Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovensko vymiera. Prinesie to stagnáciu

15.07.2019 | Ronald Ižip

Diskusia (78 reakcií) Pravidlá diskusie

11.07.2019 | demo50

OSN aj Ronald akosi pozabudli, že tu máme aj rómsku komunitu a proroka Ábela, takže samotné vymieranie Slovenska nehrozí (Ábel sa o svojich stará). Horšie to asi bude s rastom HDP...

15.07.2019 | Ivan Petráš

To sú paradoxy. Za 40 rokov toho zlého socializmu sa zvýšil počet obyvateľov Slovenska z 3 na 5,5 milióna a po 30 rokoch dobrého kapitalizmu začína Slovensko vymierať.
Kde udělali soudruzi kapitalisti chybu? :)))

15.07.2019 | martin33

Nezatvorili hranice a nestrielali na tych, co zo "socialistickeho raja" utekali, ako to robili komunisti.

15.07.2019 | @@@

teraz ani nemusia skratka tych ludi nechaju umrieť na ulici alebo aj doma od hladu alebo chorobami spôsobenymi nedostatkom zakladnych veci

15.07.2019 | martin33

Tipnem si, ze pocet ludi co sa u nas zabije v autach a zomrie na choroby z prezierania, nadmerneho chlastania a fajcenia, je o niekolko radov viac, ako tych co zomru od hladu.

15.07.2019 | @@@

aj prežieranie može byť vysledokom systemu čo aj častokrat je ....na slovemsku najviac ludi z EU (percentualen ) pracuje v noci ake asi maju oni stravovacie navyky ak pracuju v noci ?....a to nehoborim že vedecke vyskumy pokuazali že praca v noci škodi zdraviu čiže ich zabija preto zaujmom štatu by malo ju čo najviac obmedziť ale nedeje sa to

15.07.2019 | martin33

Preco by to malo byt zaujmom statu ? Ti ludia sa nevedia spojit a strajkovat proti nocnej praci ?

15.07.2019 | @@@

tak nemusi potom štat mina viac penazi na zdravotnictvo aby tych ludi liečil z tych nočnych prac

15.07.2019 | @@@

v chamtivosti :D

15.07.2019 | tono.hajduk

Ako je to mozne .. 12 rokov tu vladnu “socialisti”, predtym genius reformator, predtym zachranca a buditel .. a.jediny vysledok.co dosiahli je, ze cast populacie odisla do zahranicia, ti menej “agilni” sa nahromadili v Bratislave (co povazujem za hrdinstvo) a zvysok sa ..aj ked je este doma ... zdravi v praci g’tentag, ci orevoa’r za zlomok platu voci svojim zahranicnym kolegom.

Tuto situaciu predpokladalo viacero “mudrych hlav” uz okolo 90teho roku. Aktualny vysledok je na-h0un0 sudruhovia, ak je meritkom uspechu populacny rast, kvalita populacie, kvalita a stabilita pracovneho trhu, rovnost sanci a regionalna.vyrovnanost.

15.07.2019 | @@@

pracoval som v nemeckej firme ale nikdy sme sa nezdravili g’tentag

15.07.2019 | martin33

A ako ? "Sieg Heil" ? :-)

15.07.2019 | @@@

po slovensky ....väčšina ludi po nemecky ani nevedela :P

15.07.2019 | martin33

Tak to si nepracoval v nemeckej firme, ale v slovenskej firme s nemeckym majitelom.

15.07.2019 | @@@

nie.... bola to nemecka firma vlastnik je nemec celu firmu ma nemec ...

15.07.2019 | tono.hajduk

to ma sirsi rozmer, nemci kupia fabriku, nasackuju tam vyssi a stredny manazment z de seniorov ochotnych cestovat za de plat, slovaci maju nizsi plat; zaseknuty karierny postup, narodnost ai mozes za germansku doplnit podla vlastnej skusenosti. Existuju jedinci, ktorych tento system uz definitivne prestava bavit a pri spomienke na slovo “zahranicny investor” ..

15.07.2019 | martin33

Staci si miesto HDP ako kriterium zadefinovat priestor pripadajuci na jedneho cloveka, alebo ekologicku zataz populacie na zivotne prostredie a z negativnej spravy sa zrazu stava pozitivna.
V kazdom pripade, sprava, ze banky sa snazia zbavit penazi viazanych v hypotekach ich "prevodom" na dlhopisy kryte hypotekarnym dlhom v kontexte klesajucej populacie (a nasledneho vplyvu na ceny nehnutelnosti) dava zmysel.
https://www.etrend....

15.07.2019 | FeroImrecze

Na skutočnosti, že dieťa je luxus pre bohatych nič zatiaľ nezmenila ani jedna vláda. A aj obedy zadarmo nakoniec nie sú zadarmo a som zvedavý aké poplatky budú platiť rodičia deti v teraz schválenej povinnej škôlke. Hlavne ti rómovia na to "určite" budú mať. Práve rómske deti z "našej" škôlky vyhadzovali lebo ich rodičia neplatili poplatky.
Robotníkov nahradia roboty, predavačov automatické pokladne, vodičov umelá inteligencia. Žiadna katastrofa nenastane. Aspoň klesne počet úradníkov a s ním aj byrokratických nezmyslov. A nehnuteľnosti tak ako sa to deje už teraz skupia Rusi a Ukrajinci.

15.07.2019 | @@@

povinne skôlky su trapenim pre ba a okolie ale nie pre ostatne regiony ani pre tie kde žiju romovia ..... počet dieti v škôlkach totiž je stale menši ako začiatkom 90tych rokoch problem bol len ten že mnohe skôlky ked došlo k poklesu urobili to že nevyužite priestori prestavali na kancelarie alebo ine veci neslužiace detom a nato mnohe dnes doplacaju a nerobili to len škôlky ale robia a robili to aj zakladne a stredne školy a preto potom niektory budu zaskočeny ked tam kde bolo kedysi v 90tych rokov 2krat tolko tried zrazu nedoažu ani zvyšiť počet tried o 20%


čo sa tyka nahradzovania robotmy samoobslužne pokladne a bla bla bla ....a čo je na tom ?...uvolni sa len dalšia pracovna sila čim sa zvyši produktivita tym padom napriklad ked sme pri maloobchode bude viac dokladačov alebo kontrolorov kvality (čo by mnohym retazcom len prospelo nato čo niekedy sa tam da najsť )

15.07.2019 | zakaznik

Názorný príklad, o čo ide finančným oligarchom a tzv. "ekonómom".

Nezaujíma ich bohatstvo pripadajúce na jednotlivca, ale HDP a tržby finančného sektora. Bude menej ľudí, zníži sa HDP!!! Pane Bože, čo budeme robiť???

15.07.2019 | krang

HDP tvoria najma ludia ty mentalny chudak. Rast HDP v poslednych rokoch ovplyvnovala domaca spotreba.

15.07.2019 | @@@

domaca spotreba može rast aj pri poklese obyvatelstva ....pokles obyvatelstva nie je nizky tak vysoky aby to automaticky muselo znamenať prepad HDP ....to by musela nastať skôr masova migracia ako ubytok obyvatelstva na zaklade prirodzeneho prirastku/ubytku

15.07.2019 | @@@

nemyslim si že HDP sa zniži ...zoberme si len fakty napriklad ekonomika slovenska narastie o 3% ročne pričom populacie priliš nerastie ale populacia nikdy nebude klesať o 3% ročne nanajvyš tak možno o 1% takže dôjde stale k rastu hdp ale už to nebude o 3% ale o 2% ....takže hdp bude rast dalej len nie tak rychlo ....toto su len zas manipulativne članky kde sa vytvara z komara slon ......

mala ukažka madarsko za poslendych 30 rokov stratilo cca 1 milion ludi ale ekonomika stale rastie dokonca rychlejšie ako ta slovenska ako to dokazali ked nam članok chce nahovoriť opak ?

15.07.2019 | clovek1

pri raste HDP o 3% = 2% (produktivita) + 1%(pocet obyvatelov) sa pri poklese poctu obyvatelov (namiesto narastu) zmeni rast HDP na 1% = 2%(produktivita) - 1%(pocet obyvatelov)

15.07.2019 | @@@

kto povedal že 1% je narast obyvatelstva ?....1% pre slovensko by bolo ročne 54,5tisic ludi ale v roku 2018 narastol počet obyvatelov slovenska o 7301 obyvatelov a to predstauje 0,14% narast obyvatelov ....takže by to nakoniec bolo 2,86% narast produktivita +0,14% narast oybavtelstva preto som vyššie do uvahy dnes ani narast obyvatelov nebral

15.07.2019 | prasiatko_sk

Posledné mediánové populačné projekcie podľa https://population.... pre rok 2090 sú pre:
Ukrajinu -41%, Rusko -13%, Bielorusko -19%, Poľsko -35%, Maďarsko -29%, Slovensko -29%, Rumunsko -35%, Bulharsko -46%, Srbsko -47%, Taliansko -29%, Česko -5%, Rakúsko -4%, Nemecko -10%, Holandsko -6%, Francúzsko +1%, Británia +11%, Švajčiarsko +21%.

Vytvorí to obrovskú ponuku voľných nehnuteľností na trhu a negatívny gradient bude zo západnej európy smerom na východ a juh, pritom obyvateľstvo ostatného sveta bude rásť. Európske krajiny, hlavne východné a južné, budú potrebovať oveľa väčší rozpočet na obranu a bezpečnosť a budú potrebné nové zákony, aby sa voľné nehnuteľnosti nedostávali do rúk potulným bandám, alebo Číňanom, Rusom a iným finančným banditom.

15.07.2019 | @@@

v provom rade neviem prečo si mysliš že bude to potrebovať viac penazi na obranu ? .....tie nehnutlenosti budu prazdne a čo ?.....aj v detrite su prazdne nehnutenosti a predavaju sa za jedne ročny plat v usa prečo tam nezaživaju masovy naval ludi z regionov kde su ceny aj 12 nasobne vyššie ako napriklad california ??....namiesto toho masy tychto nehnutlenosti musia zburat lebo niektore kedže su dlhe roky neobyvane chatraju a su v katastrfalnom stave až su nuteni to zničiť

na druhej strane toto je v detroite ale v okoli v aglomeracii stale prekvyta biznis aj s bytmi ktore su ovela drahšie a pohybuju sa niekde od 150 tisic do 300tisic dolarov prečo ti ludia su ochodny viac platiť za dom alebo byt mimo centra ???

ešte k tym činanom aj v čine v roku 2018 zasznamenali najnižšiu pôrodnosť od roku 1961 pričom pôrodnosť na tisic obyvatelov ma dnes čina nižši ako usa (a to usa ma tiež 30 ročny rekord v najnižšej pôrodnosti za rok 2018) a narodiel od usa kde prichadzaju masy cudzincov do činy vela cudzincov nechodi


to ako bude z bytmi a domami ukaže čas ...ja si skôr mysli že dôjde k niečomu podobnemu ako v spominanom detroite kde určite oblasti budu velmi lacne ale ine si zachovaju ešte dosť vysoku hodnot aj na slovensku to dnes niekde vidieť zatial čo v ba su ceny priliš vysoke v niektorych regionoch su ceny ovela nižšie ....dalšia vec v buducnosti skôr vidim to že rozdiel medzi novymi a starymi domami a bytmi bude narastať kedže tych starych bude nadbytok ale novy bude stale novy

15.07.2019 | prasiatko_sk

Detroit je dobrý príklad, ale je to len jedno mesto uprostred relatívne prosperujúcej krajiny. Vyprázdnené nehnuteľnosti na Ukraine, v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku - to je mnohonásobne umocnený Detroit. Na Slovensku juh a východ sa vyprázdňuje už teraz, najmä vidiek. Tok je smerom do veľkých miest, ale aj to sa raz skončí.

15.07.2019 | NasLinux

Ja si myslim, ze pan Izip sa dost myli.

Cele HDP by sa malo zmenit a minimalne zohladnit polozky ako pocet m2 ornej pody a lesov, pocet litrov cistej vody, pocet m2 obytnej plochy, mnozstvo kg odpadu, kWhod elektriny ... a nasledne cele takto upravene "HDP" prepocitat na jedneho obyvatela daneho statu. A okrem poctu je rozhodujuca kvalita - vid 200 Grekov voci Perzanom v Termopylach :-).

Aj banka moze mat zisk 100 mil € ale z majetku 1 mld € je "produkcny" suflikant oproti zivnostnikovi, ktory z majetku 5 000 € urobi zisk dalsich 5 000 €.

V case globalizacie je lepsie byt maly stat, ktory dokaze s vysokou pridanou hodnotou exportovat kvantum rozneho tovaru prave do statov, ktorym rastie pocet obyvatelov. V prepocte na klesajuci pocet obyvatelov a s rastucou automatizaciou bude takyto stat vysoko "produkcnejsi" a "bohatsi" aj oproti tym najvacsim statom sveta.

15.07.2019 | @@@

a to bude načo .....HDP je jeden ukazovatel .....možeš si vytvoriť milion dalšich ukazovatelov každy nech si vyberie to svoje ale načo ratať do hdp niečo so si popisal ked v hdp ide o niečo ine ...ide o vykonosť ekonomiky ...hdp neurčuje životnu uroven ako si to niektory myslia to predkladaju ludom len media ale to je chyba hdp určuje len vykon ekonomiky to že niekde z toho maju väčši prinos a inde menši na tom nič nemeni to už je na vladoch ako to všetko využiju v prospech ludi alebo v ich neprospech ...čiže či z toho v štate bude mať prospech väčšina o čom je demokracia alebo z toho bude mať prospech len mala skupina ludi na ukor ostatnych tym padom sa pre ludi nič nezmeni potom možeš mať hdp akikolvek a ludia budu nadavať ako sa im zle žije

15.07.2019 | prasiatko_sk

S rastúcou automatizáciou nie je dôvod vyrábať v krajinách s lacnou pracovnou silou. Nakoniec ani žiadna nebude. Bude sa vyrábať tam, kde je lacná energia a dostatok expertov. Pre SK hrá poloha v strednej Európe a to je asi tak všetko.

15.07.2019 | clovek1

takouto argumentaciou sa da pozadovat, aby do krvneho tlaku zapocitavali pocet holubov na streche. lebo krvny tlak presne nemeria dlzku zivota. a pocet holubov na streche ovplyvni prenos infekcnych chorob a ocakavane dozitie ...

15.07.2019 | Runforfun

Nie je to nie iné ako naša lenivosť egoizmus sebectvo. Deti nie sú drahé , to sme len my leniví. Kecy o tom ako si nemôžeme dovoliť deti. A čo mali naši rodičia ked nás robili ako husákovu generáciu?? Ruské tanky na uliciach, 1 milion ludí vyhodených zo strany, vacsina populácie nevedela čo je televízor, o aute ani nesnívala, chladnička nehrozila, dovolenka tak jednodňová max do Bojníc, ale mali DETI, chceli ich mať. My máme všetko....a nechceme deti. Mobil drahší ako kočík, vlasy a nechty drahšie ako plienky...ale deti sú vraj drahé. Svet zanike zívnutím Budhu a už sme tam..už sa nám nechce ani páriť. V Japonku je 20 % populácie ktorá nesexovala ani raz do 30 rokov. A nekecajme tu o Romoch, slušná štatistika hovorí aj o tom, že aj u nich klesá počet detí.

15.07.2019 | Martinoid

A to tie Japonky ani niesu docmarane tetovaniami ako Slovenky.

15.07.2019 | krang

a co teraz ? mame zit ako zvierata a len trtat kvoli potomkom ?

Okakat taky zivot.

15.07.2019 | Ivan475

všetci by veru nemali, potom by nefungovala evolúcia, aby sa ľudstvo rozvíjalo cez najschopnejších..

15.07.2019 | Ivan475

presne tak, každý národovec a dvojdňový ekonóm tu bude piskovať ako im nik nedá prachy na dieťa lebo im ich kradnú prisťahovalci a rómovia čo vychovajú 5 detí na pár stovkách.. keď som bol malý, výlet do tatier raz za dva roky na chatku, s kufrom pašték a zeleniny zo záhradky, bol ako cez pol sveta.. teraz keď niekto nejde raz za rok k moru a v zime každý druhý týždeň na lyžovačku, nehodnotí kde je aká reštaurácia a pred domom nemá každých 5r novú káru, tak je len sockár... tak sa zamyslite nad tým, kým tu zas budete onanovať nad tým, ako nikto nepotrebuje zahraničie, EU ani nič, lebo slovák si vystačí sám (viď fúzkatý egreš čo ide lepiť nálepky národovskej strany do egypta na pláž)..

15.07.2019 | @@@

toto je len vysledok systemu ....aj v minulosti ludia nechceli mať vela deti ale mali ich preto že mnohokrat sa nevedeli chraniť pred neželanym tehotenstvo a podobbne

dalšia vec je to aj preto že dnešna spolčonosti ti ukazuje to čo tu často predkladaju mnohi že si nič ked nemaš to alebo tam alebo zas toto a bla bla bla skratka sanaži sa z ludi robiť namyslenych a pvyšeneckych aj preto mnohi maju potrebu sa vyvyšovať ....čo ukazuje aj jeden vyskum z usa ktory sa robil pred par rokmi na mladych ludoch v usa kde si až 80% mladych ludi myslelo že su viac ako iny ludia čo vedcov zarazilo tak vysoke čislo lebo ked niečo take urobili ešte v 50tych rokoch tak len 10% ludi vtedy si myslelo že su niečo viac že su vynimočnejši


ale toto všetko dnes robia media ukazuju ludom že maš byť taki a taki .....robia to aj yutuberi alebo aj rytmus kde predvadza že on je niečo viac lebo on ma vela penazi a može si dovoliť to ......ja som sa v praci stretaval z vela vysokoškolakmi a presne to iste bolo v nich citiť všetci si mysleli že oni su niečo viac že oni su ti ktory budu riadiť spoločnosť a nie ti ktory budu robiť na spoločnosť čiže take čista arogancia y povyšenectvo nad inych a takto sa to vštiepuje už od malička


a to je vlastne všade aj tu ked niekto napiše že zamestnanec by mal mať patričnu mzdu aby dokazal z nej vyžiť tak sa tu hned objavia experti ktory začnu tvrdiť a čo by viac chcel ....no on nechce nič len mať určite zakladne veci ....tym padom ti ludia nehovoria že maju všetci dostavať rovnake mzdy ako tu niektory radi predkladaju aby to zosmiešnili ti ludia len chcu to aby ludia aj za nizke mzdy si mohli dovoliť určite zakladne veci a to je byvanie stravu ošetenie dopravy takže pokial budu stale tu niektory predkladať že svet ma patriť len bohatym a ostatny maju len bohatym služiť až do takej miery že nemaju mať ani zakladne veci potom sa to nezmeni

15.07.2019 | Runforfun

Nik vzdelaný nemusí bohatým iba slúžiť. Vzdelaný nemyslím iba VŠ. Nik neslúži každý predáva svoju prac silu um a zručonsoti. ak má čo ponúknuť nemusí sa báť, ak nemá a 15-20 rokov ktoré sú určené na vzdelávanie iba preflákal tak nech sa nečuduje.

15.07.2019 | @@@

všetko zavisi aj od možnosti .....inak je to ako keby si bol vynikajuci hokejista v čade kde nemaš možosti presadiť sa .....:P

15.07.2019 | Runforfun

NA Slovesnku NEMUSI nikto drieť biedu NIKTO, nemusí odísť ani do Nemecka, niekedy stačí dochádzať 30-50 km na to aby si sa mal lepšie. Možnosti sú.

15.07.2019 | salamoon

runforrun, rozpravas hluposti, pretoze dnes uz ani vzdelanie nie je zarukou, ze sa budes mat dobre

15.07.2019 | IvanPe

Co je to vzdelanie?
Papier o absolvovani akejsi skoly?
A preco by to malo byt nejakou zarukou cohokolvek?
Mozno snad iba indikatorom istych schopnosti, ale na Slovensku snad iba schopnosti sa ucit.
Howgh.

15.07.2019 | IvanPe

Zvinac neklam a nefabuluj.
Take suvislosti s rodenim zien neexistuju.
Iba si zamienas pricinu s nasledkom, lebo okrem cisiel nerozumies tomu ako veci medzi nebom a zemou funguju.
K tomu tvojmu Leninizmu:
Ukaz mi jedneho, len jedneho, zamestananca, ktory nie je nenasytny!

15.07.2019 | @@@

ake neexistuju ...ženy si zavidia najviac :P

a ake su podla teba pričiny okrem toho lebo fico ? :D

zamestnanec ma byť prečo nenasytny lebo je tvorcom tej prace ....zamestnavatel si pobera čast z cudzej prace ak v tom nevidiš rozdiel potom ........... :P

15.07.2019 | @@@

inak tych faktorov v tom je viac ale jeden je spoločnosny a to ten že zato može samotny system


spominaš že 20% japoncov nesexovalo do 30 rokov ..... to je zas len o systeme kde dnes ludia kvoli praci často nemaju čas a po dalšie ani nemaju kde sa stretavať s inymi ludmi aby nakoniec si niekoho našli preto čim dalej tym viac ludi žije o samote .....kedysi to tak nebolo lebo ešte v 80tych rokoch sa väčšina ludi z okolia dostatočne poznala dnes sa nepoznaju ani ludia medzi sebou v malej dedinke ....ano mohli by sme argumentovať že je to aj preto že sa vtedy ludia stretavali na rôznych dedinskych akciach kde sa viac spoznavali alebo v krčmach .....no ano dnes to nie je a ani krčmy už ludia tak nenavštevuju ....je to všetko preto že nemaju tolko času ...stravia vela času v praci alebo dochadzkov do nej kedysi ludia mali pracu poblizku takže im čas ostaval dnes je bežne že niekto do prace cestuje každy den aj 2 hodiny alebo v praci stravy aj 250hodin mesačne tym padom času už nema....je potom aj paradox že ludia minaju tolko penazi nato (najmä ženy ) aby svojim vyzorom oslovili okolie s ktorym nemaju ani zaujem sa zoznamiť lebo nemaju čas na vykecavanie :D :D :D

15.07.2019 | Runforfun

Stále hľadáme vinníka kdesi inde. Vraj nám predkladajú zlé vzory.... A my sme čo opice, ktoré iba opakujú?? Ak sa takto vidíme tak potom áno. Základ je rodina, RODINA, tá určuje hodnoty, ak doma usmernia deti že toto je zlé tka to deti prjmu. Moje deti mali ako posledné mobil v triede. Posledné...a ja som enchápal rodiny, kde žijú z úst do huby, mobily ako svet..a moje deti sa s tým vyporiadali a nie sú tie čo čumia non s top dnes do mobilu, vedia žiť aj bez neho. Lebo sme ich usmernili. NEvyhovárajme sa stále na iných, nečakajme že škola a spoločnosť vychová za nás deti.

15.07.2019 | @@@

prečo to berieš ako vyhovorku ????


ako vieš že ti ludia nakoniec tie deti aj chcu ...to vyhovorku hladaš ty ...lebo ja som vyššie napisal že ani v minulosti ludia nechceli vela deti ale mali ich lebo nevedeli ako sa chraniť pred otehotnenim

to znamena že su ludia čo deti ani nechcu a ani ich netrapi to že sa deti rodiť nebudu a čo ?

prečo by sme mali plakať tak ako ty nad tym že počet rodiacich sa deti klesa ??? .....su určite faktori ktore to znižuju ale to neznamena že to je negativne ako si to mysliš ty .....ja to beriem ako pozitivne


nikto doteraz nedal odpoved na otazku a načo ?....a načo skutočne su nam deti ....neslužia deti len ako vyhovorka alebo len ako živa hračka ?........ že ked sa nebude rodiť deti tak ludstvo vyhynie ....a čo je na tom ?...je to zle alebo je to dobre .....podla mna všetky tieto otazky aj vyššie spomenute su irelevantne ako samotne ludstvo aj to je z pohladu vesmiru irelevantne nedôležite

15.07.2019 | Runforfun

Prečo. to je to čo Ty nechápeš. Deti nemáme pre deti ....ale pre seba., lebo z nás urobia lepších ľudí, ktorí nežijú pre seba ale pre druhých. že sa konečne obetujeme pre iného, že tu ostane naša DNA, naše posolstvo. o tom sú deti. CHápeš to?? Ak ti je ejdno či tu ľudstvo bolo alebo nebolo...tak nie je o čom. nedokáže Ta fascinovať jeho cesta ? jeho vývoj...viem že je to možno len jeden z cyklov života an zemi, a že sme tu krátko. No a čo. Aj tak je to fascinujúce kolko zla ale aj dobra sme dosiahli.

15.07.2019 | @@@

nič z toho nie je dôvod mať deti ...o sto rokov ti može byť jedno či ludstvo existuje alebo nie .--.--do historie sa možeš pozerať kedykolvek ale buducnost aj tak nevieš

15.07.2019 | salamoon

runforrun.. ja som este nestretol zenu (snad okrem dvoch), ktora by nechcela 2 deti (a urcite aj 3-5 ako maju celebrity) .. ale skus sa zamysliet v akej dobe permanentnych negativnych ocakavani zijeme.. v akych cenach byvania, v pracovnych neistotach ci potrebe za nou migrovat, stupajucich nakladov na verejne sluzby, vychovu deti.. to je uplny zaklad

15.07.2019 | clovek1

Husakova generacia vznikla po tom, ako sa zaviedli detske pridavky.

15.07.2019 | martin33

Hlavnym dovodom vysokej porodnosti v 70. rokoch boli zatvorene hranice (okrem trt..nia sa vela robit nedalo) a bytova vystavba. Detske pridavky a mladomanzelske pozicky mali len sekundarny efekt.

15.07.2019 | MIB

Je nacase modlu niektorych kvazi ekonomov v podobe neustaleho nekonecneho rastu celkovej sumy HDP zburat. Ovela dolezitejsie pre kvalitu zivota v danej krajine su ine faktory - minimalne HDP prepocitane na obyvatela a paritu kupnej sily. Ovela radsej budem zit v krajine s 3.5 mil. obyvatelov, ale HDP na hlavu 30 tis. EUR ako v 5.5 mil. state s 20 tis. EUR na hlavu. O inych faktoroch ako kvalita zivota, zdravotnictva, vzdelania, nezamestnanosti atd. nehovoriac. Taktiez je potrebne zabezpecit spravnu mieru prerozdelenia HDP medzi obyvatelstvo.
Problem vidim v sucasnom dochodkovom systeme, ktory je vlastne zalozeny najma na pyramidovej hre neustaleho zvysovania populacie a dufania v rast produktivity. Toto sa musi vyriesit nejakou formou osobneho dochodkoveho sporenia a prefinancovania tejto zmeny zrejme statom.
Inak z klesajucej populacie Slovenska mi vychadzaju len skoro same pozitiva.

15.07.2019 | martin33

+++

15.07.2019 | @@@

ako riešiť dôchodky ?...sporitˇ si sam a čakať že uspori požerie inflacia ? :D

15.07.2019 | prasiatko_sk

Musel som sa usmiať, lebo realitou sú 20 eurové dôchodky z osobného dôchodkového sporenia. Väčšina ľudí nebude mať z dôchodkového sporenia nič. Bol to len oblb štátu, aby v budúcnosti nemusel platiť dôchodky z priebežného piliera. Ani vlastníctvo bytu ťa nezachráni, ak ho nebudeš mať v tej správnej lokalite. Ozaj, ktorá lokalita bude tá správna o 40 rokov, keď budeš chcieť byt predať a ísť do penziónu, kde sa nebude mať o teba kto starať? Žeby Bratislava? Možno, keď sa z nej stane mesto z medzinárodným charakterom a ponúkne to čo Viedeň a Paríž. To je dosť nepravdepodobné vzhľadom na výšku verejných investícii v nej.

15.07.2019 | @@@

ani bratislava to nemusi byť ....skôr by som povedal že to budu v prvom rade nove domy a byty ale ako ich kupiš teraz ked o 30 rokov budu nove domy a byty uplne ine ktore dnes ešte ani neexistuju :D

takže riešenie nie je žiadne .....

druhy pilier je len jedna veľka sr.čka neskôr to ludia zistia ja len dufam že sa to zas nebude platiť zo štatnej pokladne lebo to by bol už poriadny pruser ak by neschopne sukrmne dôchodky splacali ludia ktory kvoli nim dnes trpia ...ale pri politikoch človek nikdy neviem stači mala ukažka rok 2007-09 kedy namiesto ptorestania tych čo to spôsobili štat za peniaze bežnych a chudobnych ludi odmenili bohatych a tych čo spôsobili krizu kvoli svojej extremnej chamtivosti ....toto je len ukažka aki nemoralny je človek a že nikdy moralny ani nebol len hra divadielko na oj.banie ludi

15.07.2019 | IvanPe

Umelo vyvolany neprirodzeny narast populacie v casoch tzv normalizacie sposobuje mimoriadne problemy v rozpoctoch krajiny, ktora tu populaciu mala prablem uzivit aj v casoch ked ta populacia pracovala, proste duncovia ani s titulmi si nedokazali zarobit ani sami na seba.
Nastava prirodzena korekcia, a bude boliet, pretoze to je a bude volebna vacsina, ktora isto demokraticky nebude volit vlastnu chudobu, ak slovami pana Kazimira: “ma pravo mat sa dobre”.
Je iba jediny parameter ktory ma pre obcana ekonomikus vyznam a tym je vlastny fixny kapital, to jest jeho osobny majetok, ktory moze vyuzivat na ekonomicku cinnost. Pricom najmenej efektivna je ekonomicka cinnost praca a to praca na niekoho ineho, a na niekoho ineho z cudziny, resp toho co plati dane v cudzine (oligarchovia a zahranicne firmy).
HDP? Z toho sa nikto nenaje.

15.07.2019 | Runforfun

Ak nebudú chcieť rodiť naše ženy a tobôž nie našim mužom, potom ostáva migrárcia alebo korekcia. Príroda si zoberie späť čo jej naši predkovia zobrali a vznikne nová rovnováha. KAždopádne to bude naše vysvedčenie, našej genrrácie. A pekne si to odskáčeme. Rozmaznali sme naše deti, dopustili sme rozkradnutie krajiny mečiarovskou, ficovskou snsckou bandou, dopustili sme morálny úpadok reprezentovaný touto zberbou. Tak máme čo sme spôsobili.

15.07.2019 | IvanPe

Mozno vy ste dopustili a rozkradli, my doma sme sa nikdy ani neplatnym volebnym hlasom, ci mlcanim, nedopustili niciho z toho co popisujes. Tak nas laskavo nehadz do jedneho vreca so zaostalymi a na state zavislymi volicmi.

15.07.2019 | Runforfun

Ale dopustili sme to, musíme si to priznať. DOma sme volili vždy realitu..ok...a prečo sme nešli s kožou na trh?? Koľko razy sme boli v uliciach? Koľko razy sme na hlas poevdali toto je zlo. Museli zomrieť dvaja ludia aby sme zdvihli zadky.

15.07.2019 | IvanPe

My vzdy, a vsade a kazdemu. Kym zomrel novinar boli sme akor osamoteni, snad uz nie sme.

15.07.2019 | Michal M

Len dve rychle poznamky:
1, Aj pri pomalom raste/stagnacii/mierno poklese celkoveho HDP moze stupat HDP na obyvatela. Deje sa to napr. v Japonsku. Je predsa logicke, ze 4mil ludi vyprodukuje menej ako 5.5mil ludi
2, Suhlasim, ze by sme sa mali uz odklonit od merania uspechu cez HDP, zdroje nie su nekonecne (aj ked napr. produkcia softveru, umenia/kultury, apod, moze stupat aj bez drancovania zeme).

15.07.2019 | IvanPe

Uspech na zaklade HDP meraju iba mentalne zaostale krajiny, vsade inde je meritkom narast vlastneho disponibilneho kapitalu, teda o kolko kto realne zbohatol.

15.07.2019 | @@@

ked v usa narast majetku čiže tvojho kapitalu sa odzrkadluje len v pripade malej časti populacie čiže tych najbohatšich zatial čo ostatny za poslednych 10 rokov v priemere stracali potom ako to zhotnotiť ???.....

15.07.2019 | IvanPe

Ze ludia v USA su stale chodobnejsi, aj ked v priemere hdp rastie a v priemere su ludia bohatsi.
Na druhej strane ich chudoba premietnuta na nase pomery je stale este bohatstvo.

15.07.2019 | @@@

takže prehlbovanie nerovnosti v štate je podla teba plusom ? :D

15.07.2019 | IvanPe

Nie, nie je plusom.
Rovnako ako minusom je rovnaky, alebo takmer rovnaky prijem.
Pri tom prvom slabi a chori umieraju a pri tom druhom chudobnie krajina vdaka slabej motivacii pracovat.
Preto je silny stat brzda rovoja a sucasne maly stat tiez.
Musi to byt vyvazene.
Skupiny chudakov zdruzene v pracovnych organizaciach oproti kapitalu, ktoremu je jedno ako dosiahne zisk.
Preto su zakladom statu vlastni mali a stredni podnikatelia.
Nie velki, nie nadnarodni, nie stat.

15.07.2019 | @@@

"Preto su zakladom statu vlastni mali a stredni podnikatelia."

prečo potom maly a stredny podnikatelia platia zamestnancom najmenej ??

usa je preto tak bohata krajina a je pred EU (myslim hdp na obyvatela ) lebo prave to tam tahaju velky ....v usa je 7 milionov firiem ale 18tisic (cca 0,3%zo všetkych)

15.07.2019 | @@@

"Preto su zakladom statu vlastni mali a stredni podnikatelia."

prečo potom maly a stredny podnikatelia platia zamestnancom najmenej ??

usa je preto tak bohata krajina a je pred EU (myslim hdp na obyvatela ) lebo prave to tam tahaju velky ....v usa je 7 milionov firiem ale 18tisic (cca 0,3%zo všetkych)z nich zamestnava polovicu zo všetkych ludi pracujucich v sukromnej sfere a vytvara dve tretiny hdp usa

16.07.2019 | FeroImrecze

USA nie je dobrý príklad keďže je u nich obrovský čierny pracovný trh tvorený nelegálnym migranti. Ti tvoria HDP hoci v štatistikách obyvateľstva chýbajú. A ako už bolo vyššie spomenuté, vysoký HDP USA je zavádzajúci s ohľadom na obrovské rozdiely v HDP na obyvateľa jednotlivých členských štátov a tiež obrovskými príjmami zopár jednotlivcov. Na druhej strane obrovská chudoba desiatok % obyvateľstva..
Ono darmo ma krajina vysoký HDP ak tie peniaze vynakladá napr. na zbrojenie a nie na verejný úžitok. Alebo ak podstatná časť HDP končí na súkromných kontách vládnucej skupiny.
Ak jnapr. ja za tento rok zarobím 2 mld Eur predajom nejakého softvéru ktorý som vymyslel, táto suma sa objaví v HDP Slovenska. Lenže ak ja tie peniaze po zdanení vážim do stavby fabriky v Číne, úžitok z toho HDP budú mať z väčšej miery Číňania.

15.07.2019 | zajo-

Biskupi si vymodlili od štátu 4 milióny navyše: Analytik tvrdo skritizoval nové financovanie cirkví: https://www.cas.sk/...

15.07.2019 | FeroImrecze

Nevidím to až tak čierne. Od roku 1990 už Slovensko opustilo toľko ľudí, že to môžeme prepočítať akoby sa ani narodili. A HDP napriek tomu rástlo. A to ešte štat do nich investoval zdravotníctvo počas detstva a štúdium. To tiež HDP znížilo. A prežili sme.

15.07.2019 | @@@

napiš presnejšie kolko ludi od roku 1990 opustilo slovensko ???

16.07.2019 | FeroImrecze

Každopádne stovky tisíc, ale presne sa to zistiť nedá keďže mnohí tu stále majú občianstvo resp. aj trvalý pobyt hoci už aj skoro 30 rokov žijú inde. Varí si myslíš že ti čo podľa článku pracujú v Česku tam dochádzajú všetci na tyzdnovky ? Podobne Británia, Írsko, Nemecko, ... Všetci produkujú HDP inde.

16.07.2019 | @@@

ale do česka chodili ludia ešte pred rokom 1990 čiže ešte vtedy kedy sme boli spoločny štat ....vlastne oni sa stali cuzdincami alebo migrantmi až 1.1.1993 aj ked tam predtmy žili dlhe roky

čo sa tyka inych krajin tak uk napriklad udava 85tisic slovakov nemecko okolo 55 tisic rakusko okolo 40tisic a ine štaty menej

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.