Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vianoce a Silvester mimo domu? Niektoré hotely sú plné už pol roka dopredu

Pred zimnými sviatkami bilancujeme, na Vianoce si ctíme klasiku a na Silvestra sa zabávame. Ale aj do tohto zaužívaného hotelového stereotypu sa vkráda experimentovanie, iné trendy, pokusy, novinky. Niekde sa interiéry rozsvietia naplno, inde, naopak, posledný zhasne...

07.12.2019, 05:00 | Soňa Hudecová-Podhorná | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Poďakovať sa zamestnancom, spolupracovníkom, klientom. To je hlavná myšlienka firemných večierkov, ktoré už v tomto období robia z hotelov bzučiace úle. Vo všeobecnosti ostáva najobľúbenejším programom dobré jedlo a tanec, trendy však velia firmám zabaviť svojich hostí aj degustáciami vína, tancom priamo vo „vodnom svete“, zapojenie hostí do varenia pod taktovkou známych šéfkuchárov, tematickou réžiou à la Hollywood, kasíno, kabaret či 20. roky...

Niektoré spoločnosti chcú iba v pokoji uhostiť pozvaných a o práci nepadne ani slovo. Medzinárodné firmy často spájajú večierok s pracovným mítingom, a tak aj v nitrianskom hoteli Mikado občas zapínajú dataprojektor. Inokedy zase priestory hotela ožijú divadelným predstavením či koncertom. Veď v sezóne tu zrežírujú viac než dvadsiatku večierkov; tých menších do 50 hostí aj niekoľko denne.

„Viac však nedokážeme prijať. Firmy majú záujem o štvrtok a piatok a tých je v decembri len šesť,“ približuje večierkovú štatistiku riaditeľka Anna Labošová. No a hoci si všetci želajú vianočnú výzdobu – exteriér hotela ozdobený svetielkami, stromček v loby ladený do zelena a strieborna či v konferenčných priestoroch do medenej a zlatej –, vyberajú si radšej jesennú kulinársku klasiku. Najčastejšie dvoj-trojchodové menu v cene 15 až 20 eur na hosťa z kačaciny a husaciny, diviny, zo zabíjačkových špecialít, z tekvice a gaštanov...

Neprehliadnite

O celkom inú gastronómiu ide v bratislavskom hoteli DoubleTree by Hilton. Generálna riaditeľka Rozwitha Bieber spomína kapra, zemiakový šalát, kapustnicu, ale aj burgery s červenou cibuľkou restovanou na slaninke a javorovom sirupe, rebierka s americkými zemiakmi či moriaka so zemiakovou kašou a jemne dusenou šošovicou.

Nesmú chýbať medovníky, linecké pečivo, slivkové crumble alebo pečené jablká a na záver varené víno, vianočný punč. „Niektoré večierky sú tradične „gýčové“, iné zase hipsterské. Vládne pestrosť, rôznorodosť... Keďže bol celý rok pre nás hotelierov úspešný, cítiť to aj v počte večierkov. Pre mňa je však najväčším prekvapením, že ľudia začali byť k sebe milší,“ R. Bieber vraví aj o zmene dekorácií, napríklad v podobe „candy“ stánku alebo desiatok drobností.

Tichá noc v réžii hotela

Doma alebo

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Enjoy

Diskusia (0 reakcií)