Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Lízing naďalej ťahali osobné autá a stroje

Lízingové firmy v prvom polroku po- dľa údajov Asociácie leasingových spoločností celkovo prefinancovali zariadenia v hodnote takmer 1,4 miliardy eur. Gro biznisu tvoril opäť finančný lízing, ktorý má stále skoro polovičný podiel na celkových obchodoch. Za ním v tesnom závese boli úvery, ktoré tvorili necelých 40 percent obchodov, a napokon operatívny lízing so 14-percentným podielom. Prvý polrok ťahalo biznis najmä financovanie strojov a zariadení, kde objem narástol až o 16 percent. „V raste boli v podstate všetky hlavné strojárske odvetvia – najmä stavebníctvo, automotive, ale aj spracovanie dreva – s výnimkou poľnohospodárstva,“ tvrdí Richard Daubner, predseda predstavenstva Asociácie leasingových spoločností.

16.10.2019, 09:38 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Mierne stúpanie

Objemy lízingových obchodov stúpali k polroku medziročne skoro všetkým hráčom na trhu. Väčšine len mierne, i keď boli aj výnimky. Lízingovke SG Equipment Finance Czech Republic stúpli objemy obchodov o 138 percent, pretože výrazne poskočil lízing strojov a zariadení. Naopak, spoločnosti Business Lease Slovakia sa objemy znížili o necelých deväť percent najmä v dôsledku poklesu v segmente osobných a úžitkových vozidiel. Počet novouzatvorených zmlúv síce väčšine firiem v prvom polroku klesal, ale podľa odborníkov je to len dočasný jav, lebo začiatkom roka spoločnosti zvyčajne nefinancujú väčšie flotily vozidiel. Počet novouzatvorených zmlúv sa celkovo vyšplhal k 50-tisíc, pričom najviac zmlúv bolo uzatvorených pri úveroch a predajoch na splátky.

Posun k operatívnemu lízingu

V tomto biznise stále cítiť mierny presun firiem do operatívneho lízingu, hoci stále tvorí menšiu časť obchodov. Lízingovky potvrdzujú, že firmy aj súkromní zákazníci začínajú vnímať prepravu viac ako službu, takže už nepovažujú vozidlo za svoju investíciu a nemusia ho z tohto dôvodu vlastniť. Kým v minulosti využívali operatívny lízing najmä veľké zahraničné firmy, dnes sa k nemu prikláňajú aj malé a stredné spoločnosti a dokonca aj živnostníci, najmä pri vynovení vozového parku.

„Hoci ešte pred pár rokmi bol operatívny lízing pre túto klientelu veľkou neznámou, dnes si viacerí uvedomujú jeho výhody spočívajúce v značnej úspore financií, ale aj času,“ vysvetľuje obchodný riaditeľ Arval Slovakia Michal Duška. Ďalším dôvodom na prechod k operatívnemu lízingu je komplexná starostlivosť a profesionálna správa vozidlového parku, transparentnosť, jednoduchosť z hľadiska účtovania a v neposlednom rade komfort používateľa.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Finančný biznis

Diskusia (0 reakcií)