Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nesmejte sa Andrejovi Dankovi, má totiž pravdu

20.09.2019 | Eva Mihočková

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

20.09.2019 | olivertwist

iste, POKIAĽ sa úver použije transparentným spôsobom na zmysluplné investičné projekty - je to to najlepšie, čo sa pre krajinu urobiť dá...

20.09.2019 | al0

a z historie Slovenskej Republiky vieme, ze stat mina peniaze vzdy najefektivnejsie ako sa da a ziadne peniaze nikdy nekoncia v rukach spozorov politickych stran od ktorych rozne hlasy podobne Ficovmu vybavuju miliony vlastnou hlavou

20.09.2019 | olivertwist

iste, ale rovnako to bolo za mečiara, dzurindu, radičovej.... a bude aj za progresívnej opozície !

20.09.2019 | Roman Kanala

Je dialnica do Ziliny s predrazenymi megatunelmi zmysluplny projekt? Je dialnica na Skalité do polskych luk a poli zmysluplna? Je rekonstrukcia zeleznice do Ziliny na smiesnych 160 km/h zmysluplna investicia?

Kym sa infrastruktura rovna Zilina, bolo by lepsie, ak by sa zastavili eurofondy, lebo len Ziline zvysuju apetit.

20.09.2019 | olivertwist

žilina bola významným dopravným uzlom už za Márie Terézie...., veď možno preto tam je VŠDopravná...,
to je objektívna realita - ale iste, efektivita tebou uvádzaných projektov nie je dostatočne preukázaná

20.09.2019 | chr

Obdivujem Olivera ako dokáže spojiť tunelovanie tunela v Strečne s Mariou Tereziou a Žilinskou Univerzitou a vydávať to za objektívnu realitu. Žilina sa za posledných 12 rokov stala symbolom úpadku zlodejska , symbolom kradnutia a korupcie v neskutočnej miere a celkového stavu spoločnosti na zlodejsku. A nemyslím , že sa to zmení s novou vládou aj keby bola z opozície . Skorumpovaný hranolpartajníci sú totiž umiesnený v celej horizontálnej aj vertikálnej štruktúre riadenia spoločnosti . A myslím , že ani opozícia by po prípadnom zostavení vlády po voľbách , nenašla odvahu kompletne " odvšivaviť " štátnu správu.
Počkáme a uvidíme .

20.09.2019 | olivertwist

a prečo si myslíš, že "progresívna" opozícia nebude pokračovať v tunelovaní...?
ale pokiaľ máš konkrténe informácie o "úpadku zlodejstva" - treba sa obrátiť na OČ v TK...

22.09.2019 | Michal Rybárik

Obracat sa s takymi vecami na OCTK v krajine, kde sa kesu sypalo a skutok sa nestal, je vacsinou zbytocne, niekedy priam kontraproduktivne.

20.09.2019 | Don Quijote

Svoju starú známu pesničku o Žiline tu začal spievať zase Kanala, ktorý sa stále nezmieril s faktom, že Gemer je najväčšia riť Slovenska a niekto by tade nikdy dialnicu netrasoval. Žilina bola významným dopravným uzlom už v stredoveku, takže Mária Terézia je pokiaľ ide o Kanalovu pripomienku na mieste. O Spojení BA - KE severnou trasou sa rozhodovalo už za 1. ČSR a nevymyslela si to SNS ani nikto podobný. Samozrejme sa pri výstavbe tejto dialnice kradne, ale zo to samotný projekt nemôže. Nikto si neuvedomuje fakt, že pri dialnici západ - východ nejde iba o to spojiť Košice a Bratislavu, ale ide o to, aby malo čo najviac ľudí prístup k efektívnej a rýchlej doprave. Na severnej trase máme mestá, ako Trnava, Trenčín, Považská Bystrica, Žilina, Ružomberok, LM, Poprad, SnV, Levoča Prešov a Košice a iné a nezabúdajme aj na to, koľko ľudí zo západu Slovenska, alebo z Čiech chodí po tejto dialnici do Tatier. Aké významné mestá ležia na toľko omielanej južnej trase? Nitra, Zvolen a BB boli vyriešené R1 a čo ďalej Rimavská Sobota, Rožňava alebo nebodaj Hnúšťa, nech sa na mňa nikto nehnevá, ale keď si porovnáme koľko ľudí by využívalo južnú trasu a koľko severnú, tak jednoznačne viacej ľudí využije súčasné trasovanie dialnice z BA do KE.

20.09.2019 | Roman Kanala

Za Márie Terézie bola Žilina líškam dobrú noc. Železnica sa stavala až o sto rokov neskôr. Práce začali v 1867. Spojazdňovaná bola medzi 1869 a 1872. Žilina v tom čase bola malou bezvýznamnou dedinkou, ktorá patrila do Trenčianskej župy. Žiadna významná križovatka. Severná dráha cisára Ferdinanda Viedeň Bohumín bola postavená o 30 rokov skôr. Čadca - Zwardoň bola otvorená v 1884, do Trenčína a Bratislavy v 1883.

Ešte v roku 1950 tam žilo len 18 tísic, v 1965 už dvojnásobok 37 tisíc, v 1980 zas dvojnásobok 70 tisíc, najviac okolo roku 2000 to bolo 85 tisíc a odvtedy počet obyvateľov klesá. Hlavným mestom fašizmu sa stala ku konci I. republiky vďaka Tisovi a Machovi, neskôr kvôli Slotovi. Zo Žiliny sa zgrupujú tie najhoršie závadové osoby.

Detašovaná železničná fakulta ČVUT sa časom stala honeľníckou umyverzitou, kde je na Prírodoveckej fakulte katedra multimédií a kultúrneho dedičstva. Stavajú sa tam obrovské kríže, estakády nad vodou v Hričove a letisko pre Slotove lietadlá, lebo linky tam žiadne nepristávajú. A podobné zbytočnosti.

O významných mestách - Rožňava bola diecézou od stredoveku, Žilina až keď jej priklepli vúc.
http://www.blizsien...

Hnúšťu na hlavný ťah Bratislava - Košice môže umiestniť len idiot.

20.09.2019 | vano8

Co sa tyka dialnice D1 serverna varianta bola planovana Batom za 1.CSR az do Uzghorodu. Preco to tak je? Jednoducho pre priemysel. Vacsina priemyslu bola,je a bude situovana od BA- TT-TN-ZA-LM atd..Dalej preco severna trasa, jednoducho preto, lebo za 1CSR bola hlavna a dolezita uloha vtedajsej vlady prepojit Ostravsko-Tesinsky region s KE. To boli velmi dolezite faktory pri rozhodovani o trase dialnice.

Je to proste aj historicky dane, nemam nic proti juhu SK a budem velmi rad, ked tam konecne bude zmysluplna rychlostna cesta a ludia nebudu musiet ist cez kazdu rit, ale vacsina velkych miest na SK sa rozvinulo vdaka priemyslu a preto ta trasa cez sever je jednoducho fakt. Keby to bolo inak a na juhu pocas Uhorska by sa rozvijal priemysel, tak by malo jednoznacne zmysel tahat dialnicu juhom.

20.09.2019 | Roman Kanala

Baťova pra-diaľnica bola plánovaná na prepojenie republiky, lebo vtedy cestovanie po poľných cestách trvalo týždeň. Baťa mal spústu dobrých myšlienok i pre business, i pre rozvoj svojej vlasti. Napríklad plavebná dráha po rieke Morave. Žilina na trase diaľnice neležala preto, že by bola nejak významná, ale pretože sa tam priplietla. Trasa bola nakreslená pravítkom cez hory-doliny a pri realizácii by sa cesta celkom určite vinula dolinami.

Okrem toho vtedy boli dane nízke a vláda nemala peniaze na tak veľkorysý projekt.

Viac detailov je tu:
http://www.blizsien...

20.09.2019 | IvanPe

Iba tie uvery maju zmysel, ktore maju navratnost za isty definovany cas nie dlhsi ako splatenie uveru. Navratnost , v pripade statu, nemusi byt pocitana v peniazoch, ale v celkovom prospechu vsetkych zucastnenych, napr usetreny cas na prepravu alebo zachrana zivota ...
Dialnica do Ziliny ma navratnost, kvoli Kii a Korejskym investiciam. Po Zilinu, mozno Martin, dalej chybaju ludia, je ich malo.
Zeleznice nemaju navratnost, lebo idu popri dialnici a su zadarmo.
Atd atd.
Investicie do obrany maju zmysel iba ak su zosuladene s obranou Europy. Investicie do skolstva maju zmysel iba ak budu skoly produkovat samostatnych pridanu hodnotu produkujucich danovych poplatnikov. Investicie do zdravotnictva maju zmysel iba vtedy ked udrzia ci najdlsie danovych poplatnikov v produkcii pridanej hodnoty. Atd.
Ale plagiator Danko na nic take nemysli, v hlave ma iba jednu vec: moc, za kazdu cenu, len nie zo svojho.

20.09.2019 | larryfox2017

Používatelia označili príspevok za nevhodný | odkryť

20.09.2019 | Roman Kanala

Fuj. Komerčná reklama. A pekne blbá.

20.09.2019 | FeroImrecze

Problém u nás nie je nedostatok peňazí, ale neschopnosť ich efektívne minút. Napríklad ministerstvo dopravy prakticky ani v jednom roku nevie vyčerpať pridelený rozpočet. Ostatné tiež nie sú na tom oveľa lepšie akurát skôr nájdu nejaký tunel kde tie peniaze potom narýchlo rozflakaju len aby sa minuli a provízie prišli k "našim ľuďom "

23.09.2019 | ivko07

Z čoho sme vlastne v minulom režime vybudovali školy, cesty, byty, nemocnice, a tak ďalej, keď neboli EUROFONDY a lacné úvery???
...niečo mi tu nesedí...

26.09.2019 | mba

Tolko nekradli ako dnes. To je uplne jednoduche. A eurofondy onedlho nebudu. A co potom? Nebude kvoli zlodejom ami na prevadzku a obnovu existujuceho? Kedy Slovakom docvakne, ze dnesnym systemom je sprava statu neudrzatelna?!

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.