Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Axel Mallener: majster v presviedčaní, ktorý rád loví inžinierov

Nominácia na Manažéra roka 2019 | V prievidzskom Brose pracuje Nemec Axel Mallener, ktorý hovorí plynulou slovenčinou, pretože si nevie predstaviť, ako by tu mohol riadiť závod bez toho, aby ovládal jazyk.

15.09.2019, 19:00 | Radovan Žuffa | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Na pozícii generálneho riaditeľa nemeckej strojárskej firmy Brose, ktorá je systémovým dodávateľom komponentov pre automobilový priemysel po celom svete, je už dvanásť rokov. Vedenie skupiny mu vďaka jeho manažmentu verilo natoľko, že pristúpilo na odvážny návrh otvoriť u nás aj druhú prevádzku Brose.

Kým Lozorno je klasickou montážou a dodáva pre Volkswagen, Prievidza má vlastný vývoj a robí podporu ostatným fabrikám skupiny v Európe. Axel Mallener šéfuje obom slovenským podnikom a riadi aj viac ako stomiliónovú investíciu, ktorá sa už štvrtý rok realizuje v Prievidzi. TRENDU prezradil aj to, ako byť efektívny, udržať si ľudí, rozvíjať výskum a k tomu spať ako dieťa.

Najmä vďaka vám dnes sedíme v Prievidzi a nie v Rumunsku. Považujete druhú prevádzku Brose na Slovensku za svoj najväčší manažérsky počin?

Ako manažér som si už dávno zvykol, že nemôžem o mnohých veciach rozhodovať sám. Sme totiž veľká firma, ktorá má systémy a štruktúry. Aj ja sa zodpovedám vedeniu a majiteľom. Vo firme však platí, že ako manažér môžem mať veľký vplyv. Držíme sa filozofie, že každý manažér pracuje tak, ako keby išlo o jeho vlastnú spoločnosť. Vďaka tomu, že sa vedenie v otázke rozširovania spoliehalo na mňa, mohol som urobiť rozhodnutia, ktoré priviedli Brose do Prievidze. Pri rozhodovaní som mal dôveru a mohol som priniesť návrhy, hoci sa uvažovalo aj o iných lokalitách pre závod.

Súviselo to s vašimi presvedčovacími schopnosťami alebo išlo o jednoduchú matematiku?

Na konci je vždy jednoduchá analýza, ale o mnohom rozhodlo aj to, že vedenie rozumelo mojim argumentom a tomu, že na svojej pozícii som mal voľné ruky a dokázal na seba vziať zodpovednosť. Také podmienky sa snažím vytvoriť aj našim zamestnancom. Áno, boli tu návrhy vybudovať nový podnik v Srbsku, Rumunsku či Moldavsku. O mnohom však rozhodujú nielen hrubé čísla, ale aj okolnosti či politické otázky. Aj na základe nich som dokázal presvedčiť majiteľov stavať na Slovensku.

Neprehliadnite

Šesť generácií šéfov

Prečo sa teda Slovensko firme Brose oplatilo?

Z manažérskeho hľadiska mám skúsenosti z rôznych lokalít, lebo som pôsobil veľa rokov v Poľsku, Bielorusku, na Ukrajine či v Rusku. Okolité trhy dobre poznám. Viem však, že lacná pracovná sila a výhodné hodinové sadzby nie sú všetko. S nimi sa dá síce kalkulovať, ale podstatné je, čo konkrétne za tie nízke sadzby dostanete. Aj preto, že som tieto aspekty vedel porovnať na iných trhoch, som správne odhadol, že Slovensko je dobrá voľba. Túto skúsenosť sme už navyše mali aj vďaka prevádzke v Lozorne, kde Brose pôsobí tiež.

V čom bolo Slovensko dobrou voľbou?

Vedel som, že Slováci sú pracovití a schopní ľudia, vedia sa dohovoriť aj v iných jazykoch a sú svedomití. Keď sú s vami dva roky, ostanú s vami navždy. Nemenia prácu len preto, že im inde ponúknu o trochu viac.

Je to váš štýl riadenia – sústrediť sa na ľudí a viesť firmu ako vlastnú?

Áno. V Bratislave som dal dohromady svoj manažérsky tím. Takmer dve desiatky skúsených ľudí, ktorí tvorili základ projektu v Prievidzi. Títo ľudia sem so mnou pred štyrmi rokmi odišli a všetci sú stále so mnou. To je lojalita.

Sám sa javíte ako lojálny manažér vo vzťahu k Brose.

Som ním už dvanásť rokov. Brose je vynikajúca firma. Osobne mi dáva

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Manažér roka 2019

Tagy Manažér roka 2019

Diskusia (0 reakcií)