Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Boj o Višňové pokračuje. Zatiaľ ho prehrávajú najmä vodiči

29.11.2019 | Vladimír Maťo

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

28.11.2019 | Runforfun

Stále si myslím, že by SSC NAD mala mať aspoň takú vlastnú stavebnú kapacitu, ktorú by nasadzovala na takéto úseky. Všetko zadávať externe a závisieť od dodávateľov tiež nie je ok. To isté si myslím o železniciach

29.11.2019 | Brano L.

Ano, teoreticky by to bolo možné. Avšak získať a platiť kvalitné tímy nie je jednoduché.
A ste si istý, že ak politici zmenia manažment z dňa na deň pomaly po úroveň stredného manažmentu, že bude dostatok kvalitných ľudí , ktorí budú ochotní pracovať pre štátneho zamestnávateľa?

03.12.2019 | Morris

určite nie. To by si ešte len videl tie náklady.

treba tendrovať, ale poriadne.

29.11.2019 | James T. Kirk

Tunel Višňové je tunel na štátny rozpočet. Obdobný tunel, v dĺžke cca 3500 metrov v rokoch 1951 - 1955 postavili na Východnom Slovensku vo vtedajších technológiách. Ten tunel je v súčasnosti najdlhším železničným dvojkoľajným tunelom na Slovensku (najdlhším jednokoľajným je Čremošniansky tunel stavaný v rokoch 1936 - 1940). V súčasnosti pri dnešnej technike nie sú za vyše 20 rokov schopní vybudovať tunel Višňové. Z toho súdim, že by nebol problém stavbu vybudovať, ale niekto si z tejto stavby urobil dojnú kravu a vyciciava ako štátny tak európsky rozpočet. Žiaľ na Slovensku neexistuje inštitúcia, ktorá by dokázala promptne a nestranne vyšetriť a potrestať vinníkov (kto ste vez viny, prvý hoďte kameňom-biblia). Na porovnanie, v cca 10 km vzdialenom Hričove iná firma vybudovala viadukt cez priehradu a tunel, ktorým predĺžila diaľnicu obchvatom Žiliny na Kysuce za cca 2 roky. A vo Vyšňovom sa 20 rokov vyhovárajú prečo sa to nedá. Dovolím si teda použiť upravený citát W. Shaakspera - Je niečo zhnité v štáte Slovenskom.

29.11.2019 | Truhlik999

samozrejme.

navyse, netreba zabudat, ze prve prerazenie - t.j. info o podlozi - bolo kedy? V 98?

29.11.2019 | Runforfun

Strečno aj Krpelany tunel mle KArpaty treba urobit ako PPP projekt, vyberať na tuneloch extra poplatok tak ako v Rakusku cez Tauren ako v bohatom Norsku s tým že nakl doprava musí použiť tunel. A je to vybavené netreba EU fondy, nech si robia firma 30 rokov vyberá poplatky a potom odovzdá štátu.

29.11.2019 | Roman Kanala

Ak extra poplatky rozkradnú Jachty & Tunely cez cyperské schránky, bude to ešte horšie.

Tu nejde len o to, že kradnú. Ide aj o to, že potom niet z čoho financovať cesty a potom keby mýto vôbec nebolo, peniaze by ostali v rukách dopravcov a súkromníkov. Utratené inde, vstúpili by do ekonomickej reprodukcie. Takto boli stovky miliónov z ekonomiky extrahované preč mimo systému a sú stratené.

29.11.2019 | fedormaker

Pevne verím, že tunel dostavia spoločnosť SKY TOLL. Nech si na to najmä ktoréhokoľvek bagristu z Ukrajiny. Bude to rýchlo, pretože motivácia oyebabrávať štát o peniaze, ktoré vymámi pod zákonom od jeho občanov je gigantická. Máme, však áno, už letitú skúsenosť.

30.11.2019 | pleps

Prakticky každá investičná výstavba je o riešení problémov či technických, ekonomických príp. právnych a čím väčšia stavba tým viac problémov. Je zaujímave že v súkromnom sektore sa tieto problémy dajú riešiť. Ale vo verejnom sektore to "nechceme" vedieť riešiť. Kedysi sme vedeli stavať také diela ako Lipt. Mara, Jasl. Bohunice, 1-2 block Mochoviec, Gabčíkovo, prečerpávačku Čierny Váh a pod. Čo vo svojej dobe boli unikáty, financované len zo štátneho rozpočtu. (žiadna Svetová Banka, žiadne fondy EU). A naši inžinieri vedeli robiť konkurenciu pre nemcov, francurov v Líbii, Kuvajte, Iraku, Južnej Amerike.

Dnes sme sa dostali na úroveň Burundi, tunel nám musia stavať taliani za peniaze EU a ani to "nechceme" vedieť zorganizovať. Dozor a poradenstvo nám musia robiť rôzne zahraničné firmy. Slovenských inžinierov vyháňame na stavby do sveta. Zničili sme Hydroconsult, Chempik, Hutný projekt, Naftoprojekt, Apolloprojekt a čo ja viem čo ešte.

A tak sme len na smiech- viď Mochovce. Ako sa vyjadril nemenovaný manager (Talian) v Mochovciach. Čo chcete veď ste nám elektrárne darovali- sú naše. My sme síce ešte žiadnu jadrovú elektráreň nepostavili, ale toto tu je naše môžeme si robiť čo chceme. Aj stavať, stavať aj nedostavať. A hlavne vyviesť čo najviac peňazí späť domov. Tu nech sa stane čokoľvek, veď sme za Alpami.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.