Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dizajnér 
mal svoj deň: Jazdí, ako jazdí, no radosť na ňu pozrieť


20.07.2019, 14:00 | Jozef Prosnan | © 2019 News and Media Holding

Stredné škodovácke SUV situované medzi väčší Kodiaq a menší Kamiq sa dočkalo. V Mladej Boleslavi totiž usúdili, že nastal správny čas, aby podľa vzoru svojho majestátnejšieho súrodenca dostalo terénny bodykit. Hneď na úvod sa musím priznať, že tento druh továrenského tuningu až tak nemám rád. Zvyčajne mám pocit, že plastové ochranné lemy karosérii veľmi nesvedčia (česť výnimkám) a ani inej pridanej hodnoty sa zvyčajne neviem dopátrať.


  • Tlačiť
  • 5

Rubrika

Enjoy

Teraz mám vo vrecku doklady od Škody Karoq Scout. Ak na základe predchádzajúcich riadkov usudzujete, že moje očakávania nie sú vysoké, nemýlite sa, no dávam jej šancu.


Najprv však zopár základných informácií. Karoq Scout poháňa výhradne jeden z dvoch turbodieslov 2,0 TDI (110 kW/150 k, respektíve 140 kW/190 k). Benzínový motor sa v tomto prípade k slovu nedostal, čo ladí s mojím názorom – keď SUV, tak diesel. Proti tomu, že sa mi ušiel výkonovo skromnejší derivát, nenamietam. Prekvapilo by ma, keby sa v tejto veľkostnej kategórii ukázal ako poddimenzovaný. Fakt, že Scout sa predáva len s pohonom 4 x 4, takisto beriem ako samozrejmosť. Dvojspojkový automat na strane prevodovky bez výnimky však hodnotím ako chybu. Osobne z viacerých dôvodov stále uprednostňujem ručne radenú prevodovku a nie som sám. Navyše by poskytla dôvod aspoň o 2 000 eur znížiť pomerne vysokú základnú cenu.

Terapia mejkapom


Keď na trh uviedli Karoq, nebol som z jeho zjavu dvakrát nadšený. Príliš mi pripomínal väčší Kodiaq a o tom si myslím, že patrí len k slabšiemu priemeru z toho, čo škodovácky dizajn v posledných rokoch vyprodukoval. Jedno však dávam Karoqu k dobru.

Na rozdiel do Kodiaqa je proporčne vyvážený. Keď však teraz sledujem Karoq Scout, Karoq v ňom takmer nespoznávam. Hovorím si: majstrovská retuš, keď majster má svoj deň. Na tomto aute z môjho skromného pohľadu sedí všetko.

Neprehliadnite

Od farebnej kombinácie zelenej Emerland s čiernou, striebornej s antracitovou cez tvary ochranných lemov, líšt, štítov a prahových nadstavcov až po fazónu ľahkozliatinových diskov kolies Carter. Nič nasilu prilepené, len aby bolo, všetko zladené. Karoq 
Scout mi pripadá, ako keď mejkap z nenápadnej baby vykúzli krásku. Prekáža mi iba to, že zatracovaný diesel sa tvári (asi v rámci konjunktúry korektnosti), že výfuk nemá.


Škoda Karoq Scout 2,0 TDI 4 x 4 Zdroj: Škoda

Sedadlá za jedna


Vyšperkovaný Karoq Scout si ma začína podmaňovať, a keď nahliadnem do interiéru, zisťujem, že neprestáva. Znovu ma opantáva farebnou zladenosťou. K exteriérovej zelenej ťažko mohli vybrať lepšiu kombináciu poťahových materiálov ako svetlohnedú s čiernou.

Aj lištovanie s imitáciou dreva je v poriadku. V pozícii vodiča už môžem pochváliť aj športové tvary sedadla s dlhým sedákom, vysokým operadlom a hlavovou, akoby integrovanou opierkou. Neprekáža mi, že nemám k dispozícii elektrický servis, aj bez neho si viem sedadlo doladiť na mieru. Len mi tak napadá, že za tú cenu si už aspoň čiastočnú pomoc servomotora viem predstaviť.

Sedadlo si spustím najnižšie, ako sa len dá. Trochu na úkor výhľadu, ale že nesedím nad volantom, ale za ním, mi za to stojí. Príplatkový digitálny prístrojový štít som v Karoqu už zažil. Nechválim ho za to, že jeho vzhľad môžem meniť, chválim ho, že nachádzam verziu, ktorá mi vyhovuje. Naopak – prekáža mi, čo mi na digitálnych prístrojových štítoch prekáža vo všeobecnosti. Vyzerá plocho ako farebná tapeta – budíkom chýba tretí rozmer.

Multimediálny a informačný systém patrí k tým lepším ale... Ak si vyberiem niektorý z jazdných režimov, a Karoq Scout ich má požehnane (ekonomický, komfortný, normálny, športový, na sneh, offroad aj individuálne nastavenie), po reštarte motora sa vždy vráti k normálnemu a operáciu musím permanentne opakovať. Ak mienim deaktivovať niektorý z asistenčných systémov, musím sa zas preklikať k príslušnej položke v menu. Naopak, som rád, že systém udržania v jazdnom pruhu, ktorý mi zasahovaním do riadenia pije krv, už reštart motora neobnoví.
 Nechýba indukčná podložka pod smartfón, len je k nej trochu horší prístup. CD mechanika (s dvoma slotmi na SD karty) zas poteší tých, ktorí doma ešte skladujú štósy cédečiek. Zaberá však kusisko priestoru v priečinku pred spolujazdcom. Evidujem tiež objemné a dobre prístupné dverové priečinky, ktoré sú vstupnou bránou k téme praktickosti tohto auta.

Za všetky drobné

Zadná lavica VarioFlex, zložená z troch nezávislých posuvných sedadiel, je za príplatok. Ale oplatí sa, lebo je za všetky drobné. Posúďme spolu. Po stranách sa mi sedí príjemne vysoko s dobrým výhľadom, relatívne pohodlne (napriek kratšiemu sedáku a kratšiemu operadlu) a stabilne. Sedačku odsuniem maximálne dozadu, operadlo nastavím do príjemného sklonu. Pritom musím spakruky ťahať za slučku – poznám aj lepšie systémy regulácie sklonu operadla. Teraz však meriam. Pri mojej výške 180 centimetrov a sedadle vodiča nastavenom na mieru sedím s kolenami 6 centimetrov od operadla a nad hlavou mám upokojujúcu zhruba osemcentimetrovú medzeru. Mám k dispozícii aj tri konektory – 230 V, 12 V a nabíjací USB.
Moja spokojnosť rastie, keď nahliadnem do kufra. Páči sa mi dobre riešená krycia roleta, ktorá sa vyklápa spolu so zadnými dverami, aj sústava posuvných závesov po stranách. Nechýba sieťový program. Aj v kufri mám k dispozícii 12 V zástrčku a malé potešenie v podobe vyberateľnej baterky. Na samom dne sídli minirezerva. Po sklopení zadných operadiel síce na rozhraní s interiérom čnie schod, ale medzipodlaha (za príplatok) ho premostí. Premostenie kufra s interiérom má svoj špecifický význam. Zadné sedadlá môžem z auta aj vyňať a mám z Karoqa dodávku. Keď strednú sedačku nepotrebujem, nechám ju v garáži, zvyšné dve môžem ukotviť viac k stredu a vo dvojici si na pomery kompaktného SUV môžem užívať závideniahodný priestorový komfort. Ja však teraz vymontujem krajnú sedačku a do uvoľneného priestoru sa cez kufor pokúšam vtesnať svoj horský bicykel. Najprv mi to nevychádza, ale keď zhodím predné koleso, ide to. Kam však s roletou. Väčší Kodiaq má na jej ukotvenie v kufri vyhradené miesto. Karoq nie. Tak musím improvizovať.

Škoda Karoq Scout 2,0 TDI 4 x 4 Zdroj: Škoda

Viditeľný rozdiel


Je známe, že tento turbodiesel nepatrí

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Rubrika Enjoy

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.