Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Volkswagen Slovakia škrtá výrobné zmeny, ľudí bude menej

23.01.2019 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (36 reakcií) Pravidlá diskusie

23.01.2019 | Morris

je uz toto start krizy?

23.01.2019 | Teodor Dlužanský

takto, zo stupnice 1 až 10, kde 10 je už kríza v plnom prúde, môj odhad je, že sme na stupnici medzi 1-2, bližšie k 2. Aj keď sa prezentuje na verejnosti stav tesne pod 1.

23.01.2019 | HromBlesk

No ja by som to videl na 5... 3 mesiac po sebe pokles registrácia aut v EU, Brexit, Trump, Rusko, CIna.... toto je už na 5

23.01.2019 | Teodor Dlužanský

ešte nie. 5-ku očakávam v októbri tohto roku, resp. 5-6 v priebehu 4.Q.2019.

23.01.2019 | martin33

Presne tak, podobne to vyzeralo niekedy v roku 2007, ked vsetko prosperovalo, ale zacinali sa objavovat prve naznaky krizy.
Zaujimavy clanok z konca roku 2007:
https://www.etrend....
Hodiny dejepisu pre trhy
"Ak sa dá veriť histórii, rok 2008 by mal byť pre americké akciové trhy nadpriemerne dobrý....
....
V USA sú zisky ako podiel na HDP na 40-ročnom maxime. Niektorí ľudia, ako napríklad nezávislý stratég Andrew Smithers, tvrdia, že zisky sa musia vrátiť k priemeru. Iní zas argumentujú, že zisky sú udržateľné vďaka efektom globalizácie: nástup Číny a Indie posunul rovnováhu moci od práce ku kapitálu.
....
Ako bude z budúceho roka ubúdať, investori sa môžu začať v ekonomike tešiť z obratu k lepšiemu v roku 2009.
.....
Investori by si mali všímať prípadné čierne labute Nassima Taleba (extrémne, nepredvídateľné udalosti), hoci už podľa definície ich nemožno predvídať.
"

23.01.2019 | pinpo

ano toto je verejny start krizy u VW a par ich dodavatelov, ale trh ako taky je stale rovnovazny
inymi slovami, tam kde VW menej predava a je mensi dopyt po ich autach tak je vacsi dopyt po autach inej znacky

23.01.2019 | Martinoid

Tak 500 madarov pojde domov. Uz ich audi potrebuje, alebo ich vyhodia?

23.01.2019 | LPB

Dobrá správa. Konečne môžu ľudia začať robiť niečo intelektuálne náročnejšie. Napríklad marketing, politológiu alebo športovú analýzu. A aj si tam lepšie zarobia.

23.01.2019 | pinpo

ja som prave cakal, ze ludia budu radi, lebo tak ako sa operuje s tym, ze v nedelu sa nema nakupovat, ze tie chudence predavacky maju tiez rodiny, tak teraz tie chudence operatori maju tiez rodiny, tak mozu byt viac doma s rodinou
win-win

25.01.2019 | alf1

chudence predavacky maju doma polosiroty len ak robia v retazcoch. na benzinkach im polosiroty chudeniec matiek vobec nevadia. ani v spitaloch, na zeleznici, v krcmach casnicky ci recepcne a mnohe dalsie. no a toto predsa chceli sudruhovia odborari, tak konecne dosiahli svoj ciel. aj v detroite sudruhovia odborari dosiahli naramne ulavy pre proletariat. nakoniec uz nemuseli ani pracovat. :-)

23.01.2019 | Mati Hrnec

Spomlanie dopytu sa dalo ocakavat, ved rast nie je nekonecny a pri tej ponuke na trhu dnes ...aut sa svet pomalicky prejeda...mladi v zapadnej Europe a velkomestach preferuju verejnu dopravu z hladiska vyuzitelnosti pre nich auto vela neznamena,,,no a Cina ekonomicky spomaluje, tam sa zatial aut nevedeli nabazit (zacali zit zapadny konzum - aj si to mozu dovolit/ a je to sakra velky trh...

23.01.2019 | HromBlesk

3 mesiace po sebe pokles prihlásených aut v EU, rozhádaný Trump, padajúca Čína najnižší rast za 30 rokov, Cina robi mnoho doma, BRexit, Taliansko... cize menší dopyt. ...a možno naozaj sa meni správanie zákazníkov a nechcú autá...

23.01.2019 | Brano L.

Jedna vec je dopyt. Druhou je sociálne inžinierstvo EÚ a snahy násilne stiahnuť emisie CO2 z dopravy do nerealistických čísiel.

23.01.2019 | river

"čo sa vlastne stalo?" ... no veď iba to, čo chceli súdruh predseda s kapitánom a nepotrebujú k tomu ani brexit ani trumpa... rušenie víkendovej a nočnej práce, krátenie bonusov kvôli rekreačným poukazom, zvyšovanie produktivity cez automatizáciu, k tomu pokles dopytu na autami presýtených trhoch. netreba hneď strašiť krízou, ale bude horšie

23.01.2019 | Roman Kanala

Tiež si myslím, že táto redukcia je skôr odozvou na fašoboľševického zlepenca ničivé legislatívne vystrájanie, ako na trh. Ale pri takýchto správach je dobré spozornieť a vnímať iné indície.

23.01.2019 | @@@

no jasne preto v nemecku maju 288tisic zamestnancov a isto im davaju len tisic eur na mesiac :D :D :D

23.01.2019 | svk

A čo takto postupne preniesť výrobu z Gyoru do Bratislavy a tak konsolidovať výrobu a v madarsku môžu zavrieť závod. Načo majú tak blízko 2 závody blízko seba? Ak ked madarom hraju do karát ich terajsie hlupe zakony o nadcasoch u nas ma obrovskú továreň plus produkcia v stupave, martine a pobočka v Košiciach.
plus štát by mohol lákať výrobcu batérií kedže tu sídlia hned 4 automobilky len v SR a dalšie 3 kusok od hranic Hyundai v cr , audi a Suzuki v H.

23.01.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

maďari sú ozaj "hlúpi" a robia samé "hlúpe" kroky
https://trimalfa.eu...

23.01.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

len doplním, že Maďarsko bolo blízko kolapsu po vláde socialistov (Ďurčáni) alá Smer.

23.01.2019 | Ze2

Neviem o tom, ze by koncernovi Madari strajkovali. Na Slovensku si to ludia vyskusali naostro a teraz zrejme ponesu nasledky.

23.01.2019 | bboris

V maďarskom AUDI prebehol dvojhodinový výstražný štrajk minulý týždeň, k ďalšiemu sa schyľuje.

25.01.2019 | Ze2

Dakujem za informaciu! V motorarni Audi uz je ostry strajk.

23.01.2019 | Truhlik999

Baterky?

Baterkarne sa stavaju v Madarsku..
Tu ziadna nie je a ani sa neplanuje

23.01.2019 | Smejko Rastislav

Nebude sa prepúšťať? To že k niečomu takému dôjde tušili už v lete 2018. Dovtedy dávali po roku zmluvu na dobu neurčitú, avšak od leta predlžovalo o ďalší rok. Samozrejme že sa nebude prepúšťať. Ak vyhodia 800 agentúrnych zamestnancov tak sa to nepovažuje za prepúšťanie. Najzaujímavejšie je to, že celkovo sa má zredukovať stav o vyše 1400 zamestnancov. A nakoniec. Vraj nebudú dopĺňať šťavy v rámci fluktuacie. Nástupy prebiehajú stále a priamo do kmeňového stavu, avšak väčšina sú to zamestnanci pôvodom z Ukrajiny. Nemôže byť za tým niečo iné?

23.01.2019 | Tom111

Ja by som to nevidel takto čierne. VW pred časom na svojej stránke napísal, že v BA sa budú vyrábať autá na platforme MQB, najpravdepodobnejšie na platforme MQB A2, keďže by dávalo logistický zmysel sústrediť všetky autá na platforme MQB A2 do Mladej Boleslavi, Kvasín a do BA, čo je reálne, ak sa v strednodobom horizonte presunie Fabia, Scala a mini Suv škody na Pyrenejský polostrov, kde sa bude v takomto prípade koncentrovať výroba áut na platforme MQB A0 a ak sa presunie Karoq a Ateca do novej továrne v HU, BG alebo TUR. Takisto po odchode NSF sa BA javí ako ideálne miesto na produkciu objemových elektrických modelov Audi ako bude elektrická obdoba A6/A7 a A4/A5, pretože tieto nie je kde okrem BA vyrábať. Rovnako k SUV zrejme časom pribudne aj Q9.

23.01.2019 | Truhlik999

MQB je komplet niečo iné.
Táto platforma zanikne - resp, bude postupne utlmená. Nie je dôvod s ňou počítať v BA.

23.01.2019 | Tom111

Čo iné ? Modulárna platforma pre všetky autá s priečnym uložením (spaľovacieho) motora a predným náhonom. Hádam tí "amatéri" z VW vedia, čo chcú robiť, aj keď Truhlík hovorí niečo iné. http://inside.volks...
Každé platformové riešenie časom zanikne. Ale predtým ako zanikne ho využívajú zvyčajne aspoň dve generácie jednotlivých modelov. VW bude vyvíjať autá so spaľovacím motorom vrátane hybridov a plug-in hybridov do roku 2026 pre EÚ. To znamená, že na trhu budú autá postavené na modifikovaných verziách MQB minimálne do roku 2032, ale zrejme aj dlhšie.

23.01.2019 | Truhlik999

Ved to tam mas napísané..
MEB pre male el auta.
Ba robi velke auta = iná platforma, ktorá bude pre velke el auta.

Ako ale vyriešia baterky.. to je záhada.

23.01.2019 | Tom111

A ako súvisí to, že sa píše v článku o MEB s tým, čo som písal ja ? Článok je o budúcnosti závodu a ja si myslím (ak mám ísť do detailov, ktoré som nespomenul), že budúcnosť závodu asi bude spočívať na výrobe veľkých luxusných crossoverov na modulárnej platforme MLB Evo, vo výrobe nejakých áut na modulárnej platforme PPE (zrejme na začiatku el. obdoba A5 a A7 a časom aj Cayenne a postupne všetky luxusné SUV) a vo výrobe stredne veľkých áut na mod. platforme MQB, konkrétne MQB A2 (napr. Tiguan Allspace a Tarraco alebo ich "kupé" verzie). Autá na mod. platforme MEB sa v dohľadnej dobe v BA vyrábať nebudú (lebo na túto platformu sa budú špecializovať Emden a Zwickau), ale je možné, že po roku 2025 bude v BA vyrábať namiesto Tiguanu Allspace a Tarraca nejaké podobné el. modely alebo menšie na platforme MEB.

Tie emisné limity sú extrémne prísne. Dúfajme, že sa v 2021 zredukujú. Na to, aby bol prechod na EV bezproblémový musia batérie v roku 2030 stáť 60 - 70 € za kw/h, nabíjanie superrýchlou nabíjačkou musí byť možné pri všetkých autách na 80% kapacity za čas nepresahujúci 15 min., EPA range aj bežných supermini musí byť cez 500 - 550 km a musí byť všeobecne dostupná infraštruktúra superrýchlych nabíjačiek a štandardných AC prúdových nabíjačiek. Za týchto podmienok si myslím, že by bolo možné prejsť na EV bez väčších škôd pre ekonomiku, inak to bude problém...

23.01.2019 | bozsky

Bezny pokrok, ziadna kriza. Automatizacia pomaly vytlaci kvantum pracovnych miest a ludia sa bud prisposobia, alebo pokapu.

23.01.2019 | bboris

Rušenie smien vo VW Slovakia s robotizáciou nijako nesúvisí.

24.01.2019 | bozsky

"Z dôvodu zmenených rámcových podmienok, ako je napríklad zvýšená technická kapacita liniek, sústredenie sa na efektivitu s cieľom zefektívniť chod firmy do roku 2025 o tridsať percent či ukončenie rozsiahlej fázy nábehov, príde vo Volkswagen Slovakia k úprave zmenových modelov v dvoch výrobných segmentoch. V oboch prípadoch k zníženiu o jednu zmenu."

Jak ze nie. Ja som z tohto vycital, ze na nabeh potrebovali ludi, postupne zvysovali efektivitu primarne na strane strojov a teraz uz nepotrebuju ludi, lebo je viac automatizacie. A robi mi tam svagor, tiez mu nedali po roku zmluvu na dobu neurcitu, ale len na dalsi rok, cize ocakavam, ze po jej vyprsani, skonci.

23.01.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

https://video.info.c...

23.01.2019 | slobodný človek v rámci možností

Volkswagen trosku zaspal, mysleli ze budu dieslove suv vyrabat na veky vekov. Toto je vysledok.

24.01.2019 | fogy

Sú si na vine samy, lebo ten cintorín nových vozidiel, ak by upravili ceny nadol, by pri Bratislave zmizol behom roka a nemuseli by nič vymýšľať, lebo aj tu vozidla starnú a stávajú sa neatraktívnymi pre spotrebiteľa aj tým, že ostatný výrobcovia nevyrábajú len nové typy, ale čo je hlavné vedia ich aj rozumne predať za primeranú cenu kvalite, nerobia podvody so spotrebou atď. Tu ako vidieť VW zaostal, alebo sa pripravuje na úplný odchod zo Slovenska s tým, že bude veľmi toporné rozpredať za stanovené ceny arzenál, čo na uvedenom cintoríne zaparkovaných nových vozidiel pri Bratislave je ! Povedzme si úprimne, že vyčerpali všetky možnosti podpory od Vlády SR a úľavy každého druhu a dokonale využili aj našich ľudí a ich odborný potenciál, ktorí majú slovenskí robotnci, drieť ako kone za tretinovú mzdu ako náckovia v krajine pôvodu automobilky. Už viem aj kde pôjdu, určite na Okrajinu, kde zase budú čerpať to, čo dostali na Slovensku, lebo im to poradí náš známy rodák z Bardejova, ktorí im tam radí, ako si uťahovať opasky ! Hádajte, kto to je ???

25.01.2019 | kaarol

Odist na Ukrajinu by bolo velmi strategicke rozhodnutie....

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.