Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Drahá Bratislava skončí bez učiteľov a policajtov. Štátny plat láka ľudí do regiónov

30.09.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (62 reakcií) Pravidlá diskusie

25.09.2019 | mam_rad_jablka

Presne, nemôžeme Vám bohužiaľ pridať v Bratislave, lebo by nám aj to zvyšné múdro odišlo z ostatného Slovenska. Vyriešili by problém v Bratislave a priťažilo by nám, už i tak ťažko skúšaným krajom. Jedno z možných riešení, je posunúť tie ministerstvá a úrady východnejšie. Odľahčí sa Bratislava a pomôže platmi východne. V Rakúsku neexistujú také brutálne regionálne rozdiely. Šupnime niečo do Ružomberka, niečo do Zvolena.

Bratislava trpí, lebo je v nej všetko koncentrované. Ak cítite, že to finančne nedokážete utiahnuť, vždy sú tu mestá, kde sa dá žiť výhodnejšie... ale bez bratislavských služieb a komfortu. Niečo za niečo. Niekoľko miliónov Slovákov takto žije.

Nič v zlom, ale napríklad lekári chýbajú aj inde ako len v Bratislave. Držím palce, aby sa to vyriešilo optimálne pre celé Slovensko. Zvýšiť len príplatky bratislavským pracovníkom by bolo brutálne nepopulárne a v rozpore so stieraním regionálnych rozdielov.

26.09.2019 | martin33

"... ale bez bratislavských služieb a komfortu" To je co ?
V Bratislave zijem viac ako 20 rokov ale nic take nepoznam. Prave naopak, zivot v Bratislave, sa kvoli stale viac pribudajucim ludom. pri konstatnej infrastrukture, stava stale menej komfortnejsim. Jedinou vyhodou Bratislavy je viac lepsie platenych pracovnych pozicii.

26.09.2019 | Tomáš Nejedlý

Dostupnosť do 45 min: vodný areál športov, NTC, NFC, x športovísk... / SND+balet, opera, Galéria Nedbalka, KC Dunaj, x kultúrnych podujatí... / Národný ústav srdcových a cievnych chorôb a pod, nemocnice, pôrodnice, súkr polikliniky, zubné ambulancie na výber / Klientske centrum OÚ, hlavná pošta / letisko, MHD 4 dopravných prostriedkov, Uber+Bolt / podnikateľské inkubátory akcelerátory startupové podhubie / donáška jedla a pod / obchody od výmyslu sveta aj na špecializované potreby / x vysokých a stredných škôl + súkr vzdelávacie zariadenia a možnosti ...

30.09.2019 | martin33

Polovica tych veci je aj v kazdom krajskom meste a ten zvysok k zivotu nepotrebujem.

30.09.2019 | petox

chyba mi k tomu pripisane, ze kolko rokov mal ten panko v BA aj trvaly pobyt prihlaseny. tak ako dalsie desattisice iba tu zije aj s rodinou, bez trvaleho pobytu. v praci mam vela takych kolegov, byty si tu pokupili, rodiny zakladaju a pobyt maju prihlaseny stale vo svojej vieske. co je super, lebo regiony treba podporovat, ale nemozno zaroven si otvarat usta, ze v hlavnej dedine potom nic nie je...
ked sa Vallovi podari vybavit objektivnu zodpovednost pre mestskych policajtov, tak hned za tym by mala nasledovat iniciativa na zmenu zakona, aby sa dane prerozdelovali podla skutocnych cisiel trvalych (policia aj okresne urady ich maju) a nie iba podla vymyslenych odhadov statistickeho urady spred 10ich rokov. (kazdorocne vyjde v BA novinach clanok, ze o kolko milionov tym BA prichadza).

30.09.2019 | martin33

Ja osobne som sa prihlasil na trvaly pobyt hned ako to bolo mozne. Problem bol napriklad s tym, ze novostavba, kde som pred cca. 20 rokmi kupil byt, nebola hned po kolaudacii zapisana v databaze registra obyvatelstva a bolo treba cakat par mesiacov, kym ju tam zaradili.

30.09.2019 | mte

Len dve poznamky k prispevku ohladom trvaleheho pobytu v BA:
1) Bratislava dostava viac ako ine obce na obyvatela vdaka koeficientu ktory existuje prave pre to ze velke mesta pritahuju ludi z okolia (Bratislava ma koeficient 2,35) - https://dennikn.sk/...
2) Ja mam prihlaseny trvaly pobyt v BA a nebyvam tam a to nikomu nevadi.

Tema trvalych pobytov v BA je v podstate taka kaviarenska Kotlebovcina. Len najst nepriatela a ukazovat prstom na inych aj ked chyba je v politikoch. Urcite by postacilo ak by sa pozreli na svoje vydavky - napriklad ak by sef firmy starajucej sa o mestsku zelen nejazdil Mercedesom SLK. Alebo ak by nespravili extra drahu rekonstrukciu jednej ulice na ukor ostatnych ulic. Teda v pripade nasej ulice ktora bola v pohode im peniaze vysli len do polovice ulice.

01.10.2019 | clovek1

@mte Bratislava dostava na obyvatela asi 50% toho, co Budapest, Brno, Varsava, Vilnus a podobne, porovnatelne mesta. Problem to je a poriadny.

30.09.2019 | @@@

a prečo by mali mať prihlaseny pobyt v ba ?.... čo ked nechcu čo je na tom ?....uvedom si že mnohi do ba chodia za pracou nie žeby chceli ale preto že musia prečo by museli aj ba odvadzať dane ?...potom by ich kraj na to doplatil viac lebo ten by o peniaze prišiel a veci sa tam nezlepšovali

to že niekto pracuje v ba ešte neznamena že o ba stoji ...on tam len pracuje dôbrovolne alebo aj nedobrovolne kolko krat za tym nedobrovolnym stoji samotne ba len preto že všetci nadrbali všetko do ba a povedali ved ludia sa už prestahuju .....je to zas len o odrbavani ludi ked vela ludi je len nutena v ba pracovať tak ich ešte nenut aj k tomu aby tam platili dane aby nakoniec region odkial pochadzaju na to doplacal a nakoniec doplacali na to oni sami

30.09.2019 | gejza77

prečo mať prihlásený trvalý pobyt v Bratislave ?

.... nuž, pokiaľ niekde žijem a využívam tamojšie služby, tak na ne budem prispievať - a pokiaľ dlhodobo využívam služby poskytované Mestom, tak na ne prispejem formou podielovej dane - inak by som mohol byť domácimi (oprávnene) považovaný za človeka, ktorý Mesto sprosto okráda

30.09.2019 | @@@

ale čo ked on žije aj tam kde ma trvaly pobyt ...o to by danu obec obral prečo by mal skrašlovať mesto kde len pracuje len aby jeho obec kde žije prišla o peniaze ? ....ty aj tak nevieš či tam bude žiť navždy a ked nebude navždy len tam bude pracovať par rokov a potomm sa vrati domov kde sa možno aj niekolkokrat ročne vracia tak isto pre neho je lepšie ked tam odkial prišiel sa bude jeho okolie zlepšovať ako by sa mala zlepšovať ba o ktoru nakoniec ani nestoji

30.09.2019 | Vrijdag

Nezije tam, 20 rokov zije v Bratislave...

30.09.2019 | BrunoBruno

Ale ty nie si jediný podľa ktorého sa to určuje. A ak nevidíš rozdiel medzi možnosťami v BA a v hociktorom krajskom meste (ďalej nemá zmysel ani spomínať), tak je ťažko diskutovať.

30.09.2019 | martin33

Tipnem si, ze vacsina ludi, ktora zije v Bratislave a nenarodila sa tu, je tu hlavne kvoli pracovnym prilezitostiam (a ich nedostatku vo svojom rodisku) a nie kvoli tomu aby mohla ist na balet, do opery alebo si pozriet zapas v NTC (ja osobne, som ani v jednom z tychto zariadeni, za desiatky rokov co v BA zijem, nebol).

30.09.2019 | shaggy

"Zvýšiť len príplatky bratislavským pracovníkom by bolo brutálne nepopulárne a v rozpore so stieraním regionálnych rozdielov. "
Tak by v rámci stierania regionálnych rozdielov mali zákonom zvýšiť ceny služieb a tovarov mimo BA. Čo ty na to?

30.09.2019 | @@@

no ano ...a ty si mysliš že za chlieb elektrinu vodou plyn a ine potraviny alebo tovar platia ti ludia ovela menej ako v ba :D :D :D to su kecy ako z članku .....to že članok poukazuje že v regione ludia minaju menej ešte neznamena že za spomenute veci platia menej ....može to byť o tom že len menej nakupuju na rozdiel od blavakov ktory radi plytvaju a potom sa stažuju že maju nizke mzdy

30.09.2019 | shaggy

Tak nechápem, prečo tí ľudia odchádzajú z Bratislavy, keď aj vo svojej domoviny budú mať rovnaké náklady. Vysvetlíš mi to, alebo pomlčíš, ako pri minulej otázke, prečo zamestnávatelia platia viac, ako minimálnu mzdu, keď ťa chcú iba vykorisťovať?

01.10.2019 | @@@

vtedy som ti to vysvetlil tak chod naspať a prečitaj si to :P ..... a prečo odchadzaju ....už som to aj tu niekde spominal lebo ich urady prace k tomu tlačia a nie len oni aj samotne firmy a agenturi ktroe takto z uradmi prace spolupracuju na vykoristovani ludi ....o tom som už v minulosti tiež pisal ked som pisal o tom že urady prace sa maju zrušiť lebo poškodzuju nezamestnanych a ešte viac poškodzuju zamestnanych

30.09.2019 | Brano L.

A to je zaujímavé, ako je podhodnotená štátna správa v okresoch, kde je maďarská menšina. To je náhoda, či zámer?

30.09.2019 | Jokerito

Zvysenie o 10 percent? Predvcerom mi manzelka-ucitelka- ukazala jej novu triedu a priplatky...bude mat vyssi plat o zavratnych 22 eur, trieda sa jej zvysila, ale znizil sa tarifny priplatok...sláva nasmu aparatu....dufam len, ze to bola uprava na tento rok a tych 10% aj realne uvidime od januara....musim to doma pozriet na datum aby som im nekrivdil..
.

30.09.2019 | ataman

Hanba statu, kde sa kasle na skolstvo a zdravotnictvo. Asi musi prist kolaps, aby sa konecne nieco systemovo vyriesilo.

30.09.2019 | muchomuurka

Aký vznešený nadpis, akoby tam našli zem zasľúbenú a pritom utekajú za nižšími nákladmi, lebo v danom meste už nemôžu žiť ako ľudia, len ako bedač. Obľuba novinárov v eufemizmoch je živnou pôdou grotesky :D

30.09.2019 | Roman Kanala

Na toto sú dve riešenia.

Prvé je socialistické, fašoboľševické, žilinistické. V Žiline sú intenzity, preto tam treba stavať viac predražených ciest a predražiť ich ešte viac. Alebo klepnúť Žiline po prstoch a starať sa o vyrovnávanie regionálnych rozdielov a nie o ich prehlbovanie.

Jedným z opatrení by mohlo byť rozptýlenie centrálnych orgánov po celej republike. Ústavný súd je vof Košicoch. Premiestňovať ministerstvá by bolo nepraktické kvôli zasadnutiam vlády, ale sú pracoviská, kde by to možné bolo. Niektoré výskumáky, pracoviská akadémie vied, najnebezpečnejší úrad, najkontrolnejší úrad, najvyšší súd by mohli tiež.

Ale hlavne decentralizácia daní, aby si v regiónoch mohli sami doma rozhodovať o svojich prioritách, a geograficky rovnomerné rozdelenie investícií. Žiline investičný strop, lebo pandrava aj tak nikdy nebude dosť nažratá.

30.09.2019 | martin33

Centralne organy - teda parlament, vlada, ministerstva a prezident by mali byt umiestnene v strede Slovenska. Kludne aj v ZA ale BB, ZV alebo BR ci DT by bolo lepsie umiestnenie. V BA a KE by ostali vysoke skoly, vedecke pracoviska a centraly bank a dalsich sukromnych institucii. Tak ako vo Svajciarsku, kde su centralne organy v Berne ale biznis a vzdelavacie/vedecke institucie su v Zurichu a Geneve.

30.09.2019 | Jokerito

Myslite ze by bolo dobre aby VS boli iba v 2 najvacsich mestach? Podla mna mat aj v krajskych mestach VS je vhodnejsie. Bolo by to dost obmedzujuce napr. pre stredne Svk...Problem kvalitnych ucitelov- profesorov, ich platov, pomocok a akteditacii sa mi vidí dolezitejsi,ospravedlnujem sa ak som zle pochopil vas prispevok.

30.09.2019 | martin33

Tam kde VS existuju teraz, by samozrejme ostali. Ide hlavne o to aby CENTRALNE organy boli blizko CENTRU Slovenska (a aby sa so stahovanim centralnych organov nestahoval aj zvysok institucii ako napriklad VS).

30.09.2019 | Jokerito

Tak potom ok.

30.09.2019 | @@@

praveže vysoke školu su tie oblasti štatu ktore by sa mohli najlepšie prestahovať do regionov

30.09.2019 | martin33

Tie uz v regionoch su. Prakticky v kazdom krajskom meste je nejaka VS.

30.09.2019 | @@@

no ano ale stale 40% všetkych vysokoškolakov dochadza do ba na vysoku školu .... to iste plati pre štatnych zamestnancov až 30% všetkych štatnych zamestnancov je v ba a ked sa zameriame len na štatnych uradnikov tak tych je až 40% v ba ....toto len ukazuje že štat koncentruje ludi v ba a vysoke mzdy pre nich ospravedlnuje prave tym že tam su neviem čo vyššie preto im maju dať viac čo je nezmysel .....pokojne mnohe veci štat može z ba presunuť inam

30.09.2019 | martin33

To je otazka skor kvality konkretnej VS a jej pedagogov. Miesto stahovania treba zvysit kvalitu VS v regionoch.
Po presune centralnych uradov mimo BA by jednoznacne aj poklesol pocet statnych uradnikov v BA.

30.09.2019 | FeroImrecze

Tu pomôže len decentralizacia. Nemozu všetky školy, úrady, divadlá a riaditeľstva sídliť len v BA. Má to potom retazovy efekt. Každý kto chce v živote niečo viac dosiahnuť odchádza do BA lebo tam ma viac možností získať riaditelsky či top manažérsky flek. Prílev týchto ľudí potom zdražuje nehnuteľnosti v meste. Na druhej strane investori nechcú ísť do juhovychodnych a severovychodnych regiónov lebo tam chýbajú kvalitní vzdelani ľudia so skúsenosťami. Riešením je nútený presum niektorých centrál do regiónov aj so zamestnancami. To ale vyžaduje širokú politickú podporu.

30.09.2019 | sammy_dlx

Ved to tak funguje na celom svete. V CR sa vacsina ludi co chcu nieco dosiahnut stahuju do Prahy (spolu s okolitymi obcami tam byva 20% obyvatelstva CR). V Madarsku zas do Budapesti (25% obyvatelstva), v Rakusku do Viedne (22%).
Slovensko potrebuje silnu Bratislavu, uz si to uvedomte.
Prave naopak, riesenim je stahovanie ludi z 'hladovych dolin' do miest kde je nizka nezamestnanost. Co je to za priblbly napad presuvat urady do ekonomicky slabych regionov? Paradoxne sa tym ekonomika oslabi, kedze sa vzdiali administrativne centrum od ekonomickeho.

30.09.2019 | martin33

Take Svajciarsko, kde administrativne centrum (Bern) je v strede krajiny a dve najvacsie ekonomicke centra (Zurich a Zeneva) zase na okraji, teda naozaj "trpi" oslabenou ekonomikou. Na druhej strane, silne centralizovane Francuzsko, kde preferencia Pariza na ukor regionov skoncila rozbijanim ulic zltymi vestami, by mal byt nas vzor :-)

30.09.2019 | Roman Kanala

Ale nie. Administratívne centrum nie je Bern. Bern je hlavné mesto kantónu Bern a zároven je to federálne mesto, kde sídli federálny parlament a federálna vláda.

Svajciarsko má 26 kantónov, tak má 26 hlavných miest. A jedno federálne mesto. Federálny statistický úrad je v Neuchâteli. Federálny tribunál v Lausanne. Federálny trestný tribunál v Bellinzone. Federálny administratívny tribunál je v St. Galle. Federálny tribunál sociálneho poistenia je v Luzerne. Federálny úrad pre miery a normy je v Dübendorfe. Jadrovy výskumný ústav Paul Scherrer Institut je na brehoch rieky Aare v dedinách Würenlingen a Villigen. Federálne polytechniky sû v Zurichu a v Lausanne, ale univerzity sú v mestách ako Basel (1460), Zurich (1833), Zeneva (1556), St. Gallen (1898), vo Freiburgu (1580), Neuchâteli (1838), Lausanne (1537), Berne (1834), Lugano (1996). Viaceré kantôny v tom case este neboli clenmi Konfederácie, ale samostatnými státmi, ako Zeneva, Basel, Neuchatel.

Svajciarsko nebolo umelo organizované zhora, ale vyvíjalo sa po stárocia a ctí si hodnoty a tradície. Svajciarsko je anti-Zilina, lebo nikto nie je utlácaný a okrádaný, naopak mensiny majú ochranu a vsetci to povazujú za normálnu vec. Mensiny lingvistické, konfesionálne, kultúrne, politické, geografické, sociálne. Kazdý svajciarsky obcan.

30.09.2019 | martin33

Administrativnym centrom som myslel sidlo federalneho parlamentu a vlady.
Na zavedenie svajciarskeho decentralizovane konfederativneho systemu nemame historicku tradiciu, musime vychadzat z unitarneho statneho zriadenia Slovenska.

30.09.2019 | Roman Kanala

Aj na Zlodejsku by mohol Statistický úrad sídlit v Neuchâteli. Ale delokalizácia a disperzia úradov este nie je decentralizácia.

Decentralizácia je postúpenie kompetencií a danového výberu z centra na regionálne a lokálne institúcie. Aby peniaze ostali hlavne v regiónoch a nie v Bratislave, lebo z velkej kopy sa lepsie kradne.

Rozhodovanie o cestách I. triedy by malo byt v regiónoch a nie na centrálnej SSC. Na dialnice by sa mali peniaze prísne delit na 8, aby vsetko neostalo v Bratislave a v Ziline.

30.09.2019 | Brano L.

Len Slováci nie sú schopní žiaľ rozmýšľať takto a podporiť decentralizáciu.

30.09.2019 | stryko drzgros

svajciarsko je rozlohov mensie ako slovensko, ma 41 tis. km2 ... 26 kantonov, to je cca 1580 km2 na 1 kanton ... co je cca rozloha 2 okresov SR ...
takze z tohto pohladu je smiesne poukazovat ako su statne urady porozhadzovane po kantonoch, ked z jedneho kantonu do druheho si do hodiny autom ...

30.09.2019 | @@@

ak chceš cele slovensko nastahovať do ba potom im musiš umožniť aby mali aj kde byvať ....

dnes to vôbec nie je o tom že ba by mala byť stedom vesmiru ale o tom že niekto na tych pristahovalcov z regionov ryžuje obrovske zisky a su to ludi čo su okolo nehnutlenosti a nie len stavebne firmy ale aj realitky finančne skupiny banky fiannčne inštitucie všetci sa na ukor tych ludi sk.vene nabaluju a o tomto je to cele o nabalovani sa na ukor tych ludi lebo nič jednoduhešie ako cez nehnutlenosti to ani nejde

a namiesto toho aby štat staval vlastne byty ktore by lacno prenajimal bude štat radšej tlačiť peniaze do zbytočnosti len preto aby vyvolene skupiny sa zas nabalili

30.09.2019 | gejza77

chudáci Holanďania .... hlavné mesto Amsterdam, administratívne centrum v Haagu .... určite už sú pred krachom

30.09.2019 | @@@

autor chybene alebo zamerne poukazuje v članku na vydaky ludi v regionov ....ide o zlu interpretaciu ....toto neznamena že v ba ludia za tovar alebo služby platia viac nič z toho to nemusi znamenať len to ukazuje že ludia v ba viac minaju ......a v tom je k.rvesky rozdiel čo zrejme autorovi len dobre poslužilo ako propaganda svojho ..... lebo ludia možu maňať aj na zbytočnosti alebo kupovať neporovnatelne veci napriklad niekto minie na potraviny viac penazi lebo kupuje drahšie potraviny čo sa odzrkadli vo vyššich jeho vydavkov ale to neznamena že potraviny v jeho regione su drahšie možu byť uplne rovnake len on si vybera drahšie to iste plati pri mnohych veciach ten graf neukazuje cenovu hladinu v regionoch len ukazuje ako alebo kolko ludia minaju čo nema z cenami nič spoločne

alebo autor članku chce ludom nahovoriť že ten isty chlieb jablko muka cukor mäso v ba v lidli stoji ovela viac ako to iste niekde v lidli v michalovciach ??? ....a to nehovorim o elektrine vode plyne cestovnom a podobne kde ludia platia všetci rovnako alebo približne rovnako bez ohladu nato či žiju v meste na dedine alebo v ba

30.09.2019 | ja123321

Sa este obavam, ze potraviny su v BA lacnejsie ako na dedine.

01.10.2019 | notoricky_abstinent2

presne tak, ledia v BA k.revsky minaju za byty. Keby neboli taki rozmarni, tak by im kludne stacili byty za 20 000e a nie za 150 000e.
Len kde sa stala chyba...

30.09.2019 | Runforfun

Decentralizácia. Premiestniť ministerstvá do miset. P Kanala píše že to nie j dobré koli zasadaniam vlády, ale p Kananala ja som mal dnes 3 vidoekonferecnie s Nemeckom, Rumunskom a ešte raz s Nemeckom. A to zasadanie vlády páni ministri precestujú. Čiže môj návrh je:

Všetky mzdy celej verejnej správy účtovať v centrálnom zúčtovacom centre v Sobranciach.
Znížiť počet škôl VS, potom zrazu budú učitelia.
Celé účtovníctvo štátu robiť v BArdejove
Premiestniť Ministerstvo zdravotníctva do Martina., aspoň sa zbavíme tých úradníkov MZ čo chodia do práce na škodovke a doma majú Q8 a v CHorvatsku jachty.
Premiestniť ministerstvo polhosp do Nitry
Ministerstvo skolstva do Banskej
Ministerstvo čo má na starosti reg rozvoj do Prešova.
MH do Košíc.
Všetkých prepojiť sieťami,. nepotrebjú sa ani pohnúť z miesta existujú skyp, team viewer atd atd
ZSR urobia centrálne centrum udržby v MEdzilaborciach, nebudú to nakupovať od podvodníkov
Ministerstvo živ prostredia bude vo Vysokých Tarách alebo Brezne.
SSC si vytvorí v Prakovciach centrálne dielne, a bude vyrábať značky, zvodidlá, konštrukcie mostov a všetko potrebné pre cesty z ocele vo vlastnej réžii.


V Nemecku ked si pýtame DPH príde vyjadrenie zo Sárska, z Aglicka príde z akej dediny..premiestnili rutiny do chudobnejších regionov.

30.09.2019 | martin33

Aj na Slovensku pride vyjadrenie k DPH nie z BA ale z BB.

01.10.2019 | Runforfun

OK ale BB nie je diera SLovenska...sú horšie regióny. Ale ok...ked to funguje v BB tak vidíme že model funguje a podme dalej

30.09.2019 | olaf2

najviac sa mi pacil ten graf ze splatka 1000 eur/mesiac. To si ziaden ucitel taku palku nedovoli. manzelka ked este robila ucitelku, tak jej neschvalili ani obycajny stavebny uver v CSOB SP - 150 000 SKK (z toho uz polovicu 75 000 SKK mala nasetrene). Odmietli jej pozicat z dovodu nizkej likvidity. Robila ucitelku po skonceni VS len cca 1,5 roka

30.09.2019 | ja123321

Urcite nemoze mat ucitel rovnaky plat v Bratislave ako v Hornej Dolnej, ale

preco musi byt rovno kupovat ?

Cena najmov v Bratislave je iba marginalne vyssia ako napr v Trnave, Nitre, a pod.

30.09.2019 | Balt

No neviem, prenájom bytu v Bratislave v neexkluzívnej lokalite stojí minimálne o polovicu viac ako prenájom v takom Prešove alebo Humennom.

30.09.2019 | Roman Kanala

Ked idem do Blavy, v hoteli spím v Rakúsku. Za 30 eur namiesto za 50, 80, ci 100 v Bratislave. Nech sa dajú vypchat. Uz nevedia, co by pýtali.

30.09.2019 | ja123321

Aj ja som si to myslel az kym som necital clanok, ale staci pozriet na portaloch, skusim "referecny priklad", sirsie centrum, 2izb byt, ca 55m2, ani nie najlacnejsi, ani luxusny, Bratislava vs Presov:
Bratislava: 520eur s energiami (vid dole)
Presov: 490eur s energiami

Cize 6% rozdiel !!!

Inak povedane, v Bratislave sa oplati prenajat, nie kupit.

https://www.topreal...

https://www.topreal...

30.09.2019 | @@@

tie rozdiely su minimalne prave preto že v regionoch priliš bytov na prenajom nenajdeš tym padom aj ich cena je o čosi vyššie ....

ked som to pozeral na jednom portali kolko bytov na slovensku sa prenajima a potomm zistil kolko z toho v ba tak vyšlo že až 75% bytov na prenajom je prave v ba .....prva vec je že na slovensku je malo bytov na prenajom a ak aj nejake su tak su najmä v ba čo zvyšuje ceny prenajmov v regionoch

takže nakoniec v tych regionoch sa ludom viac oplati byt kupiť ako si prenajať .....lebo napriklad v takej nitre alebo trnave su ceny prenajmov oproti ba približne rovnake ale ked pozrieme na predaj tak to človeka vyjde v nitre aj trnave o dosť lacnejšie ako v ba

30.09.2019 | @@@

v ba stoji prenajom 1izboveho bytu alebo garzonky od 400 eur vyššie ....kolko stoji v prešove alebo humennom ?...typujem že od 300 eur vyššie takže ten rozdiel zas taki velky nie je ....

30.09.2019 | FeroImrecze

Delokalizacia niektorých úradov a firiem by bol dobrý krok pre Bratislavu aj Slovensko. Jednak by sa v BA znížil nápor na zahustovanie mesta a využili by sa prázdne nehnuteľnosti v regiónoch. Tiež by rekonštrukcie a nová výstavba dali prácu miestnym. Nehovorím že v každej dedine má byť úrad, ale aspoň krajské mesta by mali mať toho viac. Predsa len je iné dochádzať do práce z Michaloviec do Košíc ako na týždňovky do BA.

01.10.2019 | clovek1

To som zvedavy, kolko uradnikov by sa bolo ochotnych aj s rodinou prestahovat z BA povedzme do BB. A kde by v BB zobrali dostatok uradnikov. Takych jednoduchsich dokazu nahradit za chvilu pocitace (tety preberajuce tlaciva od ludi) a na tych spickovych mozu zabudnut.

01.10.2019 | mam_rad_jablka

Tak isto by šli ako dnes idú špičkoví robotníci do automobiliek, ak by sa chceli mať lepšie, resp. ak by boli prinútení hospodárskymi okolnosťami ako ľudia z hladových dolín. Veľa pracovníkov pochádza mimo z BA, radi by sa vrátili do krajov, kde majú možno zdedený dom po rodičoch. Alebo by chodili na týždňovky.

Zase tých špičkových úradníkov nie je až tak veľa, lebo by to potom na Slovensku inak vyzeralo.

01.10.2019 | @@@

že špičkovy uradnik ...no ano to si tak hovoria aby zakryli to že su na urovni priemerneho stredoškolaka ....dobre vedia že ich priemerny stredoškolak dokaže vymeniť ale musia verejnosti prezentovať aki su oni dôležity a bez nich by slovensko ani nefungovalo :D :D :D

02.10.2019 | martin33

V BB sa priamo nachadza "liahen" uradnikov - ekonomicka, pravnicka a pripadne aj pedagogicka fakulta UMB. Nie je to "top" VS na Slovensku, ale pre bezneho uradnika taketo vzdelanie bohato staci. Mam taky dojem, ze tuto skolu absolvoval dokonca aj sucasny premier.
Okrem toho, dochadzanie do BB je napriklad z vychodu ovela jednoduchsie ako dochadzanie do BA.
Hlavnym problemom by asi bola bytova situacia v BB, ale presun hlavneho mesta je uloha na dlhsie obdobie, to by sa dalo vyriesit.

02.10.2019 | michal.mati

Kolko spickovych odbornikov je ochotnych v Bratislave pracovat za tabulkovy plat statneho zamestnanca?

03.10.2019 | Runforfun

1. KOlko spiskových úradníkov je blavákov??? Možno by boli radi keby sa mohli vrátiť domov do regionu.
2. Radi ss mnohých špičkových z okolia Blavy takýmt krokom zbavíme. Ako na MZ..do roboty na felicii aby sa nepovedalo... doma všetci ťažké medáky...takýchto nepotrebuieme

03.10.2019 | Natt

Suhlasim , ako "BAcan" ... prakticky zo vsetkymi vecami. Aj s tym , ze plat ucitala by mal byt rovnaky vsade , nakolko stieranie reg. rozdielov , pritiahnutie ucitelov do regionov , lebo BA ponuka viac zabavy a pod., a regiony potrebuju viac kvalitne vzdelanie ako BA ( kde je plat na to aby si ludia zaplatili kvalitne (ak take existuje) sukromne vzdelavanie) . Bavime sa o MS, ZS a SS .. nie o VS (ale podpora VS viac do regionov , ale musi to kvalita skoly a hlavne zameranie tomu odpovedat ..ziadne socialne vedy).

Suhlasim aby sa rozumne presunuli statne organy do regionov .. v dnesnej dobe IT a videokonferencii.

Suhlasim ale s akciami mestkych casti , aby opatreniami donutila ludom platit tam kde kde viac vyuzivaju sluzby ..a u 95% ludi je to jasne kde 80% sa viac zdrzuje. Mestaka cast nemoze za rozdelovanie prijmov rozpoctu kde napr. BA ma polovicu rozpoctu Brna, co je absurdne ...tlacte na vladu

ps: z mojho pohladu by pomohla okrem dialnice do KE ... co tak skusit vlaky ala francuzko .. 300 + km za hod. predstavte si vlak co da BA - KE za 1.5 hod ...alebo BA - ZA - Ke ... 1 a 2 hodiny ... ako by to pomohlo mobilite pracovnej sily. Hovorite, ze by to zobralo este viac robotu z vychodu ..ale ti ludia by sa vracali na vychod a tie peniaze co by zarobili v BA, by minali doma.


Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.