Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako zaujať slovenské mamičky? Funguje aj prírodné a lokálne

Biomatky. Pomenovanie, z ktorého sa pomaly stal pejoratívny pojem.

10.11.2019, 05:00 | Veronika Rajničová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 3

Sociálne siete sú plné nových ekoproduktov pre deti či alternatívnych foriem starostlivosti. Viac sa hovorí o recyklácii, „less waste“ aj lokálnych výrobkoch. Z novej generácie a jej rodičov sa stal marketingový terč. Oblečenie z organickej bavlny, inteligentné hračky, prírodná kozmetika. TREND zisťoval, o čo majú slovenské mamičky záujem a čo je zatiaľ len západným trendom.

Neprehliadnite

Večný boj s kvantitou

Týždenník oslovil influencerku Ivetu Kopernickú z Bratislavy, ktorá propaguje eko životný štýl a vegánstvo, a administratívnu pracovníčku žijúcu v obci Pribeník na východe Slovenska Anitu Mátéovú. Obe sa zhodujú, že nakupovanie množstva hračiek je zbytočnosť. „Deťom sa rovnako zunujú dve aj sto,“ hovorí I. Kopernická, ktorá preferuje edukatívne hračky rozvíjajúce zmysly a lokálnych výrobcov zo Slovenska.

„Dnes mamičky kupujú oveľa viac hračiek aj oblečenia ako pred desiatimi rokmi. Často sú to nepotrebné veci. Ja sa snažím nakupovať iba to, čo využijeme. Nemyslím si, že dieťa nevyhnutne potrebuje nové veci. Aj náš kočík je už po dvoch deťoch,“ dodáva A. Mátéová.

Anita MátéováZdroj: Anita Mátéová

Odporúčania známych mamičku z východu veľmi neovplyvňujú, radšej si produkty sama vyskúša. Cena je pre ňu dôležitým faktorom, no začala sledovať aj zloženie produktov.

„Oblečenie, kozmetiku a hračky kupujeme v bežných obchodoch. V okolí mám málo lokálnych výrobcov a sú to práve mamičky na materskej, ktoré ručne vyrábajú produkty. Pár štrikovaných hračiek sme si kúpili a myslím si, že ich vyhľadáva čoraz viac ľudí,“ hovorí.

Keď A. Mátéová otehotnela, začala na sociálnych sieťach sledovať influencerky s deťmi. Internet ovplyvňuje pri kúpe aj I. Kopernickú.

Influencerka Iveta Kopernická preferuje edukatívne hračky rozvíjajúce zmysly, ako aj lokálnych výrobcov zo Slovenska.Zdroj: Archív I. Kopernickej

Upozorňuje však na to, že influenceri nemusia vždy mať šľachetné úmysly. „Najmä pri kozmetike sa môže stať, že ľudia propagujú aj produkty pre peniaze bez toho, aby s nimi boli oboznámení. Stalo sa mi, že ma oslovila značka s prírodnou kozmetikou a potom som v zložení našla dimetikon [druh silikónu, ktorý má vyhladzovať pleť – pozn. TREND]. Vrátila som to a vybrala som si niečo iné, ale veľa ľudí sa o zloženie nezaujíma,“ opisuje svoju skúsenosť.

Na Slovensku je z čoho vyberať. Diera na trhu v segmente starostlivosti o deti nie je. Slovenských značiek s modernými prístupmi a so sympatickým vystupovaním pribúda.

Záujem o kozmetiku rastie

V zahraničí badať silný príklon k prírodným a ekologickým materiálom. Rast záujmu o dojčenskú a detskú prírodnú kozmetiku vníma aj švajčiarska značka 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 3

Rubrika Podnikanie

Tagy deti, hračky, kozmetika, textil