Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kysuckí strojári dostali šancu v elektromobilite

Viac ako dve dekády sa slovenský priemysel vnímal ako manufaktúra pre zahraničné firmy. V mnohom to nebolo na škodu, najmä keď výrobné závody poskytovali prácu desiatkam tisíc ľudí, hoci ich pridaná hodnota bola minimálna. Dnes sa Slovensko vďaka rastu postupne tejto nálepky zbavuje.

02.10.2019, 05:11 | Radovan Žuffa | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Podľa pravidelného hodnotenia výskumu a vývoja Európskej komisie s názvom Industrial R&D Scoreboard sa minulý rok v rámci Únie v tomto segmente preinvestovalo viac ako dvesto miliárd eur.

Najviac z tohto balíka, vyše tridsať percent, smerovalo do automobilového priemyslu. Tento trend na slovenskom trhu potvrdzuje aj nemecký strojársky podnik a výrobca ložísk, spoločnosť Schaeffler. Nemecká skupina potvrdila, že najnovšie poverila slovenskú dcéru projektom e-mobility. V závode na Kysuciach, kde dosiaľ vyrábajú ložiská a systémy riadení, budú vyvíjať a testovať nové pohonné moduly pre hybridy a elektromobily.

Neprehliadnite

Slováci sú kompetentní

Skupina na Slovensku pôsobí v dvojici závodov v Kysuckom Novom Meste a Skalici, kde celkovo zamestnáva takmer desaťtisíc ľudí. Na Kysuciach je jeden z najväčších závodov koncernu Schaeffler. Dnes má sedem hál a portfólio piatich tisícov produktov.

Strategická investícia Schaeffleru do oblasti výskumu a vývoja na Slovensku dosiaľ absentovala. Na rozdiel od iných veľkých priemyselných hráčov z Nemecka, akými sú Continental, Krauss Maffei, Leoni či Siemens. „To, že projekt e-mobilita bol zverený do rúk Schaeffleru Kysuce, je znakom, že tento závod má dobrú pozíciu nielen v Európe, ale aj v rámci koncernu. So svojimi takmer päťtisíc zamestnancami dokazuje, že je technologicky zdatný a zvláda industrializáciu nových produktov. Na základe toho sa vedenie rozhodlo strategicky dôležitý projekt situovať do závodu na Kysuciach,“ hodnotí operatívny riaditeľ pre Európu v Schaeffler Group Jaroslav Patka.

Podľa neho to platí aj o ich druhom závode Schaeffler Skalica, ktorý sa tiež aktívne podieľa na technologickom vývoji spoločnosti a bude aj súčasťou dodávateľského reťazca pre e-mobilitu. „Pozitívne sa vníma aj rozšírenie kompetencií o testovacie oddelenie, čo podporí komplexnosť vývoja produktov v Skalici,“ dodáva.

Príležitosť pre mladých

Slovensko sa tak stalo jedným z trhov, na ktorých Schaeffler 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy elektromobilita, investície, Schaeffler, strojárstvo