Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Otec zostal len dodávateľom surovín, výrobu prevzal syn

Pre vybudovanie rodinnej firmy je prvoradé, aby sa rodičom podarilo pritiahnuť deti k podnikaniu. Rovnako dôležité je, aby starší nechali mladým vo firme dostatočne široký priestor. Inak v podniku nedorastú na samostatných lídrov. Štefan Nemčík si to vo svojej východoslovenskej píle Drevop uvedomil hneď po príchode syna Juraja pred dvanástimi rokmi. „Za otcom chodím v podniku ako za dodávateľom. Máme to medzi sebou rozdelené tak, že on dodáva drevo do mojej výroby,“ opisuje ich pracovný vzťah Juraj.

26.10.2019, 19:00 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Od začiatku si povedali, že po príchode syna do firmy bude samotné spracovanie dreva iba na ňom. A otec si nechá pod palcom nákup suroviny. Strategické rozhodnutia, akými sú nové investície, prijímajú spolu, no inak majú kompetencie presne podelené.

Neprehliadnite

Otec Štefan hovorí, že práve aj vďaka tomu sa im v podnikaní darí. V Drevope, zameranom na nábytkárske dielce, a v druhej firme Fraxicom, ktorá vyrába násady na domáce i záhradné nástroje, dnes zamestnávajú 160 ľudí. Celkové tržby oboch firiem z Dlhého nad Cirochou neďaleko Sniny siahajú k siedmim miliónom eur. Patria tak k väčším drevárskym podnikom východného Slovenska.

Dobré dánske poučenia

Otca Štefana na striktné podelenie právomocí vo firme inšpiroval odberateľ z Dánska, ktorý mal dlhšie vo firme potomkov. „Poradil mi, že nikdy nemáme robiť so synom vo firme to isté, lebo to vyvolá hádky a tie sa potom prenesú aj do bežného rodinného života,“ spomína Štefan.

Syn Juraj musel byť v rodinnom podniku samostatný hneď potom, čo doň nastúpil – dva dni po promócii. Otec s mamou vtedy odišli na dovolenku, no firma musela bežať ďalej. „Ikea sa vtedy ozvala s novým dopytom 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy Rodinné firmy

Diskusia (0 reakcií)