Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa darí biznisom šéfa futbalového zväzu

Kedysi určoval trendy v šoubiznise, teraz v slovenskom futbale. Už tretie funkčné obdobie je Ján Kováčik prezidentom Slovenského futbalového zväzu (SFZ). Paralelná „futbalová kariéra“ J. Kováčika je príbehom úspechu. Za prezidenta zväzu ho vlani zvolili tretíkrát za sebou, pričom získal všetkých 86 hlasov. Odkedy je vo vedení SFZ, podarilo sa mu výrazne zvýšiť jeho rozpočet, rozbehnúť a takmer dokončiť projekt obnovy futbalových štadiónov. V tieni tohto úspechu je zákazka na výstavbu tribún v hodnote 25,5 milióna eur.

28.01.2019, 19:06 | Ján Kováč | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

SFZ mal totiž v tendri len jedného uchádzača, lebo toho druhého, o tretinu lacnejšieho, vylúčil (TREND o tom píše na predchádzajúcich stranách). Najvyšší súd pred rokom rozhodnutie zväzu zrušil. Vylúčená firma Ingsteel na základe jeho rozsudku žaluje štát o náhradu škody. J. Kováčik trvá na tom, že SFZ nepochybil. V tendri by si vraj želali aj päť firiem, ale toľko sa ich neprihlásilo.

Príbeh Forzy v skratke

V podnikaní sa však J. Kováčikovi prestalo dariť. Jeho strešná akciová spoločnosť Forza je od minulého roka v konkurze na návrh Privatbanky patriacej do portfólia Penty. Jej súčasťou už nie je legendárne hudobné vydavateľstvo Opus. Ovládla ho cyperská firma bývalého manažéra Penty.

Neprehliadnite

Na druhej strane sa Privatbanka zbavila problémovej pohľadávky voči Forze v aktuálnej výške 2,4 milióna eur. Banka poskytla produkčnému domu úver ešte v roku 2007, v prepočte v tom období išlo o 3,3 milióna eur.

Vtedy na tom bola Forza veľmi dobre. Ešte v roku 2009 dosiahla 1,8-miliónový zisk po zdanení. Potom to už ale išlo s ňou dolu vodou. Klesali jej tržby a od roku 2012 s výnimkou jedného roka prerábala. Aj preto, že zadávatelia reklamy a sponzorské firmy v čase krízy výrazne obmedzili marketingové výdavky. Kováčikovým televíznym projektom, ako bol Slávik a Miss Slovensko, klesala popularita. Do popredia sa dostávali rôzne formáty reality šou, ktoré sa majiteľovi Forzy nepozdávali.

„Nepodpísal by som sa pod niečo, kde budeme z ľudí robiť hlupákov

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Téma

Súvisiace články

Krajina predražených štadiónov: Čo odhalila malá sonda do postupov SFZ

Krajina predražených štadiónov: Čo odhalila malá sonda do postupov SFZ

Už to nie je ošarpaný brloh, kde sa stretávajú neonacisti a kde počuť vulgarizmy. Viaceré futbalové štadióny sa v poslednom období zmodernizovali, čo je chvályhodné. Nedalo sa to však urobiť lacnejšie?

Volkswagen Slovakia škrtá výrobné zmeny, ľudí bude menej

Kam vložiť peniaze v roku 2019? Nikdy nebol lepší čas na zbohatnutie

Prípad Trabelssie: developer, ktorý za posledné roky nič nepostavil

Čo Kováčika špeciálne hnevá