Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Veľká výzva: Ako firmy riešia nedostatok ľudí na trhu práce

05.02.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

05.02.2019 | @@@

ludi je dosť,nič nechyba ......toto je len vysledok arogancie a namyslenosti manažerov a podnikatelov firiem ....nič viac ....ked sa nevedia spravať k ludom ked nevedia zlepšovať pracovne podmienky zato im iny nemožu zato si možu len sami ......

ti čo najviac nariekaju su presne ti čo sami vyhnali ludi z prace tak nech nenariekaj teraz

05.02.2019 | Bjorni

Presne tak ako napisal @@@.
Kde je efektivita podniku, ak stale musia zamestnavat novych a novych ludi, kde trva aj polroka pokial sa dostanu svojim vykonom na rentabilnu uroven.

Odbory su na smiech. Takze jedine co zamestnanci mozu, je hlasovat nohami.
HR odelenia su na smiech tiez. Maju ich a na najdenie noveho cloveka si najmu headhuntera, alebo to daju personalnej agenture.

05.02.2019 | mánička

Príčina: veľa práce za málo peňazí

Riešenia:
1. znížiť objem práce
2. zvýšiť mzdy
3. zrušiť "oddelenie ľudských strojov" a chovať sa k zamestnancom, ako keby to boli ľudia
4. vyplakávať na etrende a pred celým svetom, akí sú tí zamestnanci zlí

05.02.2019 | LPB

V obehu je veľa peňazí (lebo banky). Preto je možné platiť kopec darmožráčov. Lenže tí majú tiež spotrebu. Väčšinou dokonca vyššiu ako produktívni. Lebo "ľahko získal, ľahko stratil". Produktívnych ľudí percentuálne ubúda, no spotreba rastie. Automatizácia nestíha. Ľahko automatizovateľnej produkcie už veľa niet. Nízke ovocie je obraté. Na vyššie niet... ľudí. Na druhej strane sú obchody prepchaté ležiakmi. Marketing sa často uchyľuje k zúfalým pokusom. A to, čo človek hľadá, nik nevyrába. Pokrok robí krok vpred a dva vzad.

05.02.2019 | mánička

Ďalší problém - zbytočné papierovačky. Všetci podnikatelia si sťažujú na zbytočnú administratívnu záťaž od štátu, ale vo svojich podnikoch nad 250 zamestnancov produkujú rôzne evidencie na kilá!!!! Všetko možné sa musí evidovať na papiery, sledovať, kontrolovať, zapisovať, vyhodnocovať - žijeme v dobe papierovej.
Znížte administratívu vnútri podniku, znížite všetkým stres a ušetríte veľa peňazí...

06.02.2019 | Morris

velmi vela zamestnanci musia podpisovat, to je pravda. Tiez ma to stve.
Ale inak sa to neda. Napr poucenia o OOU, o tom, ze boli zaskoleni na BOZP a PO, o tom, ze budu respektovat ISO normy, dohoda o mzdovych podmienkach, o zrazkach, pridelenie klucov, pocitaca atd. Ako inak to urobit? Rad to zjednodusim.

06.02.2019 | mánička

Tu nejde o tieto papiere, ktoré ste vymenoval - tie vyžadujú rôzne zákony.
Tu ide o papiere, ktoré majú za úlohu sledovať zamestnanca každú minútu a vyžadovať presnú evidenciu všetkého, čo robí:
- zapisovanie počtu vyrobených kusov každé 2 hodiny do tabuľky aj do grafu
- zdôvodnenie a zapísanie pod kódom každej minúty prestoja
- týždenné čistiace plány, rozpísaná činnosť na každú z 3 zmien a na každý deň - v strojárstve, nie v potravinárstve!!!
- balenie jednoduchých výrobkov v strojárstve - pre rôznych odberateľov rôzne balenia - rozpis na 4 strany A4 pre jednotlivé balenia
- zapísanie prenastavenia stroja trvá asi 10% z času, keď sa to nastavenie robilo

Na JRD zistili, že nemajú úrodu pšenice. Skontrolovali všetku evidenciu, všetky príkazy a plány a všetko bolo v poriadku, popodpisované, dátumy, pečiatky. Len starý vrátnik povedal - možno je to preto, že ste nezaseli...

05.02.2019 | marek_xara

Konečně máte na Slovensku: http://bit.ly/2AfrSJW možnost vydělat balík peněz. Nebudou Vás už strašit nezaměstnaností, tou Robotizáciou, to, že je venku ozaj hodně uchazečou atd.
Takže hurá za šéfom a ukažte, že máte nějakou cenu. A nebo? A nebo budete mít pořád jen plno řečí a holou .. (jak se to řekne po slovensky?) :D

05.02.2019 | bozsky

drviva vacsina firiem sa stahuje do danovych rajov primarne nie kvoli 0% daniam, ale stabilite zakonov a nizkej byrokracii. co by podnikatelom velmi pomohlo, je napr. zrusit DPH a nahradit ju tzv. sales tax. tiez by pomohlo, keby sa kazdy rok nemenili kvanta zakonov a usmerneni.

ale potom by sa zistilo, ze vsetci ti darmozraci v EU (lebo drviva vacsina nasich zakonov je len prepisovanie tych z EU) su zbytocni a bez nich sa nam zije lepsie

05.02.2019 | mánička

To isté platí aj pre každú väčšiu firmu - veľa papierovačiek, ktoré len zamestnávajú neproduktívnych ľudí, väčšina z nich by sa dala hneď zrušiť a dýchalo by sa aj vo firmách lepšie.
Odsudzovať štát za byrokraciu a sami si navymýšľať veľa papierov - to je také slovenské...

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.