Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diskont priťahuje mileniálov. Toto sú štáty, kde mu patrí až 40 percent trhu

Diskonty sa rozbehli a zdá sa, že sú nezastaviteľné. Ich celková predajná plocha naprieč Európou do dvoch rokov presiahne výmeru hypermarketov, prognózuje analytická jednotka nemeckého denníka Lebensmittel Zeitung LZ Retailytics. Do roku 2023 plánujú diskontné siete zväčšiť svoj záber o ďalších desať miliónov štvorcových metrov, čo je približne plocha, na ktorej pôsobí v Európe francúzsky retailový gigant Carrefour.

11.02.2019, 05:02 | Marek Legéň | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Rozpínavosť diskontov sa podľa analytikov pretaví aj do rastúceho výkonu. Najväčšie prírastky tržieb očakávajú na ruskom trhu, kde tón v tomto segmente udávajú výlučne domáce značky na čele s reťazcom Pyateročka z retailovej skupiny X5.

Ťahúni expanzie

Keď cestujete po Francúzsku, ľahko môžete nadobudnúť dojem, že na trhu stále funguje tradičné rozloženie síl medzi jednotlivými retailovými formátmi. Ľudia sa hrnú do hypermarketov a cestou len míňajú diskontné predajne. Obrázok z krajiny galského kohúta však neodráža európske pomery a najmä trendy.

Neprehliadnite

Podľa odhadu LZ Retailytics budú práve diskontné siete v najbližších rokoch ťahúňmi expanzie predajných plôch v potravinárskom retaili s vyšším prírastkom než sa očakáva pri hypermarketoch a supermarketoch dohromady.

Napredovanie najväčších nemeckých i európskych diskontérov Lidl a Aldi sa nespomalí. Naďalej budú lídrami v otváraní nových predajní, zväčšovaní existujúcich obchodov či postupnom rozširovaní a skvalitňovaní sortimentu.

V desiatke európskych krajín s očakávaným najvyšším absolútnym prírastkom tržieb diskontných reťazcov sú len tri také, v ktorých nemajú zastúpenie dravci Lidl a Aldi, a to Rusko, Ukrajina a Nórsko. Najväčší potenciál ekonomicky podrásť majú diskontné reťazce na 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Téma

Tagy diskont, obchodné reťazce