Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo čaká Markízu v Kellnerových rukách

Najsledovanejšiu slovenskú televíziu spolu s ďalšími stanicami CME preberá od amerických majiteľov český miliardár Petr Kellner. Zaujímavé bude sledovať, ako má premyslený biznisový plán veľkého mediálno-telekomunikačného impéria a do akej miery prevládala pri kúpe iná motivácia – posilnenie svojho vplyvu a presadzovanie obchodných záujmov.

01.11.2019, 05:02 | Martin Poláš | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 4

O predaji televízií CME vrátane slovenskej Markízy sa hovorilo intenzívne niekoľko rokov, bitku napokon vyhral najbohatší podnikateľ v česko-slovenskom teritóriu Petr Kellner.

Americkým akcionárom doručil ponuku už pred dvomi rokmi, vtedy sa však jednotlivé strany na podmienkach nedohodli.

Aktuálne rokovania už mali z pohľadu biznismena úspešnejší koniec – televízie CME kupuje za takmer 1,9 miliardy eur.

Obchod s väčšinovým majiteľom AT&T, ktorý sa k televíziám dostal akvizíciou skupiny Time Warner, no nemal záujem venovať sa podnikaniu v stredoeurópskom regióne, sa má uzavrieť v druhom štvrťroku 2020. Posudzovať ho bude Európska komisia aj regulačné úrady v niektorých krajinách, kde CME pôsobí.

Najbohatší a bez média

P. Kellner v tvrdom súboji o Markízu a spol. prebil ďalších záujemcov na čele s veľkou zahraničnou mediálnou skupinou Discovery či minoritným akcionárom CME Ronaldom Lauderom.

V minulosti sa o televízie z portfólia CME, ktoré popri Slovensku a Česku pôsobí ešte v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku, zaujímala Penta, Andrej Babiš aj J&T. Kým všetci spomínaní hráči už „svoje“ médiá majú, P. Kellner za nimi v tomto ohľade zaostával, čo v súčasnom biznisovom prostredí začína vyzerať ako reálny hendikep.

Vlastníctvo vplyvných médií sa zároveň stalo medzi domácimi oligarchami otázkou prestíže. V minulosti síce P. Kellner spoluvlastnil Novu, no v roku 2005 ju výhodne predal práve CME. Kolobeh sa uzatvára tým, že českú komerčnú jednotku, tentoraz spolu s ďalšími stanicami, získava opäť.

Zároveň sa potvrdzuje trend návratu médií k lokálnym hráčom. V minulých rokoch zo Slovenska i z Česka odišlo viacero zahraničných investorov, ktorí 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Rubrika Téma

Tagy CME, Markíza, Petr Kellner