Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Potraviny na vidieku bojujú o prežitie. Pomôcť by mal štát

Túto jeseň sa v súvislosti so značkou CBA hovorilo prevažne o skrachovanom reťazci Kačka, ktorý kúpili poľskí investori ešte pod názvom CBA Slovakia. Kompletná nákupná aliancia CBA však má ďalších desať členov, ktorých trápia iné problémy. Keďže pôsobia prevažne v menších mestách a na vidieku, v prvom rade sú to náklady, ktoré stúpajú neúmerne ku kúpyschopnosti obyvateľov. O tom, čo možno urobiť pre to, aby ľudia nezostali bez čerstvých rožkov, a či aj na dedine zavedú samoobslužné pokladnice, sa TREND rozprával so zástupcami aliancie CBA Pavlom Mikušiakom z CBA Verex a Františkom Ťapušom zo spoločnosti Sintra.

06.12.2019, 05:00 | Veronika Rajničová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

CBA Slovakia, respektíve Kačka, bola najväčším členom aliancie CBA. Ako vás jej krach zasiahol?

P. M.: V tom čase sme už boli po takzvanom rozvodovom konaní. Zmluvu, na základe ktorej sme sa rozišli, sme podpísali ešte začiatkom tohto roka. V čase, keď Kačka vyhlásila bankrot, sme už dávno nemali spoločné zmluvné podmienky. Od júla už nepredávali ani privátne značky CBA. Kolaps siete nás prekvapil, ale obchodne nám nespôsobil problémy. Mrzí nás, že skrachovala pomerne veľká firma v sektore.

Neprehliadnite

Keď sa o krachu Kačky písalo, často to bolo ako o CBA a niektorí ľudia nadobudli dojem, že krachuje celá aliancia.

F. Ť.: Veľakrát ľudia stáli pred obchodmi franchisingu CBA a čudovali sa, ako je možné, že ešte fungujú. Nevedeli, že členovia CBA nie sú majetkovo a ekonomicky prepojení. Sú to samostatné právne subjekty, ktoré sú len používateľmi franchisingových licencií. Zodpovednosť za to, ako ktorý subjekt podniká, je na ňom, čo je v tomto prípade aj šťastie.

Na čom sa popálili Enterprise Investors (EI), majitelia Kačky?

F. Ť.: EI mali skúsenosti v podobnom segmente z poľského a rumunského trhu. Možno by boli zaujímavé pred dvadsiatimi--tridsiatimi rokmi, no ukázalo sa, že proces vstupu na slovenský trh nezvládli.

P. M: Keď kupovali Profi v Rumunsku, v krajine bolo vyše 20-tisíc nezávislých obchodníkov. Na Slovensku už vtedy každý, aj malý obchod patril pod väčšiu skupinu. Nemali z čoho čerpať, a tak šli aj do takých prevádzok, ktoré predtým z ekonomických dôvodov zatvorili. Na ceste k úspechu im nepomohlo ani to, že značne obmedzili sortiment.

F. Ť.: Na Slovensku je 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy CBA, maloobchod, potraviny

Diskusia (0 reakcií)