Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Doma sa naše hmyzie tyčinky nepredávajú, v cudzine už prerazili

Ak novinár píše o potravinách, mal by ich aj sám skúsiť. Aby nešíril subjektívne opisy diela kuchára či potravinára. Reportér TRENDU na rozhovore so spolumajitveľom bratislavskej inovatívnej firmy Max Sport Martinom Polednom preto ochutnal aj sušené larvy potemníka múčneho. Chutili ako čipsy či soletky. Majiteľ firmy, ktorá je známa najmä svojimi bielkovinovými tyčinkami Protein, si larvy priniesol z Holandska. Mal ich aj s príchuťami čili a smotany s cesnakom.

12.08.2019, 07:00 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 5

Vtiahnutí ekológiou

Max Sport vlastní M. Poledna spolu s ďalším spoluzakladateľom Petrom Kulichom, ako aj s investormi, ktorí sa k nim pripojili neskôr. Zákazníkom ponúkajú raw tyčinky s obsahom hmyzej múčky od začiatku tohto roka. Aktuálne sa predávajú v českých supermarketoch sietí Tesco, Globus, Penny market i Žabka. V procese zalistovania sú aj v Nemecku a Maďarsku.

„Počiatočný záujem je veľký. Ľudia radi ochutnajú nové veci. Na výstave v Štokholme, kde sme boli s hmyzími tyčinkami prvýkrát, sa vzorky minuli expresne rýchlo. Aj v obchodoch sa im darí. Či bude záujem trvalejší a budú po nových tyčinkách siahať ľudia aj opakovane, ukáže čas,“ hovorí M. Poledna. Hmyzie tyčinky sú podľa neho jediným produktom jeho firmy, ktorý nepredáva na domovskom trhu. „Dopyt máme aj od našich obchodníkov, ale Slovensko zatiaľ predaj hmyzích potravín ešte nepovolilo.“

K hmyzím tyčinkám majiteľov firmy pritiahol ich záujem o novinky. Práve oni na Slovensku naštartovali predaj proteínových tyčiniek z mliečnych či sójových proteínov. Ako prví priniesli na tuzemský trh strukovinové cestoviny.

O hmyzie produkty môžu mať záujem hlavne ľudia, čo chcú žiť ekologicky 

„Na hmyze nás lákali výhodné ekologické parametre. Tým, že je energetický menej náročný a produkuje aj menej emisií ako tradičné poľnohospodárstvo, musí byť potravinou budúcnosti. My hmyzu veríme,“ hovorí M. Poledna.

Neprehliadnite

Podľa neho budú mať o konzumáciu hmyzích produktov záujem hlavne ľudia, čo chcú žiť ekologicky. A tých je čoraz viac hlavne medzi mladou generáciou, čo je pre biznis prísľubom úspechu.

S chrobákom na obale

Max Sport využíva vo svojich raw tyčinkách múčku z lariev

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Rubrika Téma