Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo slovenskí vinári zbierajú medaily, ale sú aj tak nespokojní

Medzinárodný porotca a degustátor Tibor Vittek hovorí, že zárodky úspechu slovenských vín sa zrodili už pri vzniku prvých „nových“ vinárstiev. „Stavali sa na zelenej lúke, takže hneď nakupovali najmodernejšie zariadenia a vinári sa snažili o získanie súčasného know-how. V tomto smere sa vtedy rýchlo vyrovnali a možno aj predbehli vinárstva napríklad v Rakúsku,“ spomína.

21.10.2019, 05:00 | Jarmila Horváthová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Problémy? Debata na hodiny

Vinárstvam sa darí aj ekonomicky, tržby aj výnosy im v posledných rokoch podľa štatistických údajov rastú, v rámci potravinárstva je výroba vína jedným z najvýnosnejších odvetví. Napríklad v roku 2018 dosiahla rentabilita tržieb brandže 9,3 percenta.

Napriek všetkým pozitívam však slovenskí vinári nevidia budúcnosť vinárstva a vinohradníctva ružovo. Keď sa reportérka TRENDU opýtala jedného z najúspešnejších ľudí z odvetvia Vladimíra Mrvu z trnavského vinárstva Mrva & Stanko, v čom vidí najväčšie problémy brandže, odpovedal, že by to bol rozhovor na dlhé hodiny.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Vinári, vinárstvo, víno, vinohrady