne.
Preto som tam napisal tu pasaz z ALE.

13.07.2019 | karhav

OK. Reformy zavedene vladami s SDKU na cele postavili Slovensko a Slovakov (tych, ktori necakali na "pomocnu" ruku od statu) na nohy. Ale doba skoncila - PRECO?
No preto, lebo taki ako Miklos sa zacali spravat presne tak, ako Meciar, Fico a im podobni. Populizmus, intrigy, skandaly, tunelovania.
Slovac po rokoch Meciarizmu zabudla na to, ako Miklos so svojou vtedajsou suputnickou Wolekovou svojou aroganciou spoluvyzdvihli Meciara na piedestal a v roku 1998 dostali doveru opat. Prisli reformy, pri ktorych Slovensko potilo krv a napriek tomu dostali doveru aj v 2002. Co spravili s doverou? Arogancia, intrigy, tunely, skandali. Trufam si tvrdit, ze na vzniku slavy Fica ma tento pan vacsiu zasluhu ako Flasik s J&T, Sirokym a Poorom dokopy... Ale Slovaci opat prekusli aj vlaciky, aj Branisko, aj Palacku s privatizaciou Telekomu, aj Prokopovica, aj PENTA a potom, ako videli, co dokaze Fico dostali tretiu moznost.Co spravili? Videli, ze rozbehnute ksefty im tazko budu pokracovat s Sulikom, Matovicom, ze taky MOKYS a podobne "vyhodne" akcie sa daju lahsie spravit s osvedcenymi "obchodnikmi" od Fica a tak intrigami polozili po roku a pol vladu. Hrali na to, ze Fico ich vezme do partie a budu vysmiati... Prepocitali sa. Fico zostrojil vladu sam. VDAKA Miklosovi, Dzurindovi a im podobnym vychodniarskym intrigarom.
Takze - je velmi funny, ked tento pan tu dava rady. Mali moznost byt vo vlade ako v rozpravke - Az kym by nepomreli TRI KRAT! Zakazdym ju predrbali. ON s kumpanmi. Ani Soros, ani Castro, ani Chavez , ale ON&company. Takze - budme radi, ze je spolu s Dzurindom politicka mrtvola a ze je daleko na ukrajine.

11.07.2019 | dedojaro

ano tento pravicový de....o sa dobre nabalil...

13.07.2019 | Vyktorka

Veď sa ako jediný z východného bloku zúčastnil na seanse bildenbergovcov, ako dostať do pasce tieto ktrajiny.
A hneď nato za jeho výkony v prospech zahraničného kapitálu dostal cenu najlepčš ekonóm nášho priestoru, už si nespomeniem, ako sa tá cena nazývala.
Mne je to jasné, ako pomohol našej ekonomike, podobne, ako tí machri, čo pomáhali stanovovať cenu fix. kurzu eura.
Dúfam len, že ho za to poradenstvo Ukrajinci aj patrične raz ohodnotia.

11.07.2019 | skorodochodca

... nízke dane znamená, že bohatší bohatnú rýchlejšie ...
... a ak peniaze nechajú v banke? ... aký majetok im zdaníš?

11.07.2019 | Bjorni

Ak by dan bola 10%, ked zarobis 1000€ zaplatis 100€.
Ked niekto zarobi 10 000€ zaplati 10x vassiu dan ako ako ten prvy. A to budu mat zdanovanie to iste.


A ak peniaze nechaju v banke tak sa im nezdani nic. (ked byvaju pri rodicoch a nemaju nic)
Budu im rast uspory a po case si kupia ci uz vlasne byvanie, alebo auto, resp nieco ine., pripadne si odlozia na dochodok.
Ale na co pouziju svoje peniaze bude iba na nich.

Ved je to chrapunstvo ako sa teraz zdanuju pracujuci.
47% z toho co ti zaplati zamestnavatel ide statu.
Tie sluzby co za to dostanes od statu su vysmech.
Ostane ti 53%
z toho na kazdom tovare a sluzbe zaplatis DPHcku 20%. Aby toho nebolo malo, spotrebne dane, dalsie poplatky na uradoch(aj ked ich dotujes zo svojich dani a defacto by si mal mat vsetky sluzby statu uz predplatene kazdy mesiac) Doplacanie u lekarov. (naco potom ide nemala ciastka zdravotnych odvodov do systemu?)

A niekto sa cuduje, ze sa podvadza kde sa da? Pri tom co som popisal vyssie?

*tie udaje su ilustracne, dost som to zjednodusil. Ale verim, ze podstatu pochopit sa da.
A pre overenie, ved si zratajte kolko z vaseho prijmu a kam ide za mesiac. A co za svoje peniaze dostanete.

11.07.2019 | Vauban

suhlas, danovo-odvodove zatazenie (zjednodusene dane, odvody su len inak nazvane dane) je tu brutalne...minule som sa bavil s kamosom o politike, kto koho bude volit v nasledujúcich volbach...povedal som mu, ze je mi to jedno...nechapavo sa spytal preco, tak som mu vysvetlil, ze ludia ako ja (pracujuci mladi s hypotékou) platia za vsetko plne sumy, su zdaneni az a kost a nemaju takmer ziadne vyhody od statu, cize je mi sumafuk kto tam bude lebo nikto nema nejaky extra reformny volebny program cize ludia ako som ja nebudu mat z akejkolvek vlady viac menej nic

tie cisla su aj celkom presne, modelovych 1500 v hrubom je 2028 v superhrubom, cista mzda 1115 € (hned dole 45%), dan z nehnutelnosti (ako kde) dajme tomu v prepocte 2€ mesacne, rtvs 4,64€ mesacne, ak mam auto tak dalsich 7,5€ mesacne PZP...sme na 1100€, pre zjednodusenie nejdem ratat pohonne hmoty (spotrebna dan), odvoz odpadu a co ja viem co...ak miniem vsetko ostatne s 20% DPH tak som odviedol dalsich 220€, výsledok 880€, cize mi zostane 43%...som zdaneny na 57%...a presne to este neberiem do uvahy vsetky mozne naklady na potvrdenia, za ktore musim platit a stat ich ma k dispozicii, platby u lekara

jediny dovod, preco sa to doteraz z velkej casti toleruje pracujúcimi volicmi je prosty - dostali byty za babku, neplatia hypoteku cize maju akoby +500€ mesacny prijem a to je akurát ta suma, ktora postacuje na relativne pohodlny zivot...neriesim ci to bolo alebo nebolo spravne, proste to tak bolo a dost to poznacilo pracovny trh na slovensku a treba pocitat s tym, ze mladsi hypotekarni volici vyvolaju ine a vacsie tlaky na reformy

ad skorodochodca: majetok moze byt len cash v banke? To ako vazne? Tu sa myslia najma nehnutelnosti. Progresivci to maju napr. vo volebnom programe. Znizit danove zatazenie prace a tento vypadok vykompenzovat vyssou danou z nehnutelnosti...je trosku nezmysel aby pracujuci clovek odviedol 57% svojho prijmu statu a nejaky Kocner za svoje milionove vilky pod Slavínom platil rocne mozno 50€. Tiez je nonsens aby niekto v rodinnom dome v meste platil dan za 100m2 zastavanej plochy aj ked jeho hacienda moze mat kludne 300m2+ a cely panelak plati za kazde jedno podlazie.

11.07.2019 | @@@

a ty si teraz mysliš že potom budeš mať viac ...ked štat hovori o kompenazici neznamena to že bohaty budu platiť viac ale tak ako to robil aj mikloš že ostatny budu platiť viac nie bohaty

ako si predstavuješ dan z nehnutlenosti ???..... spominal si kočnera aku hodnotu ma jeho vila ...na slovensku nie su až take velke rozdiely v nehnutlenostiach ako nnapriklad v usa tym padom na to doplatia prave bežny a chudobny ludi.....

v usa sa plati častokrat ako precento z hnotnoty nehnutelonosti takže si to zober maš nehnutlenost za 150tisic eur čo je klasicky 2iuzbovy byt v ba a maš zaplatiť 1% každy rok z hodnoty je to 1500 eur ale taki kočner a podobny maju byty za 400tisic eur a oni budu platiť 4tisic ...ale štat zniži tak dane že ty budeš mať viac o 1000 eur ročne a taki ako kočnerovci budu mať o 20tisic eur ročne naviac takže kto na to najviac nakoniec doplati ??? .....ak sa niekto spolieha na politikov že budu pracovať pre bežnych a chudobnych ludi tak je naivny aj mikloš robil všetko len pre bohatych taktoto nakoniec aj vyzeralo že doplatili na to najmä ti najchuodbnejši aby ti najbohatši za jeho vlady mali ešte viac ....a ked bohaty maju viac tak chcu ešte viac lebo im stale nestači a tak sa budu snažiť oj.bať ludi zas s volanim po dalšich reformach ktore v skutočnosti maju prinos len pre nich .....

cele je to o tom dostať cez reformy bežnych a chudobnych ludi do horšej finančnej situacii presne toto mikloš chce a aj robil ked bol pri moci ....lebo ked su ludia v zlej finančnej situacii potom su lepši otroci pre firmy pre podniaktelov pre mnažerov ktory potom s nimi lepšie vydbravaju ako sa len da ...a takto si oni predstavuju tie reformy ....tie reformy nie su pre bežnych a chudobnych ludi ale pre bohatych na ukor ostatnych

11.07.2019 | Vauban

jasne ze su tu rozdiely...dan z nehnutelnosti netreba vymyslat, staci si nieco vytvorit na prikladoch zo zahranicia...pri tej mzde 1500 v hrubom sa bavime o rocnych daniach cca 11000 €, to uz je snad jednoducha matematika ako to prepocitat, staci mat len data o pracujúcich, daniach+odvodoch a nehnutelnostiach pri com tie nehnutelnosti su "garantovany" prijem zatial co dane/odvody z prace su dost premenlive a pri znizeni zdanenia prace by sa skor dal ocakavat narast poctu pracujucich

vasa matematika nedava zmysel...taky Kocner ma uz teraz minimalne dane, ak by to aj bolo 1% tak len jeden jeho byt za 400 tisíc by ho stal 4 tisíc rocne, a jeho vilka s pozemkom moze stat bez problemov aj vyse miliona eur co uz sa bavime o rocnej dani 10 tisíc....pridajme si k tomu +100% (cize 2%) za kazdu nehnutelnost kde majitel nema trvaly pobyt (francuzsky model)...len tak btw z priemernej mzdy cca 1000€ zaplati clovek rocne dane+odvody v sume vyse 7000€ cize aj keby znizili danovo-odvodove zatazenie o 1/4 (nadol o cca 11-12 percentuálnych bodov) tak by drvivu vacsinu populácie nejaka 1% dan z trhovej hodnoty nehnutelnosti netrapila.

Ako nejdem a ani sa mi nechce hladat presne cisla, no ak z priemernej mzdy su dane+odvody cca 7000 rocne tak pri cca 2,5 miliona pracujúcich je to zhruba 17,5 miliardy eur. Mame tu cca 2 miliony obyvatelnych bytov a 1 milion domov, plus kopec pozemkov, komercnych nehnutelnosti atd. Na kompletne vykrytie dani a odvodov z prace to vychadza nejakých 5800 € rocne na dom/byt ak dobre pocitam. Takze modelovy priklad s 1500€ rocne pri 1% sadzbe z trhovej hodnoty je uplne v pohode.

cize nie, krasne to praveze vychadza len takuto reformu prizemne blokuje zopar "panov podnikatelov" (podobne ako onoho casu jeden managér dopravného podniku v BA vytvoril autobusovu linku situ na mieru jeho detom aby pohodlne jazdili do skoly, az takto prizemne to je na Slovensku, fakt vazne), ja neriesim nejakého Miklosa, urcite by som ho nevolil a neverim mu ani makke F...ale takato komplexna reforma je odbornou vecou uznávanou v zahranici a potrebujeme ju ako sol...
problem je samozrejme ZMOS a tam zagrcanych 25 tisíc obecných poslancov a starostov (lebo miestne dane a podielove dane), absencia odvahy, mnohi zagrcani politici s majetkami by dost zaplakali...

v podstate kazdy kto ma nejaky "neumerne" velky majetok by bol zdaneny...cize vsetci takito armadni generali, stromcekovia ale aj dochodci v drahych mestských lokalitach...urcite by mnohi ludia zaplakali, ale skuste vysvetlit mladému cloveku s hypotékou, ze ma lutovat starenku na dochodku v 4izbaku v centre mesta, ktory ma hodnotu 300-400 tisíc? To uz hranici s drzostou by som povedal. Trh sa prisposobi, videli by sme vela narekov v televíznych novinach ako babka s dedkom musia opustit byt v centre, lebo nemaju na dan z nehnutelnosti a musia sa prestahovat do Bardejova, pri com by este zarobili par desiatok tisíc eur (co je uplne bezny "donwsizing" v USA)...ale to by bolo prave cielom, zrusit tento nemoralny stav, kedy sa pracujuci skladaju na socialne benefity ludom s velkymi majetkami, pre mladu hypotekarnu generaciu clovek s vlastnym byvanim nezatazenym hyptekou nie je a nikdy nebude ziaden "chudak", ktorého treba lutovat

pri vasej anti-Miklosovskej zaslepenosti je zaujimavym faktom, ze jeho fiskalna decentralizacia bola urobena dobre, najprv to nastavil konzervativne v prvom roku, zistil, ze este treba obciam doliat peniaze tak to zatiahla statna kasa a upravilo sa to...viac by som sa takejto reformy obaval u sucasnych hochstaplerov, ktori by to nastavili na houno, zdanili by ludi viac ako je potrebne a nechali by to tak (zvysovanie dani bez protihodnoty bola Kazimirova specialita)...ale mozno sa mylim, dnes je doba trosku ina, informacii je viacej a takato reforma by bola prepocitavana do aleluja ci to naozaj sedi

11.07.2019 | @@@

lenže to je nezmysel čo pišeš ty.....

prva vec ti starčekovia a starenky možno ten byt ziskali už davno kedy tie ceny ani take neboli a ich zaujem nie je vytlkať z toho biznis ale žiť v byte v ktorom žiju možno aj 50 rokov ....ak by si chcel takito system mal sa urobiť už davno a nie teraz ked tu maš vela dôchodocv ktory by nemali z čoho platiť pre mnohych dôchodcov by už aj 1500 eur ročne bolo vela lebo priemerny dôchodok je 450 eur a mnohi dôchodocovia beru len okolo 300až 350 eur a tito ludia pri zniženi dani nič navyše nedostanu takže oni budu len znašať naslekdy chamtivosti mladych ludi

čo sa tyka toho kolko tu mame bytov a domov ...dokopy je ich 2 milion nie že 2 miliony bytov a 1 milion domov ...dokopy bytov a domov je 2 miliony (tušimže presnešie je to 1,8 miliona pri poslednom sčitani ale kedže byty sa aj stavali tak to može byť už aj 2 miliony) takže nakoniec to čislo by muselo byť vyššie ....ale ako som pisal neviem ako si predsatvuješ ten vyber .....aj ceny nehnutlenosti možu rast a klesať takže nemusi to byt tak ako pišeš ty že ide o stalu cenu jedine žeby si taku nastavali čiže pre každy byt a dom rovnaka cena ale toto by opať len pomohlo bohatym na ukor ostatnym lebo im by sa dane ovela viac znižili tym myslim že by sa im ponehalo mominalne ovela viac ako bženym ludom od ktorych by si nakoniec vyberal rovnako ako od kočnera alebo podobnych

ako som pisal v usa su velke rozdiely v cenach nehnutelnosti aj v takom L.A možeš najsť byty za 250tisic alebo 300tisic dolarov aj ked je tam priemerna cena domov a bytov 600tisci dolarov na druhej strane su tam domy aj za 100 milionov takže je jasne že ta to ma aj nejaky ten menši zmysel taketo dane ale na slovensku taketo rozdieli nie su len malo domov a bytov su tu nad milion eur takže by sa to tykalo nakoniec len malo ludi a viac by na to doplacali bežny a chudobny ludi ktory by za svoje domy a byty platili ovela viac

12.07.2019 | Vauban

ale to je uplne fuk ake su cisla, prepocitat sa to da uplne jednoducho miesto delene 3 si dajte delene 2...a to stale neberiem do uvahy pozemky, komercne nehnutelnosti atd atd, nedrístajte tu nezmysly ako sa to neda ked X krajin to dokaze (typicke slovenske: tu sa to neda lebo sa to da len v zahranici)...nikde nepisem o nejakých fixných cenách, ocividne nezvládate matematiku zakladnej skoly...ked vila na Slavine stoji milion, panelakovy byt v Petrzalke 130 tisíc a mate dan 1% z hodnoty tak za vilu na Slavine zaplatite vzdy viac, to je snad uplne jasne...to ma byt nejaky argument, ze "oni to urobia nejak tak, ze Kocner bude platit menej"? Vygooglite si napr. Rakusko alebo Nemecko (vychodni nemci boli tiez v socializme a ocividne to tam funguje, asi len slovenski dochodci maju nejake extra specialne postavenie alebo co), tam je uplne bezne, ze ludia zvazuju aj naklady na dan z nehnutelnosti ked sa rozhoduju kde budu zit

aj u nas su velke rozdiely, najdete byty za 400-600 tisíc ale aj za 40 tisíc...zase, jednoducha matematika, ktoru ocividne nechapete, "chudobni" ludia na to nejako ako extra nemozu doplatit...doplatit na to mozu ludia, ktori nepracuju (ich praca nie je brutalne zdanena), maju realtivne nizke nezdanitelne alebo malo zdanene prijmy a maju majetky velkej hodnoty - oznacit takýchto ludi za "chudobných" je fakt silna kava a ekonomicky nezmysel...bohatstvo/chudoba nesuvisi s prijmom cloveka ale pomerom aktiv a pasiv (majetok vs. dlhy)

aka chamtivost mladych ludi? mladi ludia nemozu za to, ze predosle generacie tu de fakto vsetko ukradli, prerozdelili si to, strngali na námestiach a zvolili zlodejov...ako sorry...to sa vazne ideme bavit o chamtivosti ci moralke? Este ta drzost odovzdat mladym rozkradnutu krajinu (hadam je logicke, ze dnesni mladi ludia s hypotékami sa nepodielali na zverstvách socialismu ci rozkradackach po prevrate...), volili populisticke strany slubujuce dochodky a vsetko pre dochodcov zadarmo, nechat mladych ludi platit uplne vsetko, brat si hypoteky a este si vylobovat pre seba zlavy na dane z nehnutelnosti a volat po falosnom sucite (ohrozenie chudobou: dochodci 7%, deti 40%)...ale jasne, ti mladi su ti chamtivi a zli...generacie babyboomerov su hadam najegoistickejsie v historii podla hadam vsetkych objektívnych kriterii. Ved mladi ludia su hadam prva generacia od vzniku ČSR, ktora akceptuje, ze plati velke dane na dochodky, ktore nebude mat...vsetky predosle generacie mali nekontrolovatelne nutkanie druhym nieco zhabat a volit populistov slubujucich socialne benefity na ukor dalsich generacii. Jedine na co upozornujem ja je, ze je sakramentsky neeticke vyhybat sa zdaneniu vlastného majetku a ziadat socialne benefity na ukor dalsich generacii (lebo, cuduj sa svete, mame verejny dlh tvoreny najma zavazkami, ktore uz dlznici nesplatia)

ak by vyslo dochodcovi platit aj 1500€ rocne dan z nehnutelnosti pri 1% sadzbe tak to znamena, ze byva nad svoje pomery ak to nevie z dochodku splacat...to je akoby som sa ja isiel stazovat, ze mam vysoku splatku hypoteky...co ma robit clovek byvajuci v lokalite, ktora je prenho prilis draha? No nebyvat tam. Na zapade uplne bezna vec, to len u nas si zase egoisticke starsie generacie privlastnuju akesi zakladne ludske pravo byvat v nehnutelnosti vysokej hodnoty v centre mesta s priemernym alebo nizsim dochodkom len preto, ze v nej proste byvali doteraz. Ved nech to dedko s babkou predaju za 150tisic a kupia si dvojizbak v centre Komarna mozno za 40-50 tisíc, budu platit o 1000€ nizsiu dan a este ziskaju 100tisic eur na extra zdravotnu starostlivost alebo cestovanie po svete (a stale dostavaju dôchodok vsakze, nezabudajme). Fakt chudaci dochodcovia a chamtivi mladi.

13.07.2019 | Vyktorka

Ty by si mohol robiť premiera v zariadení v Pezinku, lebo máš uletené myšlienky od reality života.

13.07.2019 | Vyktorka

Pripadáš mi, ako neschopný alfamagor, ktorý by najradšej starodôchodcov zakoppal pri bráne cintorína a pritom predpokladám využívaš to, čo oni tvrdou prácou nadobudli, aby si mal vzdelanie v nimi zriadenej VŠ a býval pod strechou a nie pod širákom. Umelec, povedz to otcovi a vyťahá ťa za ušiská.

11.07.2019 | Runforfun

Trocha pravdy máte, ale skúste odvodové ťaženie Nemcka, Svedska, Francuzsjka, Rakúska. Skuste podnikat v Rakúsku - napr slávna skupina MEdúza malal 3 reštiky v Rakúsku.. sama poevdla že zaťženie predpismi je v Rak núnosné.

Ak odvedie Nemec zo mzdy 2500 10% a Slovák z mzdy 700 EUR 10% na zdrav postenie tak sú to rozne sumy, preto môže Nemc mať napr trocha nižšie zdr zaťaženie. Ciel musí byť vyššie mzdy a tie idú len cez vzdelanie...čo si zaslúži človek čo kašlal na vzdelanie, a vie iba vložiť jednu súčiatsku do druhej. A toto pokračuje zodpovednosť detí a ich rodičov za vzdelnaie je NULA, len očakávajú že ich škola a niekto iný niečo naučí ale sami rodina a dieťa je dnes 0. a pri tom je to základ....

11.07.2019 | Vauban

meduzu by som rozhodne nepovazoval ze nejaky super samostatny startup...to je organizovana skupina, siet mnohých firiem tociaca dphckove s skladove podvody, na co treba krytie aj u statnych organov...tiez sa da dohladat mnozstvo prikladov konania na hrane zakona (neplatenie dani/odvodov, najomne, nasledny "bankrot" firmicky s jednou prevazdkou atd)...je to verejne znama pracka spinavych penazi podsvetia

v rakusku ale skoncili z iných dovodov, nie kvôli legislative...u nas je legislativa brutalnejsia, len ju nemusia dodrziavat kedze k nim kontrola len tak nepride, tu sluzia kontrolne zlozky na likvidaciu konkurenciu nie na ochranu zaujmov obcanov statu

11.07.2019 | Runforfun

OK ...zoberme si vyplatnú pásku rakúšana a nemca a Slováka...percentuálne kolko im berie systém a štát. Dane z rpijmu, majetku , za vodu, cestná dan. Nikto mi nepovie že sme drahší.

12.07.2019 | Vauban

no nobelovku za ekonomiu ti dat...parita kupnej sily nic nehovori asi ze?

11.07.2019 | @@@

Run .....aj keby na slovensku mal každy vysoku školu aj keby všetci boli len lekari IT-čkari pravnici a neveim čo najvyššie vzdelanie mali všetci tak ani potom by sa to nezmenilo ...v každom štat potrebuješ aj bežnych ludi čo vykonavaju bežnu pracu aj usa dovaža masy masy migrantov najviac z latinskej ameriky ktory vykonavaju jednoduche prace a to len preto že ich potrebuju a keby ich nedoviezli tak by museli domacim na danej pozcii zaplatiť ovela viac ale to firmy nechcu tak dovažaju na to cudzincov ......ale to nemeni nič na tom že každa krajina potrebuje tych ludi takže sa tvariť že nepotrebujeme smetiarov predavačky upratovačky a neviem čo ine podobne je nezmysel lebo ich potrebujeme bez nich by to nefungovalo bez nich by nakoniec aj ten lekar bol nuteni robiť upratovačku

13.07.2019 | karhav

No, daj pre porovnanie to danove a odvodove zatazenie napriklad Svedska a Norska! A porovnaj to so Slovenskom!
V S a NO jeden odvod - dane. Pri rocnom brutto cca tristvrte mega korun na urovni 43%. ALE nic viac, ziadne dalsie platby zatazujuce zamestnavatela. ALE obrovsky nezdanitelny zaklad. ALE mnozstvo odpocitatelnych poloziek znizujucich zaklad (napriklad cesta do prace, napriklad ubytovanie a stravne, ako byvas mimo svojho pracoviska.......) Dane robi danovy urad. Ak si s nimi happy, tak sa o nic nemusis starat. Ak si ich chces upravit, tak cez internet zadas zmeny. Tri minuty aj s nalogovanim sa, len zaklikas kolonky a zadas cisla.
To o "obrovskom" danovom a odvodovom zatazeni inde ako na Slovensku su bachorky nasich politikov a je jedno ktorych. Vsetci doteraz zili len z "obchodovania" so statom. A aby mali dostatocne marze, tak stat musel mat peniaze. A najjednoduchsie pre vsetkych doteraz bolo zodrat ludi z koze danami. Ved z coho by mali napriklad na vratky dph...

10.07.2019 | SamuelLw

2019. CNBC: How Sweden Balances High Taxes And Growth

https://youtu.be/j0...

10.07.2019 | Darija

Konečne! po dlhej dobe, tu, v trende v úpadku, som si prečítala kvalifikované názory par excellence ekonóma. Ďakujem

10.07.2019 | @@@

mikloš toho doj.bal vela ....bohatym daval a ostatnym bral ......

bohatym znižoval dane ale od bežnych a chudobnycj vyberal viac ale aby sa to neodzrkadlilo na daniach (lebo chcel aby ho vzahrnaiči dobreh hodnotili ) tak si to odniesli najmä chudobny ktory museli platiť viac do štatu ale nie cez dane ale cez štatne firmy ako napriklad plynarne ktore len medzi rokmi 2000 až 2005 zvyšili ceny plynu 2,3 nasobne zatial čo za ten isty čas priemerna mzda narastla o 51% a tak sa mnohi dostali do problemov najmä chudobny ludi ktory uplne zaklincoval kanik zo svojimi reformami ......takže mikloš nie je žiaden spasitel je to hajzel ktory chcel nabaliť bohatych na ukor ostatnych čo aj urobil

10.07.2019 | Darija

Zavináčik, ja rozumiem tomu, čo sa snažíte napísať. Samozrejme, reformy boli potrebné vtedy, medzičasom, dnes a v budúcnosti ešte viac, pretože sa medzičasom a dnes, nič neurobilo. IM vedel veľmi dobre čo robí, tiež je zahojený aspoň na 3 generácie dopredu. Ale ako zahojený leader by sa dnes do politiky šikol. Alebo so mnou nesúhlasíte?

10.07.2019 | @@@

nesuhlasim s jeho reformami ....reformy na ukor bežnych a chudobnych ludi len aby som nabalil bohatych .....

prave preto dnes pri slovu reforma mnohym stupa tlak zapričinil to mikloš z dzurindom ktory z reforiem urobili len dobry biznis pre bohačov a manažerov na ukor ostatnych ....je potom jasne že dnes nikto o reformach počuť nechce lebo ked maju byť rovnake ako za mikloša tak to radšej nechame stav aki je traz .


nie nadarmo sa medzi rokmi 2006 až 2010 hovorilo že fico nič nerobi ale stale je to viac ako ked mikloš z dzurindom robili reformy a robili ich zle :P

11.07.2019 | Marian17

Boli vari lepsie Meciarove reformy (rozdal majetok vyvolenym, uroky v bankach boli 24%), boli sme cierna diera Europy, alebo Ficove (neurobil ziadne)? Fico kritizoval Miklosove reformy, ale (nastastie) ich nezrusil, zil z nich a podla inspiracie Meciarom rozdava statne a europske svojim ludom.
Uz to bolo povedane. Stat nezbohatne vacsimi danami a trestanim tych, co sa snazia a odmenovanim tych co sa nesnazia (politici, rozdavanie socialnych davok neprisposobivym), ale podporou tych, co prinasaju statu najviac.

11.07.2019 | @@@

Marian takže podla teba to štat ma robiť na ukor bežnych a chudobnych ludi len aby viac nabalil bohaty ....a potom sa budeš stažovať ako ludia volia

aj ti ludia volili fica len preto že dalšie reformy nerobil lebo ti ludia doplacali na ne tak fico bol pre nich prijatelnejši že nerobil nič ako ked mikloš reformy robil a robil ich zle robil ich proti bežnym a chudobnym ludom len aby nabalil tych najbohatšich

11.07.2019 | Roman Kanala

Fico zarezal rovnú dan a zvysil zdanenie podnikov. Zahrdúsil s.r.o. a zivnostníkov. V normálnej ekonomike sú to najväcsí zamestnávatelia. Tretinu pracovnych miest v Nemecku tvoria zivnostníci a malé/stredné podniky do 50 zamestnancov. Podobne aj vo Svajciarsku.

10.07.2019 | mba

Kto kradol, bude kradnut dalej aj ked bude zahojeny na 100 gen. Miklos je jednou z pricin preco je SK tam kde je. Spolu s Dzurindom umoznil narast Pente a spol rozkradackami statu vo velkom: PPC, privatizacie, stimuly (legalizovana korupcia), fondy a mala kuponova privatizacia, Zajacove predanie zdravotnictva oligarchom, Kanikov tunel dochodkov...

Kam sa hrabu amateri zo SNS! Dakujeme, pan Miklos! Uzivajte nakradnute a radeej mlcte! Vasa era skoncila Palackom, Braniskom, miliardovymi uplatkami cez privatizacnych poradcov ako Mitka z PwC a spol....

10.07.2019 | mba

Ci aj z Vas sa stane dalsi recyklovany politik pre dalsie potreby Penty? Ste sice overeny, vsehoschopny, akurat uz x-krat prevareny ako Vas suputnik a dalsia prostitutka Bela Luhar..

11.07.2019 | ataman

S tym zvysovanim cien plynu suhlasim. Tykalo sa to aj elektriny. Pametam si ako moji stari rodicia kvoli tomu sedeli v jednej izbe, aby nemusili kurit plynom. Boli to tazke casy.

11.07.2019 | @@@

to neboli len tvoji bolo ich mnoho ....tu kde žijem ja mnohi si v 90tych rokoch urobili plynove kurenie lebo plyn bol lacny a potom prišiel dzurinda a využil to že mnohi ludia vykurovali plynom a takto od nich chcel dostať viac .....plynarne mali obrovske zisky ved štvrtina tržieb predstavovala zisk preto to on robil a z toho maš štat každy rok prinos okolo 10 až 12 mld korun takto od ludi dostal viac jasne že to iste urobil aj v pripade elektriny a dalšich veci lebo štat ma na tieto veci monopol a vedel že ludia nebudu mať kam cuvnuť a budu platiť ....mnohi sa dostali do problelom poznam ludi ktory kvoli tomu mali dlhy a nakoniec aj exekucie a to všetko len preto aby kamarati mali viac .....medzi rokmi 2002 až 2006 narastli zisky firiem na slovensku 2nasobne pričom im štat ešte znižil dane zo zsiku z 35% na 19% takže sa dobre nabalili len tie všetky vypadky pre štat platili bežny a chudobny ludia ktory mali z toho všetkeho z tych miklošovych zazračnych reforiem ktore on tvrdi že zvyšili životnu uroven ludi pričom ti ludia len na to doplatili prave zhoršenim životnej urovne ....ale ako vidieť mikloša to nezaujima on cely čas žije v domienke že on je niečo viac tak isto ako ten hajzel kanik ktory dodne tvrdi že jeho reformy boli prinosom ale jedine tak pre zamestnavatelov ktory si z ludi po jeho reformach urobili ešte väčšich otrokov

10.07.2019 | Fero Hora

Ak toto je par excellence ekonom, tak ja som bulharsky nastupca tronu. Je to obycajny politicky darebak a vrcholne v politike neuspesny, ktory ak by posobil v normalnej krajine tak je dnes susedom Cernaka a Kocnera. Pripisuju sa jemu a tomu krpatemu prasatu zasluhy, ktore by bol na ukor obcanov urobit kazdy polodebil. Nebudem tu pisat o vsetkych ich preslapoch s kurzovou stratou, danovym uradom atd., atd. Jedno hovori za vsetko, kde su dnes a kde priviedli SDKU - do sraciek, presne takych aka bola cela ich odbornost a politika. Amen.

11.07.2019 | sano b

amen!

10.07.2019 | bohuskoknm

Darija, pripájam sa. Ivan M. na Slovensku chýba ako soľ, kde sa hrabe Kažimír, vlastne on je už zahojený a uprataný.

10.07.2019 | mba

Miklos dokazal iba vo velkom vsetko rozpredat a sprivatizovat za uplatky. Nic viac. Dochodkova reforma o nicom a nikde ju nechcu, zdravotnictvo katastrofalne - iba Penta dopredu vytunelovala 400 mil z Dovery, Siroky zarobil na sanitkach, Penta Dr.Maxom zlikvidovala stovky lekarnikov, ktori mohli byt strednou triedou a dnes mukluju pod Pentou ako zamestnanci, danova reforma je taka super, ze incedtorov sme vsetkych museli uplacat stimulmi, sudnictvo - sucadt mafie.... Naozaj skvele reformy....

11.07.2019 | Marian17

Stav sudnictva je Meciarovym a Ficovym dedicstvom. Ked nemete vacsinu v parlamente na reformy chorych casti statu, ako je sudnictvo, prokuratura, policia a SIS (pricom ten marazmus nastal hlavne za Fica) , zdravotnictvo,... bez mandatu a pravomoci tazko mozte ozdravovat a prijimat potrebne zakony.

11.07.2019 | mba

A na ostatne zakony a reformy vacsinu mal?! Konkutzna mafia vyrastla za Miklosa, holanddke drazby, tunelovanie privatizacnych fondov - umoznit oddelit pasiva od aktiv , prenajom Gsbcikova - vsetko umoznil a bol pritom velky to majster "reformator" Miklos. Radost vladnut takemu narodu, ktory glorifikuje vlastnych zlodejov...

V Amerike by bol rad, ze je na slobode a nehnike v base. Co robil na Ukrajune? Osobne som zazil ako tam Lengyel spoluorganizoval vypady dalsej podvodnicky Tymosenkovej. Vraj oranzova revolucia.

Asi taka ako udajna zachrana Markizy pred Meciarom. Tym Mecoarom co ju Ruskovi umoznil a potom mu ju mafian Kocner chcel Ruskovi zobrat. Ktovie ci uz vtedy za nim nestal Hascak a Markizu nechcel ako ju chcrl teraz opst cez znenky.

A Dzurinda s Ivankom nechutne na chrbte mafiana Kocnera zneuzili situaciu...

11.07.2019 | @@@

mba suhlasim mikloš s dzurindom sa chavlia reformami ale to mali prinosy a pritom platili firmam len zato aby sem prišli keby tie reformy boli važne tak dokonale ako ich mikloš ospevuje tak tie firmy tu mali prisť bez štatnych dotacii ale to sa nestalo takže je to ako keby niekto vyhlasoval aki je pekny dokonali a neviem čo a jedine ako ženu dostal do postele by bolo tak že jej zaplati ....take boli aj miklošove reformy

11.07.2019 | bohuskoknm

uprav si pravopis to vyjadruje kto, čo si...

12.07.2019 | @@@

j.bem na pravopis

10.07.2019 | traderinvestor

A bez urážky, najviac ma na ekonomoch pobaví veta: Ekonom je človek, čo ti zajtra povie, čo sa stalo včera o tom, čo si potreboval vedieť predvčerom. Lebo ked s týmto mindsetom prídete na finančné trhy , tak len veta: Pozorovatelia sa zhodujú na tom, že otázka nie je, či príde kríza, ale kedy príde. Hm , KEDY.
Len na burze IDE O to , KEDY !!! Kto vie KEDY, ten vie zarobiť. Ostatní sú pozorovatelia.

10.07.2019 | @@@

tie vaše reformy bohatmy viac na ukor ostatnych .....ano to poznaju ludia ako si ty robil reformy spolu s kanikom ...čim viac ludi zbedačiť tym viac s nimi budu manažeri a podniaktelia vyj.bavať

tak by si mal byť aspon ticho a nekecat a neukazovať sa ludom na oči ked si to doj.bal ako sa len dalo

10.07.2019 | @@@

"Len dve čísla: keď sa Česko-Slovensko rozdelilo, Slovensko malo 62 percent HDP na obyvateľa Českej republiky, po reformách to vystrelilo na 92 až 94 percent."


no ja neviem alle podla grafu tu https://www.peak.cz... to nevyzeralo tak žeby v roku 2006 bolo hdp slovenska na obyvatela na vyšej urovni ako 90% českeho

podla toho grafu sme nedosahovali ani 80%

11.07.2019 | Marian17

Ako by som to. Hospodarstvo statu je ako rozbehnuty vlak. Rozbehnut ho trva roky a brzdit, obratit zly trend tak isto. Ked dnes urobim reformy, rok trva velkym firmam sa rozhodnut, ze investuju v reformnej krajine, dalsi rok-dva trva planovanie, postavenie, rozsirenie fabriky. Cize dnesna reforma sa naplno prejavi o 2-3 roky.
Smotanu Miklosovych reforiem zlizal Fico. Ale to je uz Miklosova chyba a chyba Sdku,... ze to pripustila a nezvladla. Bez Fica by sme dnes boli o kus dalej, kludne mozno pred CR.

11.07.2019 | @@@

nezmysel pozri si vyvoj ekonomik v okolitiych krajinach všetky vtedy rastli alebo si mysliš že kvoli mikločovym reformam ....aj rusi medzi rokmi 2000 až 2008 vyrazne rastli tiež kvoli miklošovym reformam a čo ešte jeho reformam prisudiš že mali vplyv aj na braziliu alebo australiu .....

mikloš sa priliš precenuje dava sa do pozicie boha pričom je to podpriemerny ekonom rovnako ako sulik ....ich zaujom oboch bolo vždy len nabaliť viac tych najbohatšich ....spomen si čo kecal dzurinda že ked sa budu mať bohaty dobre tak sa to prejavi aj u ostatnych len akosi sa to neprejavilo ked medzi romi 2002 až 2006 vzrastli zisky firiem 2nasobne a za ten isty čas im štat znižil dan zo zsiku z 35% na 19% pričom priemerna mzda za ten isty čas narastli o 34% a inflacia o 25% (a aj tu plati že bohatšim sa dane znižili ) takže kto na tom realne najviac zarobil ?....no zas ti bohaty na ukor ostatnych presne tak robia reformy mikloš ale aj take reformy chce sulik


ustavične sa nemože priepasť medzi bohatymi a chudobnym zväčšovať lebo čim je väčšie tym vznika väčšie napätie v spoločnosti čo je riziko potom neplačte ked to ma nasledky a nevyhovarajte sa potom na ludi

11.07.2019 | Roman Kanala

Hospodárstvo nie je ako rozbehnuty vlak, lebo ten ide po kolajniciach a vie sa, kam vedú. Hospodárstvo je ako velká tazká lod.

Ak lod ide dobrym smerom, tak treba pár malych korekcií a dôjde, kam treba. Ak kapitán robí vecierky zadarmo a nevenuje sa lodi, tak lod môze po case íst aj niekam inam, ako treba. A môze aj narazit a potopit sa.

Preto treba reformy. Z casu na cas sú uzitocné, potom nutné, potom zivotne dôlezité a ked sa este chvílu nerobí nic, napokon sú zbytocné, lebo uz je aj tak vsetko v háji.

11.07.2019 | @@@

až nato že ti tvoji reformatori len chcu aby ti ludia pod nimi makali na ich hnile k.koti viac preto to obaluju do slov reforma ale ide im len o väčšie zotročovanie ludi preto kecaju o reformach ktore bežnym a chudobnym ludom neprinesu nič len väčšie zataženie aby bohačov nabalili viac presne to robil aj mikloš preto za jeho vlady sa podniaktelia a manažeri mali ako v raji zatial čo ich zamestnanci žili v pekle

10.07.2019 | @@@

"Reformy v štyroch spomínaných oblastiach plus aktívna imigračná politika budú nevyhnutné"

:D :D :D

ti migranti su isto pre prinos pre bežnych a chudobnych ludi .....

no ano aj firmy nam to tak nahovaraju lebo ked prijmeme cudzincov tak aj slovaci budu pracovať za menej ....nie žeby chceli ale my ich donutime aj tymi tvojimi reformami ....ved o to ide urobiť z ludi len otrokov pre firmy aby bohatli bohatli ešte viac a potom sa v mediach predvadzali aki skvely je tento system kde oni bohatnu a iny kvoli nim na to doplacaju :D :D :D

10.07.2019 | dd123

Dakujem Vam za clanok. Nie som si vsak isty, ci je vhodne pocuvat Ivana Miklosa. Je to prave clovek, ktory sa mohol stat statnikom, keby ku koncu svojej politickej kariery hladel aj trochu dalej ... Teraz sa coraz castejsie objavuje a zjavne sa chce vratit do starych politickych vod.

Dajme si vsak na neho pozor - jeho nedavne obhajovanie federalizacie dlhu statov eurozony je nieco, co nie je s kostolnym pravicovym poriadkom.

Aby ma niekto netahal za slova - I.M. navrhoval kompromis - iba ciastocnu federalizaciu - vymenou za dodrziavanie pravidiel - napriklad Francuzskom alebo Talianskom.

Raz nas uz zadlzil - pri Eurovale. Bol to uspech ?

11.07.2019 | zakaznik

Skôr naučíš tučniakov lietať, ako francúzov dodržiavať pravidlá.

11.07.2019 | skorodochodca

to ... akože .. proti EÚ?
... frajer ...

11.07.2019 | tono.hajduk

Fiha, reformy. Strucne, nech s nimi ide IM radsej do <>.

11.07.2019 | bluehen

Fiat money su prave ta jedina vec ktorej vdaci svet za konjunkturu ktoru zazil v 20 st a zaziva. Ano neprijemna vec pre prachatych ze s nimi moc nezmozu a musia prijat nizsi urok a mnohi dokonca musia aj pracovat.

11.07.2019 | @@@

a nie je to naopak ...prave nato doplacaju bežny a chudobny ludi .....

11.07.2019 | dahona8

Já si myslím, že Slovensko mělo většinou pouze takových lídrů, kteří šli proti proudu a zdravému rozumu. Takový Mečiar, Fico, a také Mikloš. Prosazovali pouze svůj osobní prospěch a své vidění. Bez ohledu na důsledky pro obyvatele. Kolabs zdravotnictví vlastně nastartoval Mikloš. Ziskové provozu dal soukromníkům, ztrátové státu. Žádná proporcionalita v tom, že nemocnice měly mít ze zákona povinnost provozovat v dostatočnem počtu takové činnosti, jako laboratoře, lékárny, rtg, které vytvářely zisk. Namísto toho v nemocnicích se zprovoznili "výnosné soukromé byznysy", které nakupovala nemocnice již od soukromníků, i když za stejné peníze to věděla udělat sama, bez doddávateľských nákladůVšak lékaři, I soukromí lekáři jsou akoby státní zaměstnanci. Zdravotnická činnost je vždy o poskytování veřejných služeb.Žijí zo zdravotních odvodů, které musí platit každý občan. Pokud by občané neplatili, tak na ně přijde i exekutor.
 Podobně nyní udělal Fico při SPP. Ztrátovou část byznysu dal státu ziskovou soukromníkům. Čím se vlastně IM chce chlubit ??? Jeho reformy byli zásadne k nastartovani rozsáhlych karuselových podvodov. Proto tá spokojenosť s reformami? Pozvedla jeho životní standard?

11.07.2019 | @@@

jeho isto aj jeho kumpanov a bohačov okolo neho :D

11.07.2019 | dedojaro

tento pravicový d...l mal byť v base..

11.07.2019 | od A do Z

Nakoniec zistíme že vlastne kvôli reformám SDKU na Slovensku bolo celosvetové oživenie ,konjuktúra. Zaujala ma veta ako politici majú strach z neznámeho ako je napríklad reforma. Pokiaľ viem Mikloš sa bál Sulíkovej rovnej dane ,lebo vraj bude rozvrat verejných financií.

11.07.2019 | Brano L.

Prečítal som a musím povedať, že p.Mikloš odpovedal príliš politicky na to, že si hovorí ekonomický expert. Trochu ma teda sklamal. Aj keď má v argumentácii veľa pravdivého, pre budúcnosť krajiny to nie je len o nejakých technokratických reformách. Ide o zmenu postojov a celkového myslenia. A tu som sa od neho nedozvedel, ako to chce urobiť, aby spoločnosť ako celok sa posunula ďalej. Lebo Slováci sú veľmi prispôsobiví a keď sa urobí nejaký krok, tak hneď sa formálne vedia prispôsobiť. Typickým príkladom je vysoké školstvo a súdnictvo. Ako toto chce zmeniť? Proste to nie je len o tom napísať zákon a zaviesť ho do praxe.
Zároveň škoda, že nevie prekročiť svoj tieň a aspoň trochu byť kritický k tomu, ako a čo v reformách robili. Nepochybne v dôchodkovej reforme bolo veľa vecí, ktoré boli nedoriešené a ktoré poškodili či invalidných dôchodcov, budúcich poberateľov dôchodkov z 2.piliera. Nehovoriac o tom, že dôchodky z 1.piliera nie sú dostatočne solidárne voči tým menej zarábajúcim.

11.07.2019 | @@@

ved v druhom pilieri im išlo len o to aby odstranili aj tu najmenšiu solidarnosť z toho prveho piliera :D

11.07.2019 | Ivan L.

došiel som až do bodu "udržateľné verejné financie" :)

a potom som si spomenul na -10 miliárd Eur vyhodených do euroválovov na sanáciu súkromných nemeckých a francíuzskych bánk
a na rozbitie vlády, o ktoré sa zaslúžil spolu s Radičovou, Dzurindom, SDKÚ, KDH a Mosto-Híd.

11.07.2019 | Európan

Lídri by boli.
Ale rozdiel od doby "bicyklovanias" je ten, že si ľudia uvedomili, že boli vtedajšou širokou opozíciou oklamaní.
Preto to majú dnes ťažšie súdruhovia Matovič,Sulík a spol.
Pri tom práve za ministrovania Mikloša vznikla Gorila a darilo sa jej.
Aj proti mafii nikto nešiel.
Len dnes Fico.

11.07.2019 | Runforfun

1. IM nezabudol nezabudnúť na seba. Nech mi nehovorí, že nemá svoju invest skupinu. TO mu prudko vyčítam.
2. v danej situácii keď nastúpil po zlodejskej mečiarovskej bande, keď padalo všetko na hlavu mu vyčítam že sa rýchlo a zbrklo zbavoval majetku. SE a SPP, áno mal predať ale nie riadiacu vacsinu a riadiaca práva. Aj ked..napr v elektrárnach keby predal uplnú vacsinu tak dnes nemôze FIco ničiť túto firmu nezmyslenou dostavbou Mochoviec a extra odvodmi. KEby nepredal riadenie v SPP tak za posledných 12 rokov kradne Ficovská banda ako na železniciach, LEsoch atd atd.

11.07.2019 | Adam.SR

Pre mňa výborný článok.

12.07.2019 | bakker

Že? Parádny. Dobre sa číta a navodzuje dojem, že Mikloš vie, o čom rozpráva.
Ale v skutočnosti je to len PR článok skrachovaného politika ktorý sám seba skromne nazýva štátnikom.
Želám mu, aby mu vyššia moc vynahradila jeho úmysly na jeho zdraví a na zdraví jeho rodiny.

11.07.2019 | Weinberger Rudolf

Vela filozofov a málo práce, pozrite sa Miklošovi na ruky a zistíte že iba tára bláboly a múdrovačky bez práce pre spoločnosť

13.07.2019 | Vyktorka

Aj ja sa s tou vyššou mocou pridávam aj za moje vnúčatá, ktoré aj po rokoch pocítia jeho nezmyselné reformy.

11.07.2019 | salamoon

cely ten socialno-ekonomicky a tym padom aj politicky bordel, co vyvrcholil v 08/09 a pokracuje dalej vdaka tomu, ze ekonomia sa nerobi v zaujme vacsiny, ale v zaujme ochrany aktiv bohatnucej elít/oligarchie na ucet plebsu, je v globale dosledkom diela presne takych "ekonomov" ako Miklos.. vacsieho pokrytca a manipulatora som este nevidel.. preco sa potrebuje s tolkymi "nareformovanymi" aktivami dalej verejne znemoznovat ?.. este aj v Nemecku, kt. je v prebytkoch sa ma polovica populacie realne horsie ako 15r. dozadu, ale on tu bude nadalej otvarat ludom vo vreckach noziky..

11.07.2019 | @@@

nie len v nemecki ...median realnych prijmov v usa medzi rokmi 2000 až 2019 narastol len o 3% ...aj ray dalio hovori o tom že z rastu ekonomiky v usa za poslednych 10 rokov najviac tažili ti najbohatši na ukor ostatnych čo podla neho zvyšuje množstvo populizmu a problemov vo svete

zaujimave je to že od poslednej krizy prebehlo vyše 10 rokov tak ako pred 10 rokmi štatny vo svete nevedeli najsť riešenie vlastne ho nemaju ani teraz a tak sa vždy ked sa nakoniec niečo stane na stol vynoria niekolko zlych možnosti ktore sa robia na poslednu chvilu a ked maš na vyber len zle možnosti ktoru si vyberieš ?.....takže ked v roku 2007-09 sa začala kriza reišiť a každy vedel že sa rieši zle vlastne mnohi hovorili na vyber nemame ale paradoxom je že ani po 10 rokoch nikto neprišiel s ničim dobrym na riešenie

nedavno som vidiel video kde o tom hovoril robert shiller ktory povedal že v ekonomike vidime dnes vyrazne problemy ale najhoršie je že mi ekonomovia na to nemame riešenie ....ale ako vidieť nikoho to netrapi lebo všetci vedia že ked aj pride nejaky dalši velky problem ako v roku 2007-09 tak vlady to budu zacvakaju z vrecak danovych poplatnikov ale roztočia tlačiarničku vo FED aECB aby cez peniaze z ničho zachranili bohačom majetky a na tych ostatnych sa zas len vys.rali a potom v mediach krutili hlavou prečo ti ludia volia populistou ??? :D

11.07.2019 | Brano L.

Ide o nasýtený dopyt. Preto sú všetci bezradní. Takáto situácia tu ešte nikdy v histórii nebola.
Ale určite vy viete dokonalo poradiť, čo s tým :)

12.07.2019 | mba

Mate naozaj pocit, ze napr. dochodcovia v EU maju nasyteny dopyt?! Nezartujte! Globalny kapitalizmus zlyhava. To je skutocny problem.

12.07.2019 | @@@

Brano a čo robili ekonomovia poslendych 12 rokov ...vyjadrovať sa v mediach vedia pomaly každy den ale prisť z realnym riešenim to už nie len kritizovať a riešenia len take aby to najviac vyhovovalo bohatym ludom manažerom a firmam ....takto to robia aj ti naši pozašivany v rôznych akože nezavislych organizaciach ako iness ineko RRZ a dalši a riešenie len take aby bohači manažeri a firmy z toho tažili najviac na ukor ostatnych ....od takych ludi je tažko ziskať nejake realne riešenie ked oni ho ani nechcu lebo im a ich ludom vyhovuje takito stav kde na tom oni bohatnu a parazituju na inych

13.07.2019 | Vyktorka

Súhlasím - pokrytec - to sedí.

11.07.2019 | beauty

ak to je ponuka zo strany Ivanka, tak dakujem, neprosím.

13.07.2019 | Marián Medvecký

Vy ste mali hlavne podporovať domácich podnikateľov, ktorí fungujú, chcú fungovať, a motivovať mladých ľudí aby sme sa niekam posunuli a nie rozpredať strategické podniky talianom a podobným smradom...Na domacich iba byč nič viac kámo... Euro má pre nás výhody? my vyrábame veľmi málo skôr sa tu iba niečo montuje. A keď zastavia chlapa z roboty na bicykli po 2 pivách mu dajú 200 alebo 300 e pokutu to sme sa isto posunuli ale dozadu..Vysoký ekonomický rast je aj vďaka lacným hypotékam to jediné máte pravdu...ostatné sa mi nechcelo ani čítať..

15.07.2019 | Peter Andrišin

Lídri nechýbajú - len "neschopní politici schopní všetkého" všetkých čo niečo ukázali a dokázali skomrpomitovali. Takže tí šikovní lídri sa neukazujú alebo sú v zahraničí, s ostatnými máte skúsenosti ktoré píšete. Na Slovensku sa úspech neodpúšťa.

15.07.2019 | otakarpolák

Tie jeho reformy išli na úkor ľudí väčšiny ľudí , ktorí po jeho a Kaníkových reformách , doslova brutálnych reformách, ktoré by neprešli inde boli na tom horšie ako predtým . Pomohli len tým bohatším a by boli ešte bohatšími a to nie je reforma to je podvod.

15.07.2019 | chr

Pekný prierez slovenským intelektualnym ekonomickým stavom na zlodejsku . Zostáva len dúfať , že kým 3@ nájde svojho ideálneho politika , tak sa zo zlodejska stane znova slovensko . Čo k tomu dodať . To či reformy boli alebo neboli správne musím posúdiť aj podľa všeobecného smerovania spoločnosti . Nepotrebujete žiadne iné znalosti . To značí keď každý diskutujúci napíše , či sa mu za mečiara žilo lepšie ako za dzurindu a následne či sa mu za hranola žije lepšie ako za dzurindu . Nič viac netreba . Potom zrátame hlasy , zistíme vektor ťahu spoločnosti a máme výsledok . Samozrejme , že vďaka anonimite a malému počtu účastníkov je tento výsledok diskutabilný.
Ale ja vravím za seba a svoju životnú skúsenosť . Najhoršie sa žilo za mečiara . Suverejne a jednoznačne . Moju ekonomickú emigráciu zastavil dzurinda. Bolo to síce bolestivé a keď sa na to pozerám teraz tak určite nutné . Za hranola sa to znova posunulo smerom ku mečiarovi a dosť značne . Takže moju súčasnú ekonomickú migráciu može zastaviť len lepšia vláda ako tato hranolova a bez účastiu hranolpartaje.
Toto je čisto môj názor . Možete s ním polemnizovať , nesúhlasiť ale musíte ho rešpektovať ako môj názor na vec. Tento názor nevznikol tým , že som len slepo akceptoval to čo píšu v masmédiach . Vznikol postupne ako odraz na reálny stav veci a mojich schopnosti posúdiť realitu . Nemusí byť doikonalý a vo veľa veciach som sa samozrejme v postupe času aj mýlil , ale zmenou názoru som sa posunul ďalej .

18.07.2019 | procesbb

vau to nie je diskusia ale roman. prispejem kratko: keby mal kuska hanby v sebe uz by tu usta neotvaral.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.