Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa stať svetovou turistickou veľmocou? Know-how máme pod nosom

Predseda Slovenskej národnej strany Andrej Danko povedal, že myšlienkou rekreačných poukazov je, aby sa na Slovensku vytvorilo v cestovnom ruchu to, čo dokázali v Rakúsku.

26.02.2019, 05:08 | Jarmila Horváthová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 8

Krajina pod Alpami s ôsmimi miliónmi obyvateľov dosiahla v cestovnom ruchu naozaj obdivuhodné výsledky. Napríklad minulý rok tam prišlo podľa domácich štatistík 30 miliónov návštevníkov zo zahraničia (zarátaní sú len hostia, ktorí v krajine prespali aspoň jednu noc) a strávili tam 110 miliónov nocí.

Na porovnanie – na päťmiliónové Slovensko prišlo v tom istom čase podľa odhadov TRENDU približne 2,3 milióna hostí zo zahraničia a strávili u nás asi päť a pol milióna nocí. Rozdiel vo výkonnosti turizmu 1 : 20. U našich susedov sa máme čím inšpirovať.

Neprehliadnite

Ale o úspech rakúskeho turizmu sa nezaslúžili rekreačné poukazy. Tie tu totiž nikdy nemali. Zaslúžila sa oň premyslená štátna politika na podporu turizmu, ktorá tu funguje už niekoľko desiatok rokov.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 8

Rubrika Téma

Tagy cestovný ruch, Rakúsko, turizmus