Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pán Jaguar: nitrianska šelma je pripravená zaútočiť

Po dvadsiatich šiestich rokoch v automobilke Jaguar Land Rover (JLR) ho možno považovať za lojálneho zamestnanca. Aj preto ho doterajšie skúsenosti predurčili na post nového šéfa závodu v Nitre. Štvrtá slovenská automobilka má za sebou rok fungovania, trochu kostrbatý štart aj mnoho kritiky a očakávaní. Zodpovednosť, ktorú v rámci funkcie operations director na seba Russell Leslie berie, môže byť doteraz jeho najväčšou výzvou. Funkciu prevzal po Alexandrovi Wortbergovi.

07.10.2019, 07:00 | Radovan Žuffa | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 7

V Jaguari ste už 26 rokov. To je pomerne dlhá kariéra v jednej firme.

Doteraz som staval na tom, čo som sa v automobilke naučil. Netajím sa tým, že som vždy mal záujem viesť podobnú prevádzku či už v Spojenom kráľovstve, alebo inde. Počas celej kariéry, a najmä keď som bol na úrovni manažmentu, lákalo ma viesť podobne veľký biznis. Pri práci sa orientujem na ľudí a to ma motivuje. V tomto biznise totiž nie je možné, aby veci stáli iba na rozhodnutiach jedného človeka. Do vytvorenia správneho tímu som vložil značné úsilie a čas, aby sme dosahovali požadované výsledky v biznise a plány.

Pred Nitrou ste pôsobili v Spojenom kráľovstve aj v Číne, kde ste mali na starosti rozbeh podobného projektu ako na Slovensku.

Áno, môj presun do Číny prišiel v správny čas, vtedajšie okolnosti na trhu boli priaznivé. Mojou úlohou v Číne nebolo len vybudovanie závodu, ale najmä mravčia práca pri vytváraní vhodného kvalifikovaného tímu a nastavovaní procesov na novom a celkom odlišnom trhu. Bol som, takpovediac, riaditeľom startupu so všetkým, čo k rozbehu výrobného závodu patrí.

Je v niečom automobilka v Nitre špecifická v rámci JLR?

Určite áno. Keďže som jej súčasťou od začiatku výstavby, môžem povedať, že viac ako na technických veciach mnohé záležalo na vytvorení silného a schopného tímu. Aj preto bolo užitočné, že som bol pri tomto projekte od začiatku, a keď som ho od istého momentu prevzal, viedol som ho už ako rozbehnutý podnik.

Neprehliadnite

V porovnaní s Čínou však zrejme išlo o inú skúsenosť.

Nebolo to náročnosťou, ako skôr odlišnosťou skúsenosti. V prípade zahraničnej pobočky máme príležitosť vyskúšať nové iniciatívy a možnosti, ktoré vieme následne aplikovať na britskom trhu. Najmä tak sa zabezpečí neustály pokrok značky.

JLR má za sebou presne rok fungovania. Naplnili sa očakávania spoločnosti?

Naším cieľom bolo od začiatku čím skôr spustiť výrobu. Discovery ako známy a zabehnutý model bol na to vhodnou voľbou. Preto sme v Nitre investovali nemalé prostriedky do technológií a IT systémov, pričom sme vedeli, že tu rozbehneme aj model Defender. Stále sa držíme prvotného plánu. A teda rozbehnúť výrobu Discovery na Slovensku, etablovať sa, dať dohromady tím, kvalifikovať a vyučiť ho, vychytať prípadné chyby, rozbehnúť výrobu Defendera a nabehnúť na plnú výrobu. A tam sa dnes postupne dostávame. Takže áno.

Bolo náročné nadýchnuť sa?

Klamal

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Rubrika Rozhovor

Tagy automobilka, Defender, elektromobilita, investícia, Jaguar