Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zlatý potlesk pre Absolut a Burger King. V čom vynikli najúspešnejšie reklamy

Možnosti súčasného marketingu na propagáciu tovaru sú nekonečné. Všetky spája dôležitý faktor: efektívna komunikácia s existujúcimi aj potenciálnymi zákazníkmi. Koncom novembra sa konal 21. ročník cien Effie, národnej súťaže efektivity marketingovej komunikácie. Z celkovo ôsmich ocenených kampaní udelila porota, v ktorej sedia odborníci z reklamnej brandže aj zástupcovia zadávateľov, dve zlaté sošky. TREND sa pozrel bližšie na to, čo bolo pri ich tvorbe kľúčové.

15.12.2019, 12:00 | Rebeka Kosečeková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Jednou zo zlatých prác je komunikácia značky vodky Absolut z portfólia spoločnosti Pernod Ricard Slovakia. Za kampaň Slovensko žije všetkými farbami dostala zlato v kategórii digital agentúra Triad Advertising. Tvárou kampane sa stala Slovenka Natália tmavej pleti. Nosným prvkom bolo online video.

Natália sa v ňom prechádza po nočnom klube v slovenskom kroji. Touto kombináciou Absolut poukazuje na predsudky v slovenskej spoločnosti a vyzýva na vzájomnú toleranciu.

Kreatívny riaditeľ agentúry Triad Advertising Martin Woska uvádza, že veľkú rolu v úspechu kampane zohralo zapojenie slovenskej tradície piesňou Slovenské mamičky. Svoje urobila aj dobre zvolená tvár kampane Natália, ktorá perfektne zosobnila nosnú ideu. Pre značku bolo dôležité aj to, čo spotrebitelia vnímajú podvedome, a to je spojenie značky s klubovou scénou, kam Absolut patrí. Napriek ťažkej téme sa to podarilo.

Kampaň sa nevysielala v televízii, využívala PR nástroje, komunikáciu s médiami a viac ako stovkou influencerov pro bono, sociálne siete, bilbordy, bigbordy a podsvietenú reklamnú vitrínu.

Komunikácia vyvolala rôzne reakcie. Pozitívne aj negatívne. Na Slovensku doteraz neexistovala kampaň, ktorá by tak silno rezonovala v spoločnosti. „Je to jav, ktorý nastáva ojedinele a vždy má obrovský vplyv na vnímanie značky a dlhodobý predaj,“ tvrdí M. Woska.

Predaj sa zdvojnásobil

Táto slovenská kampaň je prvá, ktorá získala zlato na globálnej strategickej súťaži WARC Awards. Ocenili ju na všetkých zahraničných festivaloch, ktoré prihliadajú na efektivitu.

„Pri vymýšľaní bola kľúčová kreatívna platforma značky Absolut, ktorú komunikuje globálne a jej poslaním je otvorenejší svet. Z tej sme museli vychádzať,“ približuje M. Woska.

„Určite sa oplatí investovať do dobrej kreativity,“ tvrdí Martin Woska z Triad Advertising.Zdroj: triad advertising

Jedným z cieľov bolo podporiť predaj produktu

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy Absolut, Burger King, Effie Awards Slovakia