Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Študenti si u profíkov spravili meno. Marketing sa učia od najlepších

Vyskúšať si v realite to, čo chce mladý človek robiť a čo študuje, je ideál často vzdialený od reality – slovenské školstvo má problém spájať štúdium s praxou. Svetlou výnimkou je študentská organizácia Digital Marketing Club (DMC) na bratislavskej Fakulte managementu Univerzity Komenského, ktorá dokazuje, že keď sa chce, všetko sa dá.

23.11.2019, 19:00 | Vladimíra Púpavová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

O tom, že slovenské školstvo má problém reagovať na aktuálne potreby pracovného trhu, sa medzi odbornou verejnosťou diskutuje už roky. Výučba je väčšinou príliš vzdialená tomu, čo jednotlivé zamestnania vyžadujú. Sťažujú sa na to tak školy, ako aj jednotlivé firmy, ktoré potrebujú získať schopných absolventov. Veľká časť našich vysokých škôl má problém vychovať dobre pripraveného absolventa.

Na bratislavskej Fakulte managementu Univerzity Komenského to však funguje. Okrem štandardného vzdelávania je aktívna študentská organizácia Digital Marketing Club (DMC). Tá má za úlohu vzdelávať študentov a pripravovať ich na prax v oblasti online marketingu a podnikania. Myšlienka vznikla nečakane.

Chceli len papiere

Pred ôsmimi rokmi prišli študenti za pedagógom Jaroslavom Vojtechovským s podivuhodnou otázkou. Vraj či by im nepodpísal papier o odbornej praxi, ktorý by im v budúcnosti pomohol získať lepšie pracovné miesto. Popri škole si totiž privyrábali rôznymi brigádam, najčastejšie pracovali v administratíve.

Neprehliadnite

Hoci zarobili, ani jedna takáto skúsenosť by im na pohovore v digitálnom sektore nepomohla. „Vtedy mi v hlave vznikla myšlienka: Prečo študentom nepomáhať aktívnejšie, aby mali popri škole viac možností pracovať na reálnych projektoch, a tak získať skúsenosti a referencie? Keďže som učil predmety ako ecommerce alebo online marketing, vedel som, že je to potrebné,“ spomína J. Vojtechovský. Takto vzniklo DMC.

Cieľom klubu bolo vytvoriť platformu, kde by

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Použi rozum

Tagy Digital Marketing Club, DMC, Univerzita Komenského