Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Triumf diskontov: čo stojí za ich úspechom

11.02.2019, 05:12 | Marek Legéň | © 2019 News and Media Holding

Už to nie sú nevábne vyzerajúce predajne s potravinami uloženými v škatuliach na paletách alebo oblečením nahádzaným vo veľkých košoch s cenovkami. Diskontné reťazce sa zmenili. Vyrástli na atraktívnych hráčov, ktorí lákajú zákazníkov na dobre odhadnutý pomer priaznivej ceny a kvality. Za ich úspechom stojí dobre premyslený, no jednoduchý koncept, v ktorom nie je priestor na zbytočné výdavky.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika

Téma

Líder slovenského maloobchodu, britský reťazec Tesco, sa pred časom rozhodol urobiť zmeny v najväčších tuzemských predajniach. Zmenšil niektoré veľké, redukoval počet nonstop prevádzok a skracoval aj otváracie hodiny, rovnako ako aj ďalší konkurenti.

„Dnes už zákazník nechce chodiť pri nákupoch po desaťtisíc štvorcových metroch, a preto naše hypermarkety zúžime. A ďalej v nich nebudeme ponúkať ani niekoľko desiatok druhov tej istej potraviny. Už to nie je potrebné,“ povedal na konferencii týždenníka TREND Retail manažment člen Predstavenstva Tesco Stores SR Martin Kuruc.

Retailová jednotka sa rozhodla uberať smerom, ktorý je typický pre diskontné siete. Užšia, no dobre zacielená ponuka tovaru na kompaktnom priestore, v ktorom kupujúci nemusí zdolávať dlhé vzdialenosti medzi regálmi. To je len pár parametrov formátu, ktorému sa solídne darí chytať na háčik zákazníkov.

Predajne diskontných obchodníkov vyrastajú ako huby po daždi a ich popularitu medzi spotrebiteľmi potvrdzujú aj solídne finančné výsledky. Zjednodušene napísané, kým rentabilita tržieb Lidla dosiahla vlani pred zdanením takmer desať percent, pri Tescu bol podiel čistého zisku na tržbách za uplynulých päť rokov v priemere necelé tri a pri Bille zhruba jedno percento.

TREND nazrel do kuchyne troch diskontných reťazcov, ktoré úspešne rozvíjajú biznis na slovenskom trhu.

„Sme poháňaní optimalizáciou, efektivitou všetkých procesov, niekedy až do zbláznenia,“ hovorí manažér Lidla pre predaj a logistiku Miroslav Růžička.Zdroj: Martina Brunovská

LIDL

Premena dravca

Nemecký Lidl prišiel na Slovensko v roku 2004 ako posledný z veľkých zahraničných obchodných reťazcov. Dravá sieť dohnala časovú stratu a vypracovala sa na jedného z najväčších a najúspešnejších retailových hráčov.

„Diskont bol na začiatku vnímaný trošku pejoratívne, Slováci ho poznali len zo zahraničia,“ hovorí Miroslav Růžička, konateľ Lidla a manažér pre oblasť predaja a logistiku. Lidl, Aldi, Hofer, Norma alebo Penny boli pred rokmi reprezentanti takzvaného hard diskontu.

Neprehliadnite

V ponuke mali najmä trvanlivé potraviny, mrazené mäso, pár druhov ovocia a zeleniny, žiadne čerstvé pečivo. Stačili dve kasy bez skenerov, pokladníčky vedeli naspamäť kódy stoviek artiklov.

Aj slovenské začiatky Lidla vyznievali trochu rozpačito. Zákaznícky neprívetivý interiér predajne s neznámymi značkami tovaru v škatuliach na paletách budil nedôveru. Plusom však boli nižšie ceny, než na aké boli ľudia zvyknutí v iných obchodoch.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Téma

Tagy diskont, Kik, Lidl, obchodné reťazce, Pepco

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.