Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenské biznisové expedície do zahraničia

Koncerny, ktoré globálne dosahujú tržby v miliardách eur, na Slovensku nikdy nevzniknú.

20.11.2019, 09:34 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Päťmiliónový tunajší trh je totiž mimoriadne malý na rozbeh veľkých biznisových modelov. Preto sa aj Slováci, ktorí majú apetít na naozaj veľký biznis, musia skôr či neskôr začať obzerať po prikúpení firiem na väčších zahraničných trhoch. Stále totiž platí, že to, čo dokázal napríklad slovenský tvorca antivírusových programov Eset, je jedinečný a ťažko opakovateľný počin.

Eset narásol na podnik s celosvetovou distribúciou a takmer polmiliardovými tržbami vďaka tomu, že vynašiel originálne riešenia žiadané celým svetom. V odvetví IT navyše vzdialenosť konečného zákazníka od dodávateľa nehrá takmer žiadnu rolu. V tradičných odvetviach viac nadviazaných na región to majú Slováci o to ťažšie.

Istota poznaného

Do biznisov v zahraničí sa púšťajú väčšinou len najväčší hráči domáceho biznisu. Akvizície zabehnutých firiem, rovnako ako napríklad výstavba novej fabriky, sú drahé. Veľa prostriedkov a úsilia stojí už príprava na posun do cudziny. Každá krajina má inú legislatívu a iné obchodné zvyklosti. Právnici a poradcovia znalí miestnych špecifík sú nutnosťou.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Diskusia (0 reakcií)