Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prezidentské voľby očami Mariána Leška: Silný príbeh Zuzany Čaputovej

10.02.2019 | Marián Leško

Diskusia (43 reakcií) Pravidlá diskusie

07.02.2019 | Roman Kanala

Článok má plne dostupný, no možno je spoplatnený. Obsah je tak závažný, že kľúčové fakty napíšem do diskusie:

Alena Zsuzsová používala auto, ktoré patrí firme Jozefa Dučáka, ktorého otec ako prvý vystupoval v mene spoločnosti Westminster Brothers v kauze Pezinská skládka. V tejto „funkcii“ ho vystriedal Marián Kočner. Ten pred médiami vyhlasoval, že má plnú moc konať v mene tejto firmy. Bola to lož, ktorá znemožnila štátnemu orgánu riadny výkon jeho právomoci a umožnila skutočným „budovateľom“ skládky, aby ďalej konali svojvoľne. M. Kočner sa pri osobnom stretnutí Z. Čaputovej jej začal vypytovať, či sa ho bojí.

Prokurátor René Vanek, ktorý sa v posledných dňoch „preslávil“ komunikáciou s A. Zsuzsovou, ako predstaviteľ krajskej prokuratúry v roku 2008 vymenil poslednú stranu oficiálneho stanoviska prokuratúry, ktoré sa týkalo povolenia skládky.

Z. Čaputová nedávno Vanekov čin komentovala tak, že „ak by vtedy nedošlo k zmiznutiu rozhodnutia o zrušení povolenia skládky a úprave stanoviska prokuratúry, nemuselo nasledovať ďalších päť rokov súdnych sporov, ktoré štát stáli desiatky tisíc eur a skončili až rozhodnutím Súdneho dvora EÚ a Najvyššieho súdu SR“.

S A. Zsuzsovou komunikoval aj Martin Glváč, ktorý bol počas prvej vlády Roberta Fica štátnym tajomníkom na ministerstve výstavby. Z tejto pozície pomohol J. Manovi mladšiemu do funkcie šéfa krajského stavebného úradu, ktorý vydal kľúčové rozhodnutie v prospech výstavby pezinskej skládky. M. Glváč konanie J. Mana ml. verejne obhajoval.

Čo dodať? Ak by organizovaný zločin bol odkrytý a stíhaný pred 10 či 20 rokmi, nemohol by kvitnúť, prosperovať a rozvinúť sa do obludnej podoby, akú dnes zdesene odhaľujeme.

Kvôli takýmto článkom mám rád Leška a Trend. Takto pracoval aj Kuciak.

10.02.2019 | skorodochodca

.. a to sa cena smetí ešte navýši ...

10.02.2019 | skorodochodca

lebo bude treba splatiť dlhy:
https://www.odpady-...

11.02.2019 | qwer

vdaka za info , su to zname veci , ale takto sa pekne otvaraju a davaju do suvislosti, Glvacovci - Manovci su zname "firmy"
- v tom prekaznom biznise v Pezinku mala Caputova asi stastie ze stale to bol dost maly biznis na pomery miestnej oligarchie, Kocner sa tomu tiez venoval len chvilu ale vyhrazok si asi uzila tiez.

Ale tiez to poukazuje dobre na bohorovnost a mafianske praktiky hocijakych miesntych podnikatelov: "zavolame si na teba Kocnera a ty sa budes bat"...

11.02.2019 | LPB

+

10.02.2019 | martin33

3 clanky o Caputovej na titulke. Aspon vieme, koho chce Penta za prezidenta.

10.02.2019 | skorodochodca

uberajú ESETu ...

11.02.2019 | marfin

kaviaren sa nevie rozhodnut ktoreho oligararchickeho kandidata podporit, Esset vs. Penta :))

11.02.2019 | alf1

akosi nerozumiem...
bratislavska kaviaren na urade vlady, kde non-stop casnicky roznasaju kavicky a konaky zadarmo, ma predsa uplne jasno, ktoreho kandidata podporuje. alebo sa nieco zmenilo a rozhoduje sa medzi nim a kotlebom?

tiez som nepochopil rozhodnutie tejto pani. ktoru som mal doteraz a stale mam za slusneho cloveka. kandidovat za akusi PS. co to je? PS VB - pomocna straz verejnej bezpecnosti? to je ta strana, ktoru vedie sefredaktor organu uv k§§ nove slovo? ale ten predsa tvrdi, ze je volic - fica. ci klame? alebo je to len jeho zalozna frakcia? nejako som to cele nepochopil...
ivan stefunko: som volicom smeru!
https://www.youtube...

11.02.2019 | qwer

verte ze Penta by Caputovu za prezidenta nechcela. Uz im pokazila jeden biznis v Pezinku s skladkou a s ich klientom Kocnerom a Manovcami.
Viacmenej Pente aj moze byt jedno kto je Prezident, lebo prezident nema skoro ziadne pravomoci ani nijako nemoze ovplyvnit ich biznis ani pozitivne ani negativne

11.02.2019 | shaggy

Silný príbeh Čaputovej?
A už sa vyjadrila k pochybným obchodom firmy svojho predsedu, či stále sa nevie vyjadriť k zlodejstvám?

11.02.2019 | citatelTrendu

Nepozerala som včera celú diskusiu na TA3 k prezidenstkým voľbám, ale Chmelár má pravdu: Médiá si vytipovali zopár ľudí ktorých preferujú a ostatným kandidátom na prezidenta nedávajú rovnakú šancu v médiách. Tomuto vravia médiá nediskriminačný, demokratický prístup?

Inak, "pretlkáčanie" Čaputovej v Trende je mimoriadne okaté, je to neprofesionálne, čo sa ale divím v plátku Penty.

11.02.2019 | Brano L.

Či má pravdu, síce neviem, ale keď si mám vybrať medzi politologickým tlčhubom Chmelárom a Čaputovou, ktorá makala proti oligarchickej "sysťema", ktoré máme na Slovensku, tak voľba je u mňa jasná.

11.02.2019 | martin33

.... pricom jej stranicky sef na tom oligarchickom "systema" profituje a noviny vlatnene oligarchami ju pretlacaju.
http://www.tyzdenni...
https://www.aktuali...
https://www.topky.s...

11.02.2019 | Roman Kanala

Tyzdennikkoment.sk je dryáčnícky plátok, kde namiesto faktov predstavujú narážky a pochybnosti. Aktuality sú o niečo lepšie, ale stále tam chýba, či áno alebo nie Štefunko profitoval z predražených zakázok. Vo firme Monogram má Štefunko menšinový podiel 25% a nie je konateľom. Takže raz ročne príde na valné zhromaždenie a pozrie papiere.

Neprehľadal som zbierku listín, ako bol rozdelený ten zisk, takže ani ja neviem a ani mi to nestojí zato. Ale v Aktualitách pracoval aj Kuciak, ktorý to vedel robiť. Ostatní nie?

Mne pripadá paradoxné, ako je z ľavicového mladého politika univerzálny investor. Nenávidí kapitál, tak ho investuje. Bojuje proti kapitalizmu tak, že miluje prachy.

11.02.2019 | PeterLetko

Ak sa zaujimal o firmu so 7 milionovymi trzbami raz za rok pri valnom zhromazdeni, tak potom gratulujem. hehehe

12.02.2019 | fúha, no toto !

...hmmm... Štefunko, Štefunko zdá sa , že vie v tom plávať....čudujem sa Trubanovi....

11.02.2019 | Morris

chmelar cenzuruje aj vecne prispevky na jeho FB... taky clovek nema byt prezidentom.

11.02.2019 | Roman Kanala

Chmelár je táradlo. Keď som ho smažil na changenete, tak som upadol do nemilosti. Nesprávne prezentované fakty, konfúzna logika, apriorné ideologické kydy. Takých ľudí nemám rád. To nie je vedecké. Pritom bol rechtorom akejsi zadĺženej mediálnej vysokej školy.

14.02.2019 | HlasNaHlas

súhlasím, je trocha bulvárny a málo konzistentný, nedostatok vedomostí sa snaží zakryť zvýšeným tónom

11.02.2019 | Jozko Ferko

ktorý z kandidátov háji záujmy väčšiny obyvateľov slovenska ??? Nie iba záujmy obyvateľov Pezinka? Je chvályhodné , že sa im podarilo vybojovať zrušenie skládky. Mňa ako voliča zaujíma aký je jej postoj ku implementácii Smernice o zbraniach z dielne EU parlamentu ? v ktorej sa členským krajinám uberá Právo na vlastnú politiku v tejto oblasti.Smernica smeruje k porušeniu základného vlastníckeho práva občanov jednotlivých krajín pod rúškou boja proti terorizmu. Zaujíma ma aký je jej postoj k nelegálnej migrácii ? Aký je jej postoj k Retroaktívnym zákonom prijatých v národnej rade od roku 2012 ? Aký je jej postoj k tomu aby homosexuálne a lesbické páry mohli adoptovať deti ??? Aký je jej postoj k prípadnému rozmiestneniu rakiet NATO na našom území? Otázka na záver: koľko rokov právnickej praxe je 13,5 roka chodenia do práce?

11.02.2019 | Brano L.

presne otázky hodné Jožka Ferka.

11.02.2019 | EuroSMS

P. Čaputová je zena, ktora neuhla ani pred kalibrom Kocner. Teda vypustit informaciu, ze je preferovana kymkolvek povazujem aktualne za nemiestne. Ak sa ktokolvek z jej kritikov dokaze vzopriet vladnemu valcu, mafii, arogantnym sialencom, ma pravo aj narok kritizovat, inak ani ťuk.

Nie sme taki vyspeli, aby sme boli schopni zvolit zenu za prezidentku. Mali sme moznost vybrat si vzdelanu a odvaznu zenu - p. premierku Radicovu. Ale nie. Nasledne sme vyzerali pat rokov ako šašovia. Nic ine sa neda ocakavat ani teraz - nikam sme sa odvtedy neposunuli. Ak si zelate Harabina v druhom kole, pokojne dalej placte na nespravnom hrobe.

11.02.2019 | cde

No som sa zasmial

11.02.2019 | martin33

Sme taki vyspeli, ze v jednom z pilierov statnej moci - v sudnictve, je vacsina zien. Zena je aj predsednickou najvyssieho sudu, je predsednickou ustavneho sudu a donedavna sme mali aj zenu ministerku spravodlivosti.
Nemam pocit, ze by to doveryhodnosti sudnictva nejako pomohlo.
Ta "vzdelana a odvazna zena" Radicova chcela donutit koalicneho partnera aby porusil svoj predvolebny slub a ked jej ani emocionalne vydieranie nezabralo, tak sa nasledne spolcila s Ficom aby umoznila schvalenie eurovalu, ktory nas moze pri krachu velkej krajiny eurozony stiahnut na dno a ako "bonus" umoznila Ficovi nastup k moci. Dakujem, neprosim.

11.02.2019 | emplk

Táraš. Vraj "ako "bonus" umoznila Ficovi nastup k moci.". To hlúpi ľudia umožnili ficovi nástup l moci, nie Radičová. Hlúpi ľudia, ktorí ešte aj po dlhých rokoch vyčíňania smeráckej slovenskej mafie, ktorej skutky dennodenne vychádzajú na svetlo božie, chcú naďalej voliť tú mafiu. Tú mafiu, proti ktorej bojovala a v jednom prípade zvíťazila p. Čaputová. Že ju hlúpy slovenský národ nezvolí, to je fakt, lebo väčšina ľudí, čo chodí voliť, nikdy nečítala noviny, v televízii sleduje len telenovely a šport, preto nikdy nepočuli o nejakej Čaputovej.

11.02.2019 | martin33

Problem je v tom, ze Caputovej stranicky sef Stefunko s "tou mafiou" kseftuje a zaraba na ukor nas ostatnych.
Vid linky vyssie. Ak to Caputova nevidi, alebo este horsie nechce vidiet, vyvolava to vo mne znacne podozrenie.

14.02.2019 | HlasNaHlas

Radičovú dali dole jej koegovia z SDKÚ, myslím tým pán poradcu ukrajinskej vlády Mikloša a Dzurindu, ktorí jej urobili takú antikampaň, že nemala nijakú oporu vo svojej domácej strane. K nim sa pridal, resp. nahovorili aj Sulíka, ktorý je poz achrbát zháňal v parlamente poslancov, čo by je vyslovyli nedôveru. Lebo sám zajakavec chcel byť precedom. Takže Ficovi otvorili cestu jeho vlastní opozičníci, a nie Radičová. A hlúpy ľud im na to naletel.

11.02.2019 | citatelTrendu

Prosím ťa a to si kde nabral že nemáme odvahu zvoliť ženu za prezidentku? Práve opačne, to že je žena a zaslúžila sa o zákaz skládky (mimochodom v lokalite kde žije, takže mala osobné pohnútky) je dostatočná klasifikácia aby sa stala prezidentkou SR? Osobne si myslím že je to málo.

11.02.2019 | Roman Kanala

Je na jedálnom lístku niečo lepšie? Ak nie, ostanete radšej hladný?

11.02.2019 | qwer

pani Caputova si zial uz asi spalila akekolvek sance verejnou podporou potratov tj. zabijanim nenarodenych deti.
Je riziko ze ak by sa dostala do druheho kola tak so Smerackym kandidatom ktory povie a bude prezentovat hocico, ze je aj za to aj zato atd. len aby vyhral, by kvoli tomu prehrala.

Mozte sa tu naparovat ze to nie je hlavna tema atd., no Slovensko je este stale skor konzervativne a krestanske a hlavna tema to je!, btw na tom skoncila aj Radicova v 2009 a viacmenej aj Clintonova aj ked proti nej stal taky zjav ako Trump.

11.02.2019 | Emasculate

Dik za vysvetlenie co je potrat. Len taka otazka - kolko si si z tych co sa zive narodili a napriek tomu prezivaju peklo zivotom v detskych domovoch a osadach adopotoval? Urcite viac nez jedno, beruc do uvahy vysoku mieru starosti a sucitu k detskemu zivotu, ktoru tu prejavujes. Mozem ti prispiet? Napis kde a ako.

11.02.2019 | Brano L.

Samozrejme, že na základe faktov sa nevolí. Najmä na Slovensku.
Ale je dobré pripomenúť. že kto rozhoduje o potratoch, je parlament a nie prezident. Takže radšej Čaputová ako nejaký zákerňák Harabin, ktorý bude samozrejme proti potratom.
Voľba prezidenta nie je len o tom, čo daný človek prezentuje, ale aj o tom, ako sa daný kandidát choval v reálnych situáciách.
A aj keď nie som nejaký fanúšik Čaputovej, zatiaľ mi vychádza, že by si možno aj zaslúžila byť prezidentkou tejto krajiny.

11.02.2019 | qwer

zatial dve,

a ked chcete zacat nech sa paci, mozte aj takto jednoducho:
https://charita.sk/...

Budem rad ak date vediet kolko ste sa rozhodli prispievat. mozte to potom postnut aj sem

Vetu "prezivaju peklo zivotom v detskych domovoch" ste zial nepouzili velmi stastne, vy hovorite alebo si myslite ze tie deti a aj tie stovky ludi co sa dobrovolne a za minimalne mzdy staraju o tie deti v detskych domov ze im sposobuju "peklo zivotom "? Fakt vazne?
Alebo podla vas tieto deti co skoncili v detskych domov alebo ziju v osadach nemaju pravo na zivot? Jedna taka ideologia tu uz zial bola...



14.02.2019 | HlasNaHlas

Súhlasím s qwerom. pokiaľ sa Čaputiová nenaladí proti potratom, a neurobí verejné vyhlásenie, že ich nebude podporovať, ako ani LGBT mafiu, nezíska si katolíkov. A tých je tu veľa.
Teda Zuzka, prepíš programa možno Ťa zvolia.

12.02.2019 | EWcub

Caputova ma za Pezinsku skladku privelky kredit na to, aby ho znizil jej chybny vstup do partaje vedenej podnikavym kryptokomunistom Stefunkom. V case ked sa rozhodla vstupit do politiky, Smecko a Nko robili pohon na Sulikovcov a za nazory na utecencov z nich robili pomaly fasistov (dokonca aj Shooty bol vtedy voci Sulikovi nakratko radsej zamilovany do Fica..) - tak jednoducho asi nemala inu volbu ako vstupit medzi mladych stredolavych proletarov. Ja to nevnimam ako jej osobnostny defekt. Myslim, ze nikto iny z kandidatov nema taky osobnostny kredit ako ona, vratane Mistrika. Bola by vybornou prezidentkou, a bola by aj idealnym (hlavne racionalnym) protestnym hlasom proti establishmentu (chcu nam nanutit Sefcovica a Mistrika - my volime Caputovu s jej osobnym pribehom..). Bol by to ovela racionalnejsi protestny hlas ako pri referende v Britanii, alebo este lepsie pri volbe americkeho prezidenta - kde namiesto sprofanovanej Clintonovej na protest zvolili idiota.

12.02.2019 | martin33

To, ze Caputova "vyriesila" skladku, ktoru jej chceli postavit v regione kde byva, teda vyriesila svoj osobny problem na ukor inych ludi, lebo ta skladka raz niekde postavena bude, nehovori nic o jej kredite, ale len o tom, ze pravnicke studium vystudovala poctivejsie ako Danko. Clenstvo vo vrcholnom vedeni kryptokomunistickej strany, ktora je pravdepodobne 5. kolonou Smeru, ju absolutne diskvalifikuje.

12.02.2019 | EWcub

skladka niekde naozaj bude - ale je rozdiel ci ju mas obrazne povedane pri svojom dome, alebo v dostatocnej vzdialenosti, ktora nenarusi kvalitu tvojho zivota. - takze relativizujes, a tym padom nemas pravdu. A na PS mam podobny nazor ako Ty, ale jej stretu so smerackou mafiou davam 10x vacsiu vahu, ako to, ze vstupila k sudruhovi Stefunkovi. Opakujem, do PS vstupovala v case pohonu na Sulikovcov https://komentare.s... , ked od neho utiekol este aj Mihal - takze ak chcela aktivne vstupit do politiky, nemala de fakto inu volbu. Ja tam ziadnu diskvalifikaciu nevidim, aj ked jej vstup do PS povazujem za chybu.

12.02.2019 | Adam Roznavsky

Inak je celkom zaujimave chlapci, ze to politicke hnutie este nema zverejneny volebny program, t.j. ani niet k comu sa kriticky vyjadrit, ale vy uz viete o nom vsetko. Ked stefunko o rok odstupi a hnutie bude viest niekto iny, to budete zas vsetko vediet a budete hovorit co? Je to cele na houby, lebo dva roky to viedol stefunko. Asi takto vnimam vase sucasne myslenie.

12.02.2019 | EWcub

moje sucasne myslenie si nevsimaj - urob si rekognoskaciu toho co Stefunko nastvaral ako redaktor a sefredaktor Noveho slova. Potom si uvedom fakt, ze na celo Progresivneho Slovenska clenovia nenasli lepsieho kandidata ako budovatela etickeho socializmu (citujem Stefunkove vlastne slova). Co si ma clovek mysliet o ambicioznej novej partaji, ktora ma vela vzletnych planov ako to tu vylepsit, ked si da do cela takeho (myslenim) politickeho dinosaura, navyse byvaleho volica Smeru - taku uchylku som schopny tolerovat maximalne tak dochodcom, ale urcite nie (relativne) mladym ludom!
Ak tej parte nevadi, koho si do cela zvolili ako hlavneho predstavitela, tak je to nejaky kolektivny mentalny defekt tejto partaje. Okrem toho som cital par blogov sudruzky Jaurovej a jej dalsich kolegov (zvacsa kolegyn) - a smrdi mi z toho statny socializmus ako vysity. Takze nenapadakj "moje sucasne myslenie" - venuj sa skor faktom ktore som uviedol.

12.02.2019 | martin33

"ale je rozdiel ci ju mas obrazne povedane pri svojom dome, alebo v dostatocnej vzdialenosti, ktora nenarusi kvalitu tvojho zivota. "
Ano, presne tak, pre Caputovu je to dost velky rozdiel a preto sa tak snazila chranit svoj zaujem. Na Slovensku sa totiz prakticky neda postavit skladka tak, aby nebolo pri niekoho dome alebo pri chranenej prirodnej rezervacii. Nezazlievam jej to, ja by som robil to iste, ale nerobil by som z toho nejaku velku zasluhu.

12.02.2019 | EWcub

nepekne zavadzas.

26.02.2019 | palo_sk

Pani Čaputová bojuje nie len proti oligarchom, ale aj novinárom: https://youtu.be/9h... a proti deťom: https://youtu.be/yY...

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.