Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Primátor Trnavy: Keď ľudia dostanú za vyššie dane lepšie služby, prijmú ich

Primátor Peter Bročka prišiel otvorene s plánom zvýšiť v Trnave dane z nehnuteľností. Návrh poslanci schválili v utorok, majitelia bytov napríklad od nového roka zaplatia takmer trikrát viac ako doteraz. S vyššími poplatkami však ľudia získajú oveľa väčšiu kontrolu nad tým, na čo sa ich peniaze vynakladajú, tvrdí hlava trnavskej radnice. S P. Bročkom hovoril TREND aj o ďalších témach.

30.12.2019, 08:00 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 36

V rozhovore sa dočítate:

  • Ako mesto spolupracuje s miestnymi podnikateľmi
  • Či sa rozšíri sa centrum mesta o cukrovar
  • Ako bude zavádzané regulované parkovanie
  • Prečo Trnavčanov čaká zvyšovanie daní a poplatkov
  • Či sa zavedú elektronické časenky na poliklinike

Ako mesto spolupracuje s miestnymi podnikateľmi?

Snažíme sa o čo najotvorenejší prístup a hlavne nevytvárať prekážky. Ak máte na mysli sponzoring, máme paradoxne lepšie skúsenosti s malými a so strednými firmami, ktoré nalievajú do mesta, spoločných projektov a verejných priestorov oveľa viac peňazí ako veľké korporácie. S menšími firmami sa navyše mestu aj lepšie a ľahšie komunikuje.

Viete povedať príklad?

Developerská firma Lucron nám chcela sponzorovať akýkoľvek projekt v rámci svojho programu spoločenskej zodpovednosti. Navrhli sme im elektrický bikesharing v meste a im sa to páčilo. Príkladom je tiež firma ZF, ktorá pôsobí v automotive. Jej riaditeľ, hoci nie je Slovák, sa cíti v Trnave ako doma a tak aj k mestu pristupuje. Táto firma sponzorovala veľa projektov, spomeniem aspoň mestské klzisko v Trnave počas adventu. Dobrú spoluprácu máme aj so spoločnosťou BOGE na projekte mesta detí s názvom Mini Trnava.

Uvažujete okrem bikesharingu aj o zdieľaní elektrických áut?

Carsharing zatiaľ nie sme schopní rozbehnúť sami a nie je to v tejto chvíli ani našou ambíciou. Ale ak by prišiel partner s dostatočným know-how a finančným zázemím, ktorý by mal záujem túto službu v meste rozbehnúť, sme otvorení diskusii. Mohli by sme napríklad prenajať mestské pozemky, prípadne spolufinancovať nabíjaciu infraštruktúru, ale zatiaľ je to pre nás príliš veľký kus koláča.

Neprehliadnite

Nejde to proti vašej snahe vytlačiť autá z mesta?

Nejde ani tak o „vytláčanie áut“ z centra mesta, ale ide aj o sídliská. Tam je dôležitá infraštruktúra. Pre majiteľov domu je elektrické auto reálnejšie, ale na sídliskách je to problém. Regulácia áut v historickom jadre mesta je trend, v ktorom chceme pokračovať. E-autá u nás napríklad neplatia žiadne parkovné. Pri rastúcich cenách za parkovanie to môže byť motivačný faktor.

Nechcú firmy za sponzorstvo protislužby?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 36

Rubrika Rozhovor

Tagy dane, samospráva, Trnava