Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Podnikanie so škôlkou je náročný biznis, kde konkurencia rastie

Dostať dieťa do štátnej škôlky je najmä vo veľkých mestách veľký problém. Miest je málo, detí veľa. Na vysoký dopyt reagujú súkromné škôlky, ktorých pribúda. Zväčšuje sa aj konkurencia medzi nimi.

06.09.2019, 08:30 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Jednou z najčastejšie spomínaných výhod súkromných škôlok je menší počet detí v triedach. Učiteľky sa môžu deťom venovať individuálne. Niektoré privátne škôlky ponúkajú aj alternatívne vzdelávanie s montessoriovskými prvkami alebo prvkami iných vzdelávacích metód. Navyše učiteľky sú tam motivovanejšie, a to nielen vyšším platom ako v štátnych predškolských zariadeniach.

Niektoré súkromné škôlky majú pridanú hodnotu vďaka vlastnej plavárni či dokonca saune, ako bonus môže byť aj vyučovanie angličtiny. Sú flexibilnejšie, pokiaľ ide o čas prevádzky. Pracujúci rodičia sa nemusia ponáhľať za dieťaťom o štvrtej či piatej a čeliť výčitkám učiteliek, prečo idú neskoro.

Samozrejme, za služby navyše rodič musí zaplatiť. Kým v štátnych škôlkach predstavujú mesačné výdavky desiatky eur, súkromné stoja aj niekoľko stovák. Napriek tomu vzdelávanie škôlkarov nie je jednoduchý biznis. Pokúša sa oň stále viac ľudí, o čom svedčí rastúci počet škôlok. Každý rok ich pribúda asi 15.

S vyšším počtom škôlok rastie aj konkurencia medzi nimi a detskými centrami, ale aj domácimi opatrovateľkami detí. TREND sa rozprával s viacerými prevádzkovateľmi súkromných škôlok a všetci sa zhodujú, že na škôlke sa nedá ľahko zarobiť. Ide skôr o poslanie ako o veľký zisk.

Neprehliadnite

Problémy od vzniku

Kto by si chcel otvoriť súkromnú škôlku, potrebuje peniaze, priestory, učiteľky a pevné nervy. Byrokracie okolo založenia škôlky je veľa. Papiere a povolenia vyžaduje štát, samospráva, regionálny úrad verejného zdravotníctva, inšpektorát práce, požiarnici, ale aj hygienici. Keď chcela Viktória Mečiarová opatrovateľské centrum, ktoré prebrala od známeho, zmeniť na škôlku, nevedela, do čoho ide. Vzdelaním psychologička si začala veci zisťovať a mala šťastie, že na hygiene našla ústretových ľudí. „Musela som priniesť kopu papierov o budove, o vzdelaní učiteliek, o nájme. Bol to proces, ktorý trval niekoľko mesiacov,“ spomína si V. Mečiarová, riaditeľka a majiteľka súkromnej škôlky Zajkouško v bratislavskom Ružinove, ktorá funguje iba rok.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Ekonomika

Tagy podnikanie, škôlka, školstvo