Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prešiel už mesiac a som úplne mimo. Keď majú firmy nových ľudí na háku

Spoločnosti väčšinou predpokladajú, že hotového člena tímu získajú približne v čase po skončení skúšobnej lehoty.

18.09.2019, 09:31 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Všetko závisí od toho, ako firma zvláda úvodné školenia, tréningy, adaptačné programy, nakoľko má premyslený proces uvedenia nového zamestnanca do firmy, skrátka, aký dobrý má takzvaný onboarding (adaptačný proces). V zahraničí môže zapracovanie trvať aj rok, na Slovensku býva tento čas omnoho kratší.

Cieľom úvodných krokov zamestnávateľa je zabezpečiť, aby nový pracovník dostal všetko potrebné na výkon svojej práce vrátane prístupu do firmy a interných systémov, aby spoznal svoje pracovisko a zoznámil sa s kolegami.

Brožúrka alebo človek

„Súčasťou onboardingu je aj to, aby sa nový človek vo firme rýchlo asimiloval, získal dokonalý prehľad o jej procesoch, firemnej kultúre, aby vedel, aký tu platí kódex obliekania, pravidlá komunikácie, poznal jednotlivé zásady a nariadenia,“ vymenúva Eva Sulovcová z portálu Kariera.sk najdôležitejšie veci, ktoré by mal zamestnávateľ novému pracovníkovi ozrejmiť.

Neprehliadnite

Keďže množstvo informácií prichádza nárazovo, firmy ich väčšinou novým ľuďom odovzdávajú prostredníctvom brožúrky, kde je všetko podrobne spísané a vysvetlené. Ak žiadna firemná brožúrka neexistuje, často tým poveria konkrétnu osobu, väčšinou priameho nadriadeného nového zamestnanca.

To stále nie je

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Použi rozum

Tagy Použi rozum

Diskusia (0 reakcií)