Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako pomôcť potomkom prevziať podnik po rodičoch

Presun rodinných firiem na potomkov rieši v súčasnosti čoraz viac slovenských podnikateľov. Mnohí z tých, ktorí si po nežnej revolúcii zriadili na Slovensku prvé firmy, sa totiž priblížili k dôchodkovému veku.

18.02.2019, 19:03 | Xénia Makarová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Tento trend potvrdzuje aj štát, ktorý v oblasti rodinných firiem začína podnikať prvé seriózne kroky. Odštartoval napríklad s podporou konzultačných služieb, ktoré majú pomôcť pri medzigeneračnom presune. Ako môžu v tejto oblasti pomôcť samotní zakladatelia a čo oceňujú potomkovia, ktorí už slovenské firmy od nich prevzali, rozoberala konferencia TREND o rodinnom podnikaní z konca minulého roka.

Nielen dosadiť, ale aj presvedčiť

Pre úspešné nástupníctvo v rodinnej firme je kľúčové previesť na deti nielen manažérske schopnosti a biznisové know-how, ale aj to, aby sa s ich nástupom preniesol do vedenia aj rešpekt. Partner konzultačnej spoločnosti Amrop Slovakia Mário Fondati upozorňuje, že najhoršie je posadiť potomka do firmy a spraviť z neho šéfa bez ohľadu na to, či na to má alebo nie.

Lepšou cestou je pripraviť dieťaťu cestu do čela firmy postupne. Uviesť ho najskôr do menšieho tímu, postupne právomoci rozširovať, čím sa vlastne otestuje, či dieťa na vedenie podniku vôbec má.

Neprehliadnite

Takto sa napríklad do vedenia firmy „prepracovala“ Veronika Konštiaková, konateľka firmy Kon-Rad a dcéra zakladateľa. „Odmalička som sa pohybovala vo firme, a keďže u nás je veľmi nízka fluktuácia zamestnancov, veľa z nich má poznalo ako malú Veroniku. Keď som tam začala pracovať, zistili, že nie som len dcéra. Prekvapila som ich, že sa vo veciach vyznám, a ten rešpekt som si postupne získala.“

Manažér pre predajne 101 drogérie Matej Krajčík, ktorý je zároveň v tejto firme zástupcom druhej generácie, dodáva, že dôležité je

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Diskusia (0 reakcií)