Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pivárne zastavili pokles, ale dobrá lokalita už zďaleka nestačí

Pivovarníci sa v ostatných rokoch po poklesoch tuzemskej spotreby piva z obdobia po prelome milénia tešia aspoň z rastu jeho predajov v obchodoch. Kde však pitie zlatistého moku donedávna neustále klesalo, boli pivárne a reštaurácie.

09.02.2019, 04:42 | Ivan Haluza | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

„Vlaňajšok možno z pohľadu pitia piva v gastro zariadeniach považovať za prelomový. Po rokoch poklesov sa objem predaja v pivárňach a reštauráciách stabilizoval.

Navyše, čo je veľmi pozitívne, stúpa spotreba prémiových pív. A tak celkové tržby za pivo idú vyššie,“ vyhlasuje manažér Heinekenu Slovensko pre horeca segment Michal Chudík počas sérií diskusií venovaných Najlepším ťahom na zaplnenie krčiem hosťami.

Podujatia k záveru vlaňajška zorganizoval TREND spolu s najväčším slovenským pivovarom.

Z nového trendu môžu ťažiť pivovary, ako aj samotné pivárne a reštaurácie. Na prémiových pivách vyšších stupňovitostí či pivných špeciáloch môžu dosiahnuť výrazne vyššie marže ako na pivách štandardnej kvality.

Neprehliadnite

Na tento vývoj reaguje aj Heineken. Okrem tradičných pív prináša na trh aj nové pivné špeciály či dočasné sezónne pivá. Využíva taktiku malých remeselných pivovarov, ktoré stavajú hlavne na tom, že varia jedinečné regionálne pivo s osobitou receptúrou. Tento segment rastie v biznise s pivom najrýchlejšie.

Výsledkom ťahu Heinekenu po pestrosti a regionálnosti bolo napríklad nedávne znovuoživenie značky Gemer. V priebehu druhej polovice tohto roku má Heineken prísť aj s novou kategóriou nápojov, podobne ako keď pred rokmi začal na Slovensku ponúkať radlery a neskôr aj jablčné cidery. Viac o nej M. Chudík neprezradil.

Hľadanie vyšších marží

Zvýšený záujem návštevníkov o prémiové a špeciálne pivá, ako aj o podobné osobité nápoje budú podľa M. Chudíka podniky naplno vedieť využiť, iba ak ich budú vedieť aj ponúkať.

„Čašník by nemal od stola odísť hneď po jednoduchej objednávke zákazníka, že si dá pivo, a on mu potom donesie tú najbežnejšiu desiatku. 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy Heineken, pivárne, reštaurácie