Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnice ostávajú hlavne na papieri

14.09.2019 | Michal Janko

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

14.09.2019 | Roman Kanala

Aj švajčiarske diaľnice sa začali stavať v 60-tych rokoch a stavajú sa dodnes. Krajiny majú spoločné to, že diaľničná sieť má po dokončení merať asi 2000 km. Najťažšie a najdrahšie úseky sa vo Švajčiarsku ponechali na koniec. Prvý úsek A1 Genève - Lausanne bol otvorený v roku 1964, diaľnice A5 pri jazere Biel a A9 v horách v kantóne Valais sú stále nedokončené.
https://en.wikipedi...)

Na Zlodejsku sa stavalo a stavia len a len pre Žilinu. Občas nejaké omrvinky na východe. Ale hlavný ťah Bratislava - Zvolen - Košice je desaťročia sabotovaný, aby nerobil tieň Žiline.
https://blog.etrend...

14.09.2019 | svk

netáraj. a od detvy dole sa teraz čo buduje? a to žilina ešte nemá ani len dialnice ktoré mať mala už dávno a to som z BB kraja.
ja si myslim že je správne keď sa eu postavia tunele pretože sk môže potom aj po 5km ročne rozširovať dialnicu ktorá je lacnejšia ako 5km tunel. pretože raz eu fondy dokvapkajú a čo potom?

14.09.2019 | Roman Kanala

Čo som napísal, sú faktické tvrdenia, z ktorých ste sa ani jedného nedotkli. Len produkujete detinské táraniny.

Neviem, kde beriete to bohorovné presvedčenie, že práve Žilina mala mať diaľnice. V skutočnosti diaľnica nemala prechádzať Žilinou, ale pod Považskou Bystricou zahnúť na Prečín, tunelom na Rajec a druhým tunelom na Vrútky. Bola by kratšia, lacnejšia a užitočnejšia, lebo by slúžila krajine a nie pár fašistom. Celá republika znáša túto nenažranosť dodnes a na desaťročia dopredu.

16.09.2019 | rosma

Duševný emigrovaný mrzák doživotne frustrovaný svojím neúspechom na Slovensku znovu perlí o fašistoch a prioritnej trase cez nepodstatnú dieru zvanú Rožňava ignorujúc fakt, že Gemer už vyše 100 rokov nie je "oceľové srdce Uhorska", ale vyľudnená diera bez schopných a kvalitných ľudí, kde ani 3 diaľnice nepomôžu. Tak, ako nepomohli Kalábrii a Sicílii. A bude pestovať "kanalizmus" nezmyselným tvrdením, že diaľnicu treba budovať prioritne nie tam, kde kolabuje doprava, ale tam, kde nič nie je a údajne sa tam potom budú automaticky hrnúť samé investície. Bolo dávno dokázané že diaľnica na periférii neurobí automaticky z chudobného bohatý región. Diaľnice treba stavať nie podľa politických, ale výslovne podľa ekonomických kritérií a brať aj ohľad na stavebné kapacity firiem.

16.09.2019 | Roman Kanala

Aha ho, úbožiaka. Primárna osobnosť nezvládajúca svoje pudy, ľudovo zvaná primitív. Trafený žilinista gága. Akým neúspechom na Slovensku? Tam nežijem vyše 40 rokov. Asi to bude niečo, čomu sa v psychológii hovorí "projekcia".

Áno, Rožňava je nepodstatná diera. Zato Žilina je podstatná diera. Čierna diera, v ktorej spoľahlivo miznú všetky investičné prostriedky, ktoré boli určené pre celú krajinu.

Kde kolabuje cestná doprava, netreba diaľnicu, ale verejnú dopravu. Ak cestu, tak stačí I. triedy s tromi pruhmi, aby sa tam zmestilo viac áut. V žiadnom prípade nie diaľnicu podľa diaľničných noriem na estakáde, aby bola čo najdrahšia.

16.09.2019 | rosma

Žilina sa stala ešte dávno pred dotiahnutím D1 k jej okraju významným dopravným a hospodárskym uzlom. Keby si nebol egoistický narcis žijúci 40 rokov mimo realitu, netrepkal by si hlúposti o fašistoch v Žiline a o zbytočnosti spojenia tohoto 110.000 mesta Považím s Bratislavou. Práši sa ti z úst. Môžeš so svojim egom súťažiť s Kapitáňom a postaviť v Rožňave nejaký stožiar. Možno by ju to nejako preslávilo a ty by si prestal trepkať o Slovensku ako o Zlodejsku a jej obyvateľoch ako o fašistoch. Kanala z kanála ....

14.09.2019 | torrio

Prosim Ta co nema Zilina ?? Ved sa tam vsetko stavia za nekrestanske peniaze...
To ze je prieser na Visnovom nie je problem Smeru.. cela ZSK moze ruky nohy bozkavat smerackemu kridlu okolo Vazneho Chomu a Blanara kt tam pretlacili tuto vystavbu..

Tam su vysutazene veci kt sa stavaju, mozno budu mat meskanie ale sa dostavaju do max 3r. zatial co inde nieze sa nestavia tam chyba priprava aj VO..
- soroska sa medialne stavia od 2015
- R2 Kosic od 2017 atd a mozme pokracovat
- KSK ma najmenej D/R a neplace ako je im zle..

14.09.2019 | ivansk

v okolí ZA sa postavilo akurát to čo nebolo potreba kôli pripravenosti stavieb a čerpaniu fondov - pozri si úseky D3, ten najvyťaženejší sa začne stavať najskôr za 6 rokov;
a stavia sa nie pre žilinčanov ale pre tranzit.
dialnica stále končí pred žilinou a ešte dlho bude, pretože sa zase niekto bude pakovať na višňovom.

14.09.2019 | torrio

Ooooo. Stavalo sa iba to co bolo pripravene... - tak sa pozri v akom stave su ostatne pripravy usekov.. na zbytku svk sa nepripravovalo teda pripravilo mozno 15p zbytok sa pripravovalo prave pre ZA kraj..

D1 - na ukrajinaku hranicu co je 60km je vsetko v stadiu EIA a aj to posledne3r
R2 - obchvat KE o kt sa vedelo ze je posledny usek z EU penazi sa deli na 2ks a nema vsetko majetkopravne vysporiadanie pricom stavba ma byt ukoncena 2022. a VO este ani nezacalo
R2- krivan- lucenec 2ks vystavba meska

Jedine co sa stava podobne megalomansky je PO ale ten bol 20r odkladany bokom..

Este raz mam uprdele kto sa napakuje na com.. podstatne je to ze ta stavba je vo vystavbe a dokonci sa.
Ty ani ja ani nik to nikdy nepociti je to hra s fiktivnymi cislami..

Kapitan akokolvek je xxxxxx ma pravdu je doba lacnych penazi, dlh Svk je niekde pod 50p a ak vezmem udaje Ineka tak na dokoncenie D1po UA potrebujes mozno 1.6mld z coho 900mil zje Turany- Hubova

A na dokoncenie R2 v 1/2 profile od Lc - Ke ( nepobozkane useky) mozno 1.2mld odhad..

Tipujem ze VO by zbilo cenu o takych 15p

14.09.2019 | zajo-

BA - KE je už od 2010 a Pobirmovaný nie je v politike od 2014

14.09.2019 | torrio

Veru veru 2010 nam slubili uz v sdku pan Prokopovic.. birmovany to len prebral..

15.09.2019 | FeroImrecze

Jasné že všetko mešká, lebo slovenský prístup...
Napríklad pri úseku s Visnovym všetci vedeli že koncom roka 2018 keď už sa hovorilo verejne o odchode Talianov ešte stále neboli vydané ani len stavebné povolenia na väčšinu povrchových úsekov. Teraz NDS začína hľadať zhotovitela ktorý úsek dokončí. Ale ak si myslíte že tento čas, teda takmer rok NDS aktívne využíva na získanie tých chýbajúcich papierov, tak sa hlboko mýli. Nerobí sa nič. Takže ak sa trebárs na jar aj podarí podpísať zmluvu s novým zhptovitelom, ten aj tak nebude môcť začať naplno stavať. A celú stavebnú sezónu 2020 zabije zháňaním tých chýbajúcich povolení. A takto to u nás chodí.

15.09.2019 | Roman Kanala

Jediná rozumná vec v tejto situácii by bola nechať Višňové tak a previesť prostriedky na Sorošku. Tunel ako tunel. Višňové sa môže dokončiť o 20 rokov.

Aj tak tam nakreslili tak drahú prípojku na Rajec, že sa ani nedá postaviť a preto ju vyškrtli. Podobne ako cestu na pilieroch na Kysucké Nové Mesto. To bol taký nezmysel, že to predraženie príliš bilo do očí.

16.09.2019 | rosma

Chrobák Truhlík ako odborník na všetko prehovoril. Ámen. Ešteže si len tajtrlík, čo mudruje do vecí, ktorým nerozumie. Prejdi sa niekedy popod Strečno a potom niekedy z Rožňany na Turňu. Možno by si prestal hlúpučko trepkať o prioritách diaľníc a intenzite dopravy.

17.09.2019 | torrio

tak zasa toto si nemyslim, ze treba zastavit vystavbu Visnoveho... drahsie by bolo ho nechat tak a zakonzervovat a nic by to neprinieslo... realne peniaze na to ma a tych 100mil navyse prezijeme... Zbytok Za kraja by som po tom stopol..

Soroska - absolutne zbytocne sa ma stavat, radsej tych 300mil nech ide do inych usekov na R2, ci uz Moldava-Kosice alebo pokracovanie od LC-RV bude to mat ovela ovela vacsi uzitok
Nevraviac ze Soroska ani tak skoro nebude pripravena/vykupy, povolenia atd/ a za ten cas cca 2r tipujem bude Visnove tesne pred dokoncenim..

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.