Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Individuálni darcovia sú stabilizačným pilierom neziskového sektora

Téma spoločenskej zodpovednosti sa posledné roky dostáva do popredia najmä vďaka CSR aktivitám veľkých spoločností, ako aj medializáciou úspešných projektov rôznych nadácií či občianskych združení, ktoré získavajú časť svojich prostriedkov od firiem či z národných alebo medzinárodných grantov.

18.10.2019, 06:00 | Peter Scherhaufer | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Veľmi dôležitým prvkom celého „ekosystému“ je však aj individuálne darcovstvo, ktoré na Slovensku postupne rastie. O tom, ako sa zháňajú peniaze na projekty od bežných darcov, kto sú a na aké projekty prispievajú, sa TREND rozprával s Hanou Mlkvou, ktorá sa v oblasti fundraisingu pohybuje už vyše desať rokov. Svoje meno spojila s projektom Červený nos či s organizáciou Človek v ohrození. Dnes je riaditeľkou piešťanskej nadácie Adeli.

Je v individuálnom darcovstve na Slovensku dosť peňazí?

Peňazí na dobrú vec nikdy nie je dosť. Ich objem však dlhodobo stúpa, najmä po tom, čo začal na Slovensku fungovať model dvojpercentnej daňovej asignácie. Dve percentá však nie sú niečo, čo by si človek musel vyberať z vlastnej peňaženky, tie peniaze mu de facto nepatria. Buď ich dá štátu, alebo nimi podporí tretí sektor. Dôležitejší je preto „čistý“ dar, teda to, čo individuálni darcovia poskytnú nadácii či neziskovej organizácii priamo zo svojich peňazí. Pozitívne je, že aj tento ukazovateľ má na Slovensku z dlhodobého hľadiska rastúcu tendenciu.

Neprehliadnite

Čo spôsobilo tento nárast?

Už spomínaná možnosť daňovej asignácie a s ňou spojené zvýšenie povedomia o darcovstve, ale aj široká škála možností, komu finančné prostriedky poukázať. Zvyšuje sa počet prijímateľov a tí o sebe dávajú hlasnejšie vedieť aj prostredníctvom kampaní. Téma darcovstva v spoločnosti rezonuje. Určite k tomu prispeli aj veľké firmy, ktoré si vytvorili svoje vlastné nadácie a cez ne financujú programy ekológie, umenia, zdravia či komunitného života.

Veľké nadácie majú peniaze na „agresívnejší“ marketing. Čo však malí hráči na trhu? Ako dávajú o sebe vedieť?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + CSR

Tagy fundraising

Diskusia (0 reakcií)