Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenský priemysel je zahnaný do kúta

13.09.2019 | Ronald Ižip

Diskusia (43 reakcií) Pravidlá diskusie

13.09.2019 | mánička

Môže mi niekto povedať, ako sa zvýši spotreba domácností, ak nie rastom miezd?
Zvýšená spotreba domácností je výborná, zvýšenie miezd škodí ekonomike?
Každý malý obchodník by najradšej platil predavačke min. mzdu, ale chce, aby zákazníci mali veľa peňazí a tie utrácali u neho v obchode. Ale tí zákazníci sú zamestnanci iných firiem a tie chcú tiež platiť zamestnancom čo najmenej....

13.09.2019 | Ronald Ižip

Áno, len sa musí jednať o vyvážený rast miezd, ktorý korešponduje s rastom ziskov spoločností. Ak mzdy rastú a zisky klesajú, je to neudržateľný stav. Najmä v prípade, ak rast miezd smeruje do rastu úspor a nie spotreby.

13.09.2019 | mánička

Každý by mal mať pre prípad nepredvídateľných situácii peňažnú rezervy na 6 mesiacov - ako si ju má vytvoriť, ak nie sporením? Hovorí sa tomu zodpovednosť za svoj život. Aj v prípade hypotéky treba mať čo najvyššie úspory.
Mzdy rastú a budú rásť, pretože klesá a bude klesať počet ľudí v práceschopnom veku. Navýšením miezd klesá zisk firiem? Zisk firiem klesá za pomoci optimalizácie daní, účtovníci o tom vedia oveľa viac - som účtovníčka....

13.09.2019 | salamoon

optimalizacia, nizke mzdy, 2. pilier atd... vsetko vysava peniaze z domacej spotreby a ekonomiky..

13.09.2019 | @@@

zisk klesa lebo manažeri myslia na seba ....tak ako som nedavno čital jednu vyročnu spravu v nej si firma každy rok prenajima 4 luxusne osobne auta za 60tisic eur na rok pričom firma sa vyhraža prepuštanim zamestnancov lebo vraj na mzdy zamestnancov nemaju ale na prenajom lxusunych aut na to maju manažeri dosť penazi ako vždy ....takto na slovensku funguje vela firiem umyselne si znižuju zisky nakupovanim nezmyselnosti alebo nezmyselnych služieb ktore si učtuju do nakladou čim si umelo znižuju zisky aby potom mohli v mediach vykecavať že oni na vyššie mzdy nemaju

13.09.2019 | Runforfun

60000 su 4 autá. Cize hnusný manažer má 15000 na auto plus kanceláriu plus počítač. A robotníkovi sme museli kúpiť CNC frézu za 1,5 mil EUR. keby prenajali Octavie tak ušetria 35000??? Ok keby ich v 200 človekovej firme rozdali ľuďom tak majú ľudia 10 EUR ročne viac. NA cigarety ako hovorí Danko. Chcel som tým povedať že že zvýšenie mzdy v 200 človekovej firme o 4% vyjde firmu na 100,000.
Ale ok poď podnikať a plať ľudí lepšie

13.09.2019 | @@@

to som uviedol len mali priklad ....isto okrem toho dalšie tisice skyvaju v inych veciach ...po dalšie si nepochopil že ide o prenajom nie o kupu auta len o prenajom na rok ....po dalšie si neuvedomuješ že môžu kopec dalšich veci zakryvať ...na slovensku firmy zakryvaju kadečomožne nakupuju kadečomožne čo im ani na podniaknie nie je potrebne len preto aby manažeri mali vyhodu tak si niektory nakupia aj lietadlo alebo aj lode :P

13.09.2019 | Martinoid

Odmeny zamestnancov na Slovensku činia iba 38% HDP, v Nemecku je to 51%. Zvlášť nízke mzdy v pomere k ziskom platia firmy so sektora služieb – banky, poisťovne, maloobchod a telekomunikácie. Rentabilita vlastného kapitálu vo veľkých bankách je nad 10%. Na každé euro miezd pripadajú v najväčších slovenských bankách dve eurá zisku. V rakúskej Raiffeisen Bank je pomer opačný. Podobne je to aj v telekomunikáciách.

13.09.2019 | mánička

Dôvod nie je v "dobrosrdečnosti" Nemcov, ktorí doprajú svojim zamestnancom vyššie mzdy, ale v nedostatku pracovnej sily, ktorá tlačí na rast miezd. U nás začal vyšší pokles pôrodnosti začiatkom 90-tich rokov, v západných štátoch začiatkom 70-tich rokov - preto majú vyššie mzdy.

13.09.2019 | @@@

maju vyššie mzdy lebo sami pritlačili na zamestnavatelov aby dostavali viac a nenechali sa oblbnuť zamestnavatelmi ako na slovensku ktory si cez media robia propagandu o tom že nizke mzdy pre zamestnancov je prinos pre zamestnanca ako nam to media dnes predkladaju ...pričom im ide len o vyššie zisky pre seba na ukor zamestnancov

13.09.2019 | Runforfun

Presne taka preto Nemci povedali čau EU staviame nový závod VW v Turecku. Lebo Slovák je nenahraditeľný. BUdúci Tiareg bude turecký.

13.09.2019 | salamoon

skvely ekonomicky system - kto to da pri rastucej produktivite za menej :D ..a potom sa cudovat narastajucemu politickemu extremizmu, rastucim dlhom, stagnujucemu dopytu..

13.09.2019 | Runforfun

Stačilo byť racionálny a slušný pri vyjednávaní miezd. P. Smolinsky "pomohol" , spôsob ako osočil a komunikoval s manažment bol na úrovni krčmy. Tak sa VW zariadil.

13.09.2019 | @@@

preto ten VW udržuje 288tisic zamestnancov v nemecku za tak vysoke mzdy a nepresunie ich do turecka :D :D :D ....inak si naivny ak si mysliš že v turecku pracovna sila bude ovela lacnejšia :D :D

13.09.2019 | Truhlik999

Ronald, nemas pravdu.
Otvor oci a pozri sa na distribuciu prijmov a pocet mercedesov v uliciach.

Analyza trzieb a nakladov na pracu ukaze, ze podiel nakladov na pracu v porovnani s inymi krajinami je u nas extremne nizky.

Pomoct moze obmedzenie byrokracie a prekazok pre malych podnikatelov. Co znamena znizenie zataze priamej (dane a odvody), rovnako ako znizenie zataze byrokratickejj (pokuty a povolenia).

Sucasna cesta je cestou balkanizacie a afrikanizacie - vytvarame vrstvu bohatych nasich ludi, ktori svoje ferrari prehanaju po rozdranych cestach.

13.09.2019 | Ronald Ižip

Truhlik999, Slovensko je stále jedna z krajín s najrovnomernejším rozdelením bohatstva. Keby to tak nebolo, už dávno tu máme progresívne dane, ale tie by u nemali dramatický fiškálny efekt. Rast spotreby môže byť následkom skôr prudkého zadlženia sa. Ale na to ťažko nájdeme štatistiku.

Áno, pomer miezd k HDP je malý. (Ďakujem za tip na článok). Avšak, čo ak je problém v nízkej pridanej hodnote nášho hospodárstva?

13.09.2019 | @@@

to nie je v celku pravda že ide o najrovnomernejši ...to najrovnomernejšie robi to že vela ziskov sa vynaša za hranice to ale neznamena že sme nejako vyvaženy alebo že tu zamestnanci maju za svoju pracu primeranu mzdu ...pravda je taka že čisla su skreslene prave vyvozom zisku za hranice ale tym patom to neznamena že na slovensku je nerovnost menšia ako napriklad v usa v usa je ten rozdiel na zaklade toho že mnohi ludia tam maju prijem z divident najmä ti najbohatši a inych veci ktore vlastne možu prudiť priamo aj od slovakov ale tym padom to vyzera ako keby usa bola ovela viac nerovnosť ako na slovensku ale v skutočnosti pre zamestnancov či v usa alebo na slovensku je to jedno oni percentualne ak by sme to zobrali k hdp sa na tom nič neliši ...liši sa len to že percentualne k hdp su bohači v usa na tom lepšie ako ti slovensky ale to len preto že vela firiem na slovensku si zahrnaične a vyvažaju zisky pre svojich ludi napriklad aj do usa nemecka a dalšich krajin na ktorych tito ludi bohatnu ......takže veci je treba meriať v určitom kontexxte z toho sa slovaci nenajdia ak im media budu predkladať že vyššie mzdy nemaju mať len aby si niekto zisky vyvniesol za hranice

13.09.2019 | salamoon

Ronald, dlh domacností uz prekracuje vysku dlhu statneho, tak aky rast uspor ?

13.09.2019 | Ronald Ižip

"Spotrebitelia aj naďalej napriek tomu, že majú dostatok prostriedkov, nepoužili ich na zvýšenie
konečnej spotreby, čo vyústilo do nárastu miery úspor na najvyššiu úroveň za posledných
takmer 20 rokov." píše Národná banka Slovenska

13.09.2019 | @@@

do mier uspor ale aj do spotreby v priapde nehnutelnosti kedže zadlženosť v tejto oblasti vyrazne stupa ...potom je jasne že sa to neprejavy v maloobchodnej spotrebe ale prejavuje sa to v nehnutlenostiach kedže tu mame cele generacie ludi ktory si nezabezpečili nehnutelnosti v minulosti kvoli tomu že nemali k tomu nejaky väčši pristup na rozdiel od zapadu EU kde ludia su priebežne v tom zabezpečeni tym padom im tam nevznikla velka masa ludi bez vlastneho byvania ako na slovensku .....takže zatial čo jedny šetria iny minaju na nehnutlenosti a maloobchod musi počkať pokial ludia nezabezpečia si tieto zaklade veci ktore su pre nich viac ako masova spotreba bežnych veci v maloobchode

13.09.2019 | @@@

to su vyhovorky kedže pomer miezd (celkova cena prace) na hdp na slovensku je niekde okolo 42% zatial čo v zapadnej europe je to okolo 50 % vo švajčiarsku je to dokonca 62% ...pričom vyhovorky na zisky ok takže v roku 2018 mali firmy zisk 12 mld eur čiže nejakych 13,3% hdp zatial čo napriklad v usa boli zisky na urovni 10,2% HDP (pričom štvritna zo ziskov v usa su zisky zo zahraničia ) ....takže ako nam ukazuju čisla su to len zamestnavatelske vyhovorky aby zamestnancom umyslene davali menej

13.09.2019 | Ronald Ižip

Ako som písal vyššie, myslím, že to je spôsobené nízkou pridanou hodnotou slovenskej ekonomiky. Ale určite sa na to pozriem, ďakujem

13.09.2019 | @@@

a to vyššiu pridanu hodnotu zabezpečime prave aj tym že ludia budu mať vyššie mzdy ...vyššoe mzdy sa potom prenesu spatne do ekonomike v podobe spotreby čim sa to podniaktelom a firmam zas len vrati spať

13.09.2019 | IvanPe

Paci sa, tu je pekna analyza:
https://iness.blog....

13.09.2019 | @@@

mne sa pači tato veta"Podľa štatistík Eurostatu predstavuje podiel miezd zamestnancov na celkovej produktivite v starých členských krajinách 48 %. Na Slovensku je to 41 %. Teda v žiadnom prípade nemôžeme hovoriť o rozdieli 107,5 %. Nanajvýš pár percentuálnych bodov. " umysel autora vytvoriť dojem že aj tak je ten rozdiel maly ale v skutočnosti maly nie je lebo pre tych ludi to znamena že za to čo robia teraz by mali dostavať takmer o 20% viac za to iste čo teraz robia ale nedostavaju viac .....

a keby viac dostavali potom by viac aj minali tym padom by to podporilo prave domacich malych a strednych podniaktelov a aj oni by sa mali lepšie ....takže volanie po nizkych platoch je nezmyselne lebo tym sa len poškodzuju domaci bežny a chudobny zamestnanco a jediny kto na tom bohatne su manažeri zahraničnych firiem a akiconari a aj niektore velke domace firmy častokrat podivnych privatizerov z 90tych rokoch ....

13.09.2019 | salamoon

a treba povedat, ze podiel miezd bol este v 70tych rokoch na Zapade v priemere taky ako je dnes vo Svajciarsku a vo Svajciarsku cez 70%
https://www.economi...

13.09.2019 | @@@

a treba napisať aj to že napriklad v usa kde došlo k poklesu podielu miezd na HDP z 50% na 45% v roku 1980 tak naopak v pripade zisku za ten isty čas došlo k narastu podielu na hdp z 5% (v roku 1980 ) na 10% dnes

13.09.2019 | IvanPe

Manicka:
1. Keby sa aj spotreba domacnosti hoci strojnasobila na HDP Slovenska by to malo maly vplyv. Pretoze Sk je otvorena proexportna ekonomika, ked vacsina hdp je tvorena zahranicnym dopytom.
2. Prijmy domacnosti nie su umerne rastu miezd, pretoze vacsinu zo mzdy si berie stat. Preto deklarovany narast miezd na Slovensku voci nizsiemu rastu hdp neznamena automaticky narast prijmov domacnosti. Vola sa to domaci fixny kapital, cize disponibilne zdroje domacnosti, a tie rastu iba vdaka lacnym peniazom EU, nie vdaka vyssej produktivite prace.
Pretoze ak sa zdvihnu ceny lebo je viac penazi neznamena to ze sa vyrobilo viac alebo kvalitnejsich tovarov. Cesi to vedia, Poliaci a Madari tiez, my sa schovavame za Euro. Proste ak nas prijem bol 100 a banany stali 1 za kg a dnes mame prijem 200 a banany stoja 2 za kg tak sa nas prijem nezvysil hoci mzda narastla.
Az vtedy bude rozhodujuci prijem domacnosti ked slovensky kapital bude bude rast a kapitalotvorna vrstva (citaj privatizeri) zdanovat zisky doma.
Nasim ohrozenim su ekonomicke reformy na Ukrajine.

13.09.2019 | salamoon

berie stat ?.. ved za to mas dochodok, zdravotnictvo, komunalne sluzby atd.. beru ti firmy, lebo z kolaca ide maly podiel na mzdy.. kradnu dane a namiesto investicii zisky vyvazaju , preto dane musis platit ty a pritom nadavat na stat ako ta zdanuje.. a furt drankaju od statu prachy, aby ich dotoval a stimuloval.. inak, keby si bol poisteny v sukromnej poistovni alebo nebol vobec, tak to mas lacnejsie ?

13.09.2019 | @@@

1 bod to nemaš pravdu keby sa spotreba domacnosti strojnasobila malo by to vyznamny vplyv na HDP
2 bod opať nezmysel ak niečo rastie o 5% ty vlastne tvrdiš platy vzrastu o 5% všetko požerie štat a v čistom ludia nedostanu o nič viac ...je to k.kotina na entu ...po dalšie aj štat vytvara spotrebu takže ked dostane viac vyberom dani mnohokrat aj viac minie napriklad ak by sa vyrazne zvyšili mzdy potom by štat vyrazne zvyšil napriklad aj dôchodky alebo pridavky na deti socialne davky a ine veci čim by sa zas len podporila spotreba ..... takže pisať že zo zvyšovania miezd ludia nemaju žiaden prinos je nezmysel ktory vam opať nahovorili media lebo ich zaujmom je len to aby na slovensku bohaty bohatli a ostatny boli len otroci podniaktelov manažerov a inych bohatych ludi

z bananmi zas len kecaš nezmysli ...za posledne roky banany nijako vyrazne nezdraženi a aj napriek tomu že mzdy vyrazne narastli .......

čo sa tyka ukrajiny dalši nezmysel len na strašenie zamestnancov ....kecy a blabloli o ukrajine ...ukrajina ma 44 milionov obyvatelov mzdy rychlo rastu v celej V4 ale aj v rumunsku a dalšich krajinach ktore vstupili do EU v roku 2004 a neskôr keby važne mala byť ukrajina problem pre krajiny ktore dokopy maju okolo 106 milionov obyvatelov ....je to skratka nezmysel lebo potom by sa všetci prestahovali a ten problem čiže rychli narast miezd by sa tykal aj ukrajicov ....takže je naivne myslieť že všetci sa teraz prestahuju na ukrajinu a tym padom budu krajiny potrestane prave naopak je potrebne tlačiť mzdy hore potom sa polešpi aj zamestnancov a ti budu viac minať čim sa viac podpori domaca ekonomika ...ukrajinci su v tom irelevantny a budu ešte viac čim viac sa naša ekonomika podpori zvyšenim miezd pre domacich

13.09.2019 | Runforfun

1. Mzdy by mali primerane rásť. V jednom roku zvýšiť mzdy o 5% plus platiť rekr poukaz plus nočné príplatky je dosť hodne, navyše ked to nie je plánovane.
2. Každý zamestnávateľ napriek že máme vysoké odvody, ok je to pravda. Ale ak rakúšan platí zdravotné povedzme 15% z 2000 je to asi 4 x vyššia suma ako zdravotné z minimalky 500 u nás. T.j. ak budeme mať vyššie mzdy môžeme znížiť odvody. Výkon lekárov ktosi musí zaplatiť.
3. PSA hned blabotalo že máme rovnake mzdy ako portugalci ci spanieli, dokonca vyššie. Možno pravda, ale treba k tomu pozrieť vždy produktivitu práce. A to PSA dobre vie. A to je naša jediná šanca. Zvyšovať produktivitu práce a vtej miere pýtať zvýšenie miezd.

13.09.2019 | mánička

Produktivita práce sa počíta ako podiel tržieb na jedného zamestnanca. Ak pribúda nevýrobných zamestnancov - kancelárskych odborníkov - tí vo výrobe u pásu sa môžu aj pretrhnúť. Keď príde kríza, prepúšťajú sa len výrobní robotníci, rôzni akožetechnici zostávajú.....

13.09.2019 | Truhlik999

Mánička - to je zastarany pohlad.

Uz davno to neplati.

Skutocna pridana hodnota totiz nevznika vyrobou, ale predajom.

preto je predajca OVELA dolezitejsi ako robotnik.
Takto funguje aj Cesko - pracu vo mzde robia pre nich Poliaci, vyrobky predavaju Slovakom a pridana hodnota konci tym padom v Cesku - pri mensom podiele robotnikov vykazuju vyssie trzby a zisky.

13.09.2019 | mánička

Píšem " podiel TRŽIEB" nie cena výrobku, predtým, než sa predá....
Áno, predaj prináša vyššiu hodnotu, než výroba - lenže ak sme len výrobný podnik pre nemeckú matku, tak zisk bude vždy niekde inde...

13.09.2019 | Truhlik999

no a v tom je ten problem..

Pridanu hodnotu si nechava matka v DE a vy robite len pracu vo mzde.
A potom sa riesia naklady na pracovnu silu...

Zacarovany kruh z ktoreho mozeme vyjst len podporou vlastneho trhu a vlastnej spotreby.
A VLASTNYCH firiem.

13.09.2019 | @@@

A VLASTNYCH firiem. ...ktore nemame (myslim nejake velka ktore by mohli napredovať ako maju mnohe krajiny zapadnej europy ) :D :D :D

13.09.2019 | Runforfun

Zhodneme sa v mnohom. Koľko poznáš belgických domácich firiem?? A fínskych? a dánskych? a nežijú si zle. Domáce firmy platia menej daní ako zahraniční investori. Medzi prvými 10 platičmi daní v našom meste je jeden Slovák na 9 mieste

13.09.2019 | Runforfun

Manička kašli na trzby na hlavu. Preč s týmto parametrom. Pozeraj na pridanú hodnotu na hlavu. A tam má konštruktér vyššiu ako robotník na páse. Ak chceme bohatnúť tak musíme anopka zaplniť kancelárie a laboratoria.

13.09.2019 | @@@

nie tak celkom .....aj ten konrtrukter ma vyššiu mzdu len vdaka tomu robotnikovi čo niečo vytvori ....tvoje tvrdenie je ako keby si vyhlasil že mame mať len samych šefov spoločnosti potom budeme bohaty ale ti šefovia maju tak vysoke prijmy len preto že niekto iny za nich urobil pracu a to je ten bežny zamestnanec ktory niečo realne vytvori aby si nasledne z jeho prace zobrali podiel aj ostatny ako šef alebo ludia v administrative ktory nič nevytvaraju ale často zarabaju ovela viac ako ten čo niečo realne vytvori a oni všetci sa na tom napoja ako paraziti

žiadna krajina nestoji len na šefoch firiem ani len na administrativnych zamestnancov všetky stoja na ludoch čo realne niečo vyprodukuju a z ich prace si všetci tito poberaju podiel tak tomu je v usa ako aj v europe ....aj v usa maju aj predavačky upratovačky tak isto ako stavebnych robotnikov alebo aj robotnikov na vyrobnej linke

13.09.2019 | IvanPe

Mila manicka, do produktivity ale treba zapocitat aj nepriame naklady a naklady na cashflow. A potom uz robotnik pri pase taha za kratsi koniec. Bez automatickej linky a cashu na uctoch firmy by jeho produktivita bola na urovni PLGr. Danka. Na Slovensku je vdaka vysokemu rastu nakladov na pracu najvyssi rast automatizacie v EU.

13.09.2019 | salamoon

aky vysoky rast miezd.. si normalny ? chod na profesiu a pozri si ten vysoky rast miezd.. tu je priem. produktivita na urovni 3/4 zapadu a mzdy tretinove..

13.09.2019 | @@@

ako portugalci možno kedže okolo 40% portugalcov žije v aglomeraiach 2 najväčšich miest a priemerna mzda v portugalsku je 1300 eur čim mzdy su rovnomernejšie rozložene ako na slovensku ked v ba kraji bola priemerna mzda v 2 štvrtroka 2019 vo vyške 1386 eur na mesiac ale pochybujem že španielsko je lacnejšie kedže tam len minimalka je 1050 eur na mesiac a priemerna mzda okolo 2tisic eur

13.09.2019 | @@@

inak vysoky narast miezd čiže aj ceny prace zaznamenali posledne mesiace všetky krajiny ktore do EU vstupili po roku 2004 dnes to zverejnil aj eurostat https://ec.europa.e... ....takže je by som nepropagoval to šetrime na zamestnancoch bude nam lepšie lebo lepšie nam nebude ked budu zamestnanci chudobny a firmy budu mať obrovske zisky takato propagacia je len v prospech zamestnavatelov a nie v prospech všetkych kedže vyššie mzdy pre zamestnanca sa podniaktelom a zamestnaavtelom vracaju spatne (nie všetkym v rovnakom pomere ale v priemer ano všetkym ) ....tu skôr vidim len ustupovať určitej podnikatelskej a zamestnavatelskej oblasti aby slovak bol stale lacna pracovna sila .,...pričom vyššie mzdy umožnuju to iste ako na zapade EU presun viac ludi do služieb a menej ludi v priemysle ....na slovensku v službach ooproti zapadu EU pracuje stale ovela menej ludi ....služby su ale často vysledko domacej spotreby ktora ked je slaba ostava krajine len priemysel kde sa vela veci da vyviesť za hranice tym sa ale stava štat priliš zavysli na zahrnaičnom dopyte a aj tym ekonomika labilna na vyvoj v zahraniči načo sa nakoniec može dosť silno doplacať najmä počas krizy ked cela ekonomika bude stať len na spotrebe mimo našho uzemia ....

pre krajiny ktore do EU vstupili v roku 2004 a neskôr je silny rast miest možnosť sa viac zbaviť prilišnej zavislosti od spotreby na zapade EU takže je potrebne rast miest v tychto krajinach podporovať a nie obemdzovať čo umožni aj rychlešjie dobiehanie zapadu EU vychodom EU

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.