Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Investícia, ktorá odštartovala novú éru automobilky

Nominácia na Investora roka 2019 | Automobilka PSA vstupuje v Trnave do éry elektromobility. Vďaka novej investícii sa závod posunul aj v štruktúrach francúzskej skupiny Groupe PSA. PCA Slovakia [samotná firma ju v komunikácii častejšie označuje ako PSA Slovakia – pozn. TREND] na slovenskom trhu už dlhé roky potvrdzuje, že patrí k stabilným podnikom, ktoré dokážu spĺňať požiadavky nadnárodnej materskej firmy.

16.10.2019, 18:00 | Radovan Žuffa | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Produkcia závodu obstála aj v krízovom období po roku 2008, keď začínala s výrobou modelu Citroën C3 Picasso. V roku 2011 sa jej podarilo na Slovensku vyprodukovať miliónte vozidlo, čo bolo signálom, že fabrika má potenciál na rast a do ďalších rokov je pripravená na výrobu nových modelov.

Francúzski majitelia aj kvôli tomu v roku 2017 spustili štvrtú pracovnú zmenu. Vďaka tomu automobilka v tom istom roku vyprodukovala už 2,5-miliónte vozidlo a zamerala sa na nové modely značiek Peugeot a Citroën. Skupina vtedy avizovala plán vyrábať elektromobily v Trnave najneskôr od roku 2020.

Prvý elektromobil

Aj preto sa spoločnosť rozhodla uskutočniť najnovšiu investíciu, ktorá do slovenského závodu priniesla nové výrobné linky na produkciu nového modelu Peugeot 208 a najmä jeho čisto elektrickej verzie e-208. „Jedným z cieľov investície bolo využiť dodávateľské kapacity na Slovensku i v tomto regióne, pretože krajina leží v jadre strednej Európy. Postupne ho napĺňame,“ uvádza zástupca generálneho riaditeľa a šéf výroby trnavského podniku Martin Dzama, ktorý pracuje v automobilovom priemysle viac ako dve dekády.

V prvom polroku vyrobila trnavská automobilka viac ako 203-tisíc vozidiel 

Trnavská fabrika má totiž zodpovednosť za výrobu vozidiel segmentu B – mainstream. Modely Peugeot 208, ako aj Citroën C3 sú najpredávanejšie vo svojich značkách.

Stomiliónová investícia

„Investícia do novej generácie Peugeota 208 a jeho elektrickej verzie, ktorá si vyžiadala do sto miliónov eur, je kontinuitou v našej doterajšej stratégii,“ konštatuje M. Dzama. Výrobný šéf trnavskej automobilky dodáva, že výška podobných investícií do výroby nového modelu sa líši podľa jeho architektúry, technických špecifikácií a požadovaných objemov výroby.

Práve objemy výroby v trnavskej automobilke PSA nepretržite rastú. Za prvý polrok tohto roka

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Investor roka 2019

Tagy elektromobilita, investícia, Investor roka 2019, PSA Peugeot-Citröen

Diskusia (0 reakcií)