Rozpínavosť diskontov sa podľa analytikov pretaví aj do rastúceho výkonu. Najväčšie prírastky tržieb očakávajú na ruskom trhu, kde tón v tomto segmente udávajú výlučne domáce značky na čele s reťazcom Pyateročka z retailovej skupiny X5.
Ťahúni expanzie
Keď cestujete po Francúzsku, ľahko môžete nadobudnúť dojem, že na trhu stále funguje tradičné rozloženie síl medzi jednotlivými retailovými formátmi. Ľudia sa hrnú do hypermarketov a cestou len míňajú diskontné predajne. Obrázok z krajiny galského kohúta však neodráža európske pomery a najmä trendy.
Neprehliadnite
-
Triumf diskontov: čo stojí za ich úspechom
TREND nazrel do kuchyne najväčších diskontných hráčov. Toto sú ich biznisové... -
Tesco ako diskont. Reťazec uvažuje o zmene prevádzok aj názvu
Firma má až 60 obchodov v Británii, ktoré sa môžu zmeniť na novú sieť...
Podľa odhadu LZ Retailytics budú práve diskontné siete v najbližších rokoch ťahúňmi expanzie predajných plôch v potravinárskom retaili s vyšším prírastkom než sa očakáva pri hypermarketoch a supermarketoch dohromady.
Napredovanie najväčších nemeckých i európskych diskontérov Lidl a Aldi sa nespomalí. Naďalej budú lídrami v otváraní nových predajní, zväčšovaní existujúcich obchodov či postupnom rozširovaní a skvalitňovaní sortimentu.
V desiatke európskych krajín s očakávaným najvyšším absolútnym prírastkom tržieb diskontných reťazcov sú len tri také, v ktorých nemajú zastúpenie dravci Lidl a Aldi, a to Rusko, Ukrajina a Nórsko. Najväčší potenciál ekonomicky podrásť majú diskontné reťazce na
Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU
už od 94 centov / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
- Obmedzenie reklamy na TREND.sk
Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €
Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.