Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zelené projekty idú do popredia. Zmena klímy ovplyvní aj grantové výzvy

Pomohli zreštaurovať vzácne vitráže, spustili v meste program zdieľaných bicyklov, vybavili detskú nemocnicu prístrojmi na liečbu detí s poruchou sluchu. Firmy cez svoje nadácie posielajú na rozvoj krajiny desiatky miliónov eur. Mnohé sa snažia smerovať peniaze do oblastí, ktoré súvisia s predmetom ich podnikania alebo ho priamo podporujú. No čoraz viac spoločností dáva svojim nadáciám pri výbere podporovaných projektov voľnú ruku.

23.10.2019, 07:00 | Tomáš Nejedlý | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Príjem nadácií a občianskych združení z asignačnej dane známej skôr ako „dve percentá“ stúpol vlani takmer na 70 miliónov eur. Dve percentá sú jedným z pilierov financovania neziskového sektora a verejnoprospešných služieb, ktoré neziskovky na Slovensku poskytujú. Hoci asignačná daň tvorí približne len desatinu z celkových príjmov tohto odvetvia, pre mnohé organizácie tvorí kľúčový zdroj financovania – najmä pre takzvané firemné nadácie.

Stať sa oprávneným prijímateľom dvoch percent nie je náročné – stačí registrácia vo forme občianskeho združenia či nadácie a dva roky činnosti v oblasti, ktorá prináša verejnosti prospech – napríklad rozvoj vzdelávania, kultúry či športu. Veľké firmy môžu vďaka svojej vysokej dani z príjmu rozdeliť týmto prijímateľom prostredníctvom dvoch percent státisíce až milióny eur ročne.

Neprehliadnite

Mnohé sa preto rozhodli, že si založia vlastné organizácie a nad použitím dvoch percent si ponechajú plnú kontrolu. U. S. Steel, Tesco, Orange, Volkswagen, Tatra banka či SPP prevádzkujú firemné nadácie, ktoré nesú ich meno, a asignačnú daň posielajú každý rok na účet práve im.

Vzhľadom na finančnú silu svojich zakladateľov získali

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + CSR

Diskusia (0 reakcií)