Počet nových reštaurácií a pohostinstiev zaznamenal za posledných deväť rokov až 80-percentný nárast. Ukázala to nedávna analýza spoločnosti Bisnode, podľa ktorej bolo k 11. aprílu tohto roku v prevádzke 8 143 takýchto podnikov. Prirodzene, nie všetky sú franchisingového typu. Približne zo 150 franchisingových konceptov tvorí gastrosegment okolo 24 percent.
Až tak bezproblémovo to nejde
Zámer podnikať v gastrobiznise formou franchisingu je často podľa spolumajiteľa konceptu Pizza Mizza a franchisingového poradcu Jozefa Šétaffyho spôsobený naivnou predstavou niektorých podnikateľov o jeho bezproblémovom fungovaní. I neznalosťou a neakceptovaním jeho princípov a podmienok.
Možno preto je relatívne málo pôvodných slovenských franchisingových konceptov na trhu dlhodobo úspešných. „Súvisí to aj s meniacimi sa „módnymi“ trendmi v gastronómii, s vývojom názorov a poznatkov o zdravom a racionálnom stravovaní,“ poznamenáva J. Šétaffy.
Neprehliadnite
-
Franchising je beh na dlhé trate, úspech sa nedá dosiahnuť zo dňa na deň
Čím viac sú vo franchisingu zastúpené domáce značky, tým viac sa trh považuje za... -
Nápady spoza hraníc: kľúčom je kvalitný produkt
Hoci počet domácich franchisingových konceptov narastá, stále výrazne prevažujú...
Rozhodujú zákazníci a miesto
Kto chce podnikať v oblasti gastronómie, bude mať na výber z viacerých možností franchisingov – či už tuzemských, alebo zo zahraničia. Len známe logo však rozhodne stačiť nebude. O tom,
Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU
už od 94 centov / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
- Obmedzenie reklamy na TREND.sk
Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €
Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.